• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Kela- tråkigt att hon gått ner i vikt men ersättning brukar ju hjälpa till på traven, hoppas det funkar för er

• Moorii
    Nmg skrev 2016-08-22 22:30:40 följande:

Hur har det gått med besök för er som fått bebisarna? Har släkten typ hängt på dörren ? Eller har det varit lugnt ?

Första veckan var jobbig! Men gick inte att göra så mycket åt till viss del, mina föräldrar hade bokat sin resa till den veckan sen långt innan, men då hade de tänkt att han skulle komma ut vid bf, inte två veckor efter.. Hade besök av dom och svärföräldrarna på BB dagen efter förlossning, dag två mina föräldrar, min storebror med familj och min mans son, och dagen vi kom hem så kom mina föräldrar och hälsade på. Var så trött och hade så ont av amningen, som dessutom inte riktigt funkade, så var ett under att jag alls orkade vara trevlig. Sen var det inte meningen att mannens son skulle vara här direkt efter vi kommit hem, men blev så ändå, plus mer besök på söndagen då mannen fyllde år. Veckan efter då det bara var min man, jag och bebisen var väldigt efterlängtad!! Nästa gång det blir bebis så blir det besöksförbud första veckan..!
  • moen

Hur har det gått med besök för er som fått bebisarna? Har släkten typ hängt på dörren ? Eller har det varit lugnt ?

Har varit fruktansvärt! (Ja jag överdriver inte) första vå veckorna va hemska. Vet att jag höll på att bryta ihop heeelt. Min sambos familj har verkligen inte visat respekt och jag vet att jag va nära på att hamna i en depression pga av det. Har haft svårt att ta till mig min dotter och har först nu börjat känna lite glädje (23 dagar senare) och är helt övertygad om att det har med bristen på respekt att göra. Mamma såg också hur dåligt jag mådde och har berättat nu i efterhand hur hon hann bli riktigt orolig innan det äntligen vände. Sambon har inte haft något problem alls med att hans familj varit här och jag tror faktiskt inte riktigt att han förstår hur jobbigt det va för mig. Jag har väl kanske inte berättat riktigt helt om mina känslor heller. Det är sjuk egentligen, hur man skäms över att få sånna känslor. Har inte ens berätta för min sambo som jag kan dela allt med. Man får ju så mycket information om babyblues, nedstämdhet och depression och det verkar ju väldigt vanligt så varför den här skammen?? Alla man kommer i kontakt med, sköterskor, barnmorskor och läkare frågar hela tiden hur man mår. "Jättebra!!" Och så trycker man fram ett stooort leende. Fast jag älskar henne!! Kände första gången för någon dag sedan pirr i magen av kärlek när jag tittade på henne. Så skönt att det äntligen kommit :) men ser jag sambons syster en enda gång till på veckor kommer jag inte kunna hålla käften stängd. Sist slängde jag ut henne och då blev hon rejält paff!

Nästa gång blir det besöksförbud iallafall första veckan, kanske till och med andra, och trotsar man det får man skylla sig själv. Då kan vad som helst komma flygandes från mig!
  • moen

Kela, jobbigt med vikten. Bra med lite ersättning och att du inte ger upp amningen :) blir imponerad! Är nog lätt att ge upp. Sålänge du är envis kommer det lösa sig det där!

• Nmg

Alltså hur orkar folk vara så På? Jag kan förstå att man vill Träffa bebisen men kan man då inte bara komma till Dörren och kolla Några minuter och sen gå? Man måste ju inte hänga hos folk...

Här kommer det nog inte bli så mycket bättre, svärmor sa igår "hoppas han kommer till Nästa helg för då är jag ledig hela helgen". Vad ville hon ha sagt med det liksom? Att hon ska hänga här hela helgen? Alltså jag känner redan nu hur jg börjar bli och klockan är bara kvart över sex på Morgonen.

Inga känningar inatt heller, 2 dagar till bf och det händer ingenting, börjar bli så less, kommer klättra på

Väggarna snart. Alla jag känner jobbat oxå, så jag vet inte hur jag ska fördriva tiden heller.

Nån som har några förslag på Nåt jag kan göra så det

Sätter igång?

• moen

Nmg, uff ja va är det för fel?? Min mamma och mormor förstod och kom, tittade på bebis och drog igen. Nästan så jag tyckte det va för kort. Och då jade dom dåligt samvet för att dom stannade för länge! Men svärmor va hos oss nästan varje dag + övernattade en natt även fast hon bor 15 min ifrån. Hoppas att du kan säga stopp :) det kunde inte jag..

Tror inte på att det finns något att göra för att sätta igång allt egentligen, tyvärr. Det enda jag "tror på" är att mysa med din man så mycket som möjligt ;) men tror inte heller att det fungerar om bebis inte är redo.

• moen

Är ganska säker på stt jag fått mjölkstockning i högra bröstet under armen. Kul! Började med att det kändes som ett stort jäkla blåmärke. Satt och masserade inatt och kändes bättre efter det. Ammade nu och gjorde väldigt ont. Hugger från området och strålar ut till bröstvårtan. Någon med erfarenhet av mjölkstockning?

• Nmg

Sova över ? Haha varför gjorde hon det

moen skrev 2016-08-23 06:40:46 följande:

Nmg, uff ja va är det för fel?? Min mamma och mormor förstod och kom, tittade på bebis och drog igen. Nästan så jag tyckte det va för kort. Och då jade dom dåligt samvet för att dom stannade för länge! Men svärmor va hos oss nästan varje dag + övernattade en natt även fast hon bor 15 min ifrån. Hoppas att du kan säga stopp :) det kunde inte jag..

Tror inte på att det finns något att göra för att sätta igång allt egentligen, tyvärr. Det enda jag "tror på" är att mysa med din man så mycket som möjligt ;) men tror inte heller att det fungerar om bebis inte är redo.

• Kela1981

Min mamma hann komma till BB på besök trots att vi bara var där en dag ha ha ha....
    Sen bodde hon hos oss ett par dagar eftersom sambon jobbade.
    Dag 3 kom svärmor och en svägerska samt min bror. Igår hade vi ingen här och idag kommer min pappa och hans fru.
    Ganska lugnt tycker jag. Folk får gärna komma hit så länge dom beter sig normalt. Dom vet att dom åker ut om jag blir trött på dom ;)
    Vänner och så har velat komma och träffa oss som nästa vecka så dom ger oss lite mer space än familjen :)
  • Mulan91
    moen skrev 2016-08-23 06:43:26 följande:

Är ganska säker på stt jag fått mjölkstockning i högra bröstet under armen. Kul! Började med att det kändes som ett stort jäkla blåmärke. Satt och masserade inatt och kändes bättre efter det. Ammade nu och gjorde väldigt ont. Hugger från området och strålar ut till bröstvårtan. Någon med erfarenhet av mjölkstockning?

Usch jag fick jätte svår mjölkstockning med min första. Pratade med min BM om det nu senast, hon sa att man ska hålla bröstet varmt och amma mycket, också pumpa/mjölka ur bröstet. Hon sa att om jag skulle känna mig "sjuk" typ dåsig, seg, febrig så skulle jag ta två alvedon.

Kanske det funkar för dig :)
Svar på tråden BF Augusti 2016