• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Förlåt hallonpajen det var du och inte curlingmorsan som va kvar om jag kmr ihåg rätt nu :)

Jaa väntan är sjukt seg spec när vi nu är så få kvar haha!

Haha av allt detta prat om amning så drömde jag inatt om att jag fått min bebis som ville amma en massa xD

• moen

Snuttis, ja fråga gärna! Ringde vårdguiden igår och dom tyckte jag skulle åka in till akuten :S men dom överdriver alltid.. Tyckte de kändes lite väl. Ska däremot prata med BVC idag och kräva att dom kollar upp om det är nåt fel. Börjar med mjölk och glutenfri kost idag för att se om det blir bättre.

Måste vara jobbigt att fortfarande vara gravid nu mitt i allt prat om amning och bebisar! Hoppas ni som är kvar slipper vänta så mycket till :)) heja heja!

• Mulan91

Nmg

Mulan91

Jess06

Hallonpajen

"Jag hakar på!"

Vi är kvar :) av de som svarat än så länge hehe!

• Josefineq

Jag är fortfarande kvar också :) har fortfarande 6 min mellan värkarna men de har ökat i styrka nu. Det gör väldigt ont på toppen av värken men det är ju 5 min paus emellan dem iaf! Hur ska jag orka detta en natt till? Finns det en viss gräns hur länge man "ska" ha ont innan man åker in?Om de blir tätare åker jag in naturligtvis men annars?

Mulan91 skrev 2016-08-22 15:01:20 följande:

Nmg

Mulan91

Jess06

Hallonpajen

"Jag hakar på!"

Vi är kvar :) av de som svarat än så länge hehe!

• Hallonpajen

Josefineq: eftersom jag är närapå expert på latensfasen (som du nog är i nu) så tipsar jag om att vila vila vila allt du kan. Ta alvedon, bada varmt, värmekudde, försök sov och vila så mkt du kan, andas dig igenom så mkt du kan. Blir det för jobbigt så ska du absolut åka in och få hjälp med sovdos eller petidin/epidural.

Stolt sytok!
  • Kela1981

Hej tjejer!
    Var inne på efterkontroll med bebis idag som fick godkänt på allt utom vikten. Hon har gått ner från 3100 till 2770 och det är för mycket :( Så nu fick vi gå på ersättningen i alla fall men jag ammar så mycket det går ändå och tänker att allt är bättre än inget :) Plus att jag inte bara vill ge upp efter några få dagar. Det kan ju faktiskt räta till sig när mjölken rinner till :D

Från i morgon ska äldsta också vara hemma från dagis så nu har vi två veckor ren kvalitetstid! Kan man ju hoppas i all fall :/ Sambon har en tendens att hitta en massa "måsten" som han ska göra bara för att tiden finns. Han ser inte riktigt det på samma vis som jag gör tyvärr. Men det blir säkert bra ändå. Har nästan hela denna veckan planerad redan med lite utflykter till ankdamm osv så dottern inte klättrar på väggarna :)

• Kela1981
    Josefineq skrev 2016-08-22 16:40:54 följande:

Jag är fortfarande kvar också :) har fortfarande 6 min mellan värkarna men de har ökat i styrka nu. Det gör väldigt ont på toppen av värken men det är ju 5 min paus emellan dem iaf! Hur ska jag orka detta en natt till? Finns det en viss gräns hur länge man "ska" ha ont innan man åker in?Om de blir tätare åker jag in naturligtvis men annars?

Hoppas det har dragit igång för dig!
    Jag hade nästan likadant i två dygn innan jag åkte in och fick stanna på fl.
    Dom rådde mig att komma in när jag kände att jag inte hanterade det hemma längre så åk du när du känner att måttet är rågat!
    Hade inte tillräckligt starka, regelbundna eller täta värkar när jag kom in men ett lavemang senare så var cirkusen igång så dom kan även hjälpa dig att sätta sprutt på det om det inte ökar av sig själv snart.
    Lycka till!
  • Nmg

Hur har det gått med besök för er som fått bebisarna? Har släkten typ hängt på dörren ? Eller har det varit lugnt ?

• Nmg

Hur går det för er som väntar?

Inatt hade jag väldigt ont i ljumskområdet, lite lätt samma känsla nu få se om det blir mer inatt igen.

Jävulsk halsbränna, nästäppa och svaag mensvärk i ryggslutet.

Svar på tråden BF Augusti 2016