• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Anlili, fy va jobbigt! Tror som mulan säger att om det är infektion så luktar det nog, men jag tycker absolut du ska kolla upp det. Inte nog med att man är trött som ny förälder utan bli sjuk också! Kryar på dig! <3

Kela, ursäkta uttrycket men vilken jävla idiot! För det första har väl inte hon något med det att göra, och för set andra, vem säger nåt sånt?! Tur att du klarade av att bita dig i läppen (eller?) iallafall för din pappas skull :S

• Josefineq

Har fått vår älskade bebis nu. Chockerande nog så blev det inte en flicka, utan det var en pojke:) lika glad för det såklart! Synd bara att sambon packat ner nästan allt i rosa i förlossningsväskan :D

Jag hade som sagt 6 min mellan värkarna från kl 04-16. Jag satt och kollade på Johan Falk filmerna. Tänkte se hur många jag hann med innan bebis kom! När sambon kom hem från jobbet så tyckte han att vi skulle åka in. Det tyckte inte jag för det gjorde faktiskt inte så ont som jag föreställt mig. Ville absolut inte bli hemskickad och besviken heller! Vid kl 18 var det 4 min mellan värkarna så då åkte vi in mest för att få en sovdos. Det visade sig dock att jag var 6cm öppen!! Kom som en chock för jag hade inte så ont. Kändes som stark mensvärk bara! Jag badade på förlossningen och då försvann värkarna helt. Blev lite orolig då men när de tittade 2h senare var jag 9cm öppen. BM tog hål på forsterhinnan och då jäklar kom smärtan. Fruktansvärt ont!! Visste inte vad jag skulle ta vägen. Därefter tog det 40 lååååånga fruktansvärda minuter och sen var han ute! Jag tog ingen smärtlindring alls eftersom det inte gjorde ont i öppningsskedet och jag fick aldrig täta värkar. Hade 4min hela vägen! När vi kom in bad jag om all smärtlindring som fanns för jag trodde det skulle hjälpa senare vid krystvärkarna. Icke sa Nicke.. Nu är han i alla fall här och i efterhand är jag glad att jag inte tog någon smärtlindring eller bedövning. Jag fick sy 2 stygn men allt gick bra och det känns bra. Nu myser vi bara med den lilla <3

Kela1981 skrev 2016-08-22 21:04:12 följande:

Hoppas det har dragit igång för dig!

Jag hade nästan likadant i två dygn innan jag åkte in och fick stanna på fl.

Dom rådde mig att komma in när jag kände att jag inte hanterade det hemma längre så åk du när du känner att måttet är rågat!

Hade inte tillräckligt starka, regelbundna eller täta värkar när jag kom in men ett lavemang senare så var cirkusen igång så dom kan även hjälpa dig att sätta sprutt på det om det inte ökar av sig själv snart.

Lycka till!

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-08-23 21:53:41 följande:

Måste bara berätta om min pappas stenkorkade fru!
    Till historien hör att hon och jag aldrig dragit jämt men har valt att göra vårt bästa för pappas skull. Mitt problem med henne är att hon är helt jävla socialt efterbliven och totalt okänslig för att vad hon säger faktiskt kan såra folk. Korkad, elak och självisk i mina ögon.

Idag var dom i alla fall här och skulle mysa bebis och fika lite. Hon och jag står och pratar i köket samtidigt som jag fixar fikat och hon undrar hur fl gick och allt däromkring. Hela samtalet gick typ ut på att jag skulle berätta lite om min så att hon kunde dra referenser till sina egna förlossningar och berätta hur det var för henne för 20 år sedan!
    Sen frågar hon mig "hur är det med baby-bluesen?"
    Jag då som känner mig helt fantastiskt glad fortfarande och inte minsta spår av nedstämdhet (var väldigt deppig med första barnet) blev lite ställd av frågan. Dels så känner jag mig inte deppig alls och dels så är hon sista människan på jorden som skulle fått reda på det.
    Så jag svarade att jag inte alls känner av något men att det kanske kommer, man vet ju aldrig.
    Då säger hon "Ja jag tyckte du såg lite ledsen ut innan" WTF?!? Vem fan säger så?!? Hon är så jäkla rubbad!
    I övrigt har jag en fantastisk släkt och svärfamilj men hon är i en helt annan liga!
    Kunde skratta åt det sen men där och då krävdes hela min koncentration för att inte låta henne veta ett och annat.

