• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen

Moen: sjuukt jobbigt med alla besök du verkar ha! Stackare! Första tiden vill man verkligen bara va själva och lära känna nya familjemedlemmen. Så jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara!! Jag hade oxå en del ångest inför alla besök innan vi kom hem, Brooklyn är ju för tidigt född och extra infektionskänslig oxå så jag ville helst inte ha besök alls mer än de absolut närmsta. Nu har vi varit hemma ca 6 veckor och de som hälsat på är de närmsta familjen samt några kompisar. Sen har vi självklart åkt och hälsat på släkten men inte så mycket. Skönt att kunna begränsa besöken och alla frågar innan de kommer. Det som varit mest jobbigt att säga ifrån till är min syster och henens 2 små barn. De drar ju gärna på baselusker och minsta kusinen är 1 år och är verkligen på allt!! Men hon förstår och det blir lättare ju äldre han blir. Var nog väldigt orolig i början för besök och min sambo tyckte jag var överbeskyddande.. Tycker han nog lite än men jag har släppt lite på det nu :) Hoppas du kan säga ifrån till din sambos familj! Även om det är svårt..

• Kela1981
    moen skrev 2016-08-23 01:34:22 följande:

Kela, jobbigt med vikten. Bra med lite ersättning och att du inte ger upp amningen :) blir imponerad! Är nog lätt att ge upp. Sålänge du är envis kommer det lösa sig det där!

Tack snälla :)
    Men tyvärr verkar det gå åt skogen redan. Fröken vill inte ta bröstet längre för hon vet ju att flaskan kommer sen och då behöver hon inte jobba lika mycket för maten :/ Fortsätter att erbjuda men det känns som ett dött lopp tyvärr.

Nån annan som upplevt att avslaget var ganska vattnigt första dagarna och att det sen kommit lite mer koncentrerat blod med lite klumpar i?
    Har inte ont eller så förutom eftervärkar och allmänt öm där nere men det har kommit klumpar både igår och idag :/
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-08-23 11:25:09 följande:

Men tyvärr verkar det gå åt skogen redan. Fröken vill inte ta bröstet längre för hon vet ju att flaskan kommer sen och då behöver hon inte jobba lika mycket för maten :/ Fortsätter att erbjuda men det känns som ett dött lopp tyvärr.

Nån annan som upplevt att avslaget var ganska vattnigt första dagarna och att det sen kommit lite mer koncentrerat blod med lite klumpar i?

Har inte ont eller så förutom eftervärkar och allmänt öm där nere men det har kommit klumpar både igår och idag :/

Det där hände mig! Fortsätt envisas med bröstet! Ge inte upp än :) hade en liten jobbig period med min son men sen tog han bröstet ändå tillslut
  • Zarizen
    Kela1981 skrev 2016-08-23 11:25:09 följande:

Ge inte upp! Min syster ammade första veckorna sen tvärvägrade han bröstet i ett par månader. Hon pumpade under tiden och han tog flaska med hennes mat i. Sen efter ett par månader så testade hon bröstet igen och sen ammade hon som vanligt igen :)

Hade oxå så med avslaget, klumpigt ibland. Det är normalt.
  • Snuttispluttis

Kela, ge inte flaska, ge med kopp eller sked. Då undviker du att hon hellre vill ha flaskan för att det är enklare för henne. Och ge inte för mycket ersättning per gång. Då kan du töja ut magsäcken för mycket på henne så brösten aldrig kommer kunna ge tillräckligt.

Mjölkstockning, amma bort det är det bästa. Gör ont som tusan, men det hjälper. Kan handmjölka bort det också, men bebis är bäst :)

Har skrivit till min kompis om hennes bebis så berättar när jag har hört från henne.

• Snuttispluttis

Moen, har fått svar från min kompis. Hennes bebis gick också upp bra i vikt. Hon tycker att du ska åka till barnakuten och be dem ta prover för att kolla salthalterna i blodet. Om de är onormala så vet man att nåt är fel.

• moen

Zarizen, förstår oron och ångesten! Ni måste haft det jobbigt. Du är inte alls överbeskyddande. Man förstår ju att det är kul för familj också, dom har ju också fått en till i familjen barnbarn / systerson osv men att respektera både er som kanske haft en jobbig period men speciellt detdär med infektionsrisken och så.

Kela, avslaget har kommit och gått för mig. Efter att nästan slutat helt kom det ännu en gång (varit så en gång tidigare) igår med blod. Idag är det nästan som helt borta! Hoppas for gott den här gången ;) ang amningen tror jag att bara du fortsätter kommer det funka tillslut även fast det verkar lönlöst. Men jag är ju ingen expert :'D hejar på här från familjeliv iallafall!

Tack för tipsen ang mjölkstockning! Efter lite krångel lyckades jag handmjölka. Får försöka göra det så ofta som möjligt så får jag nog in tekniken! Och amma på :)

Snuttis, tack för att du hörde med din vän! Ska prata med sambon om det. Då kanske inte vårdguiden överdrev så mycket som jag trodde då de också tyckte jag skulle till barnakuten :S har varit lite lugnare inatt och nu på förmiddagen med kräkandet, så skönt.

• Nmg

Undrar samma sak

Mulan91 skrev 2016-08-23 11:57:19 följande:

Ni som fött, har ni använt den där bellybindern?

• Nmg

Känns Som att hormonerna är på

Topp nu, kollade på junior Masterchef imorse och började nästan gråta när några av barnen åkte ut. Hahaha vem blir gråtmild av Masterchef?

Svar på tråden BF Augusti 2016