Verkar vara väldigt hett ämne för den äldre generationen.. Min svärmor har påtalat detta med alla våra tre! "Kom ihåg nu att du snart kommer gråta massa och vara jätteledsen, det är ju så på 3-4:e dagen".. Denna gången har jag mått toppen sen första stund efter fl. Alla har sagt till mig att jag ser oförskämt pigg ut, ser fööör pigg ut för att nyss ha fött barn, dvs de ifrågasätter hur jag mår, för man KAN väl inte må så bra??? Bara frågan gör en ju på dåligt humör. I all välmening kanske, men känns som svärmor går o väntar på att jag ska må sämre så hon får rätt... Kanske inbillar mig men det känns så.

Med första däremot, med brusten blindtarm och hydronefros, dränering av mage och nål i ryggen (njuren) för att tömma urin, ja då var jag helt jävla förstörd. Och jag var ganska deprimerad i samband med och efter fl, utan att förstå det själv... (Inlagd tot en månad före/efter fl) Känner mig tacksam att jag tog mig ur det. Ni som mår dåligt och har komplikationer, kämpa på!! Det är både vanligt och normalt att vara ledsen och ha massa känslor. Speciellt de känslorna att man bara vill få vara ifred. Stäng inte in känslorna för mkt, utan få lite utbrott ibland så det kommer ut!
  • Nmg

Grattis Josefineq till pojken! Vad roligt att allt gick bra!

• Nmg

Imorgon är den stora dagen här, bf-dagen som man väntat på så länge.. Dessvärre tror jag inte han kommer imorgon, har så svårt att tro att det bara ska smälla till och han kommer imorgon.

Igår vid 17 så kände av nåt nytt, typ mensvärksont som strålade ut i ljumsken, detta pågick i över en timme med 5 min mellanrum, sen försvann det bara. Åhhh vad jag hoppades att det skulle vara nåt...

• DigiC

Igår kom vår lilla tös! Kl 13.30, vägde 3730g, 51cm lång. Bf+3

Jag hade känt förvärkar mellan 16-21 i förrgår, väldigt oregelbundna. Sen kom de regelbundet från kl 01. med ca 10min mellanrum. När jag sedan steg upp vid 7 så blev det mycket oregelbundet. Gick och väntade på ber regelbundna men fick komma in vid 10.15 för jag sa att jag hade ont och var lite orolig att det bara skulle säga "puff" och vara igång.

Kl 11 var jag öppen 4cm. Och sen var lillan ute 13.38!! Sjukt chockad av det hastiga förloppet. Men allt gick bra och vi åkte hem på kvällen till en otroligt stolt storebror!

Grattis till Josefinq också förresten ^^

• Hallonpajen

Grattis Josefineq! Vilken drömförlossning det låter som det blev ändå! Härligt! Hade ni fått besked om att det var en flicka på ul?!

Grattis DigiC!! Blir så avundsjuk på er med snabba och smidiga förlossningar. Önskar jag kommer att kunna skriva detsamma...

5 dagar till BF här och tecknen minskar nästan...igår natt låg jag vaken i tre timmar med molvärk, fick hämta värmekudde och alvedon, så jag trodde verkligen det var på gång. Men sen var det helt borta på morgonen... :/ sista (hoppas jag!!!) bm-besöket idag och så är pappa på väg ner från Stockholm så nu får bebis komma precis när som!

Stolt sytok!
  • Misszandra
    Nmg skrev 2016-08-24 07:28:52 följande:

Imorgon är den stora dagen här, bf-dagen som man väntat på så länge.. Dessvärre tror jag inte han kommer imorgon, har så svårt att tro att det bara ska smälla till och han kommer imorgon.

Igår vid 17 så kände av nåt nytt, typ mensvärksont som strålade ut i ljumsken, detta pågick i över en timme med 5 min mellanrum, sen försvann det bara. Åhhh vad jag hoppades att det skulle vara nåt...

ont i ljumsken fick jag två dagar innan allt drog igång, så det kan vara ett tecken! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016