• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-08-23 11:57:19 följande:

Ni som fött, har ni använt den där bellybindern?

Jag har ingen, magen var som vanligt efter en vecka. Lite brunare kanske :)
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-23 16:50:18 följande:

Känns Som att hormonerna är på

Topp nu, kollade på junior Masterchef imorse och började nästan gråta när några av barnen åkte ut. Hahaha vem blir gråtmild av Masterchef?

Jag HAHAHAHA xD
  • Nmg

Haha då är vi två

Mulan91 skrev 2016-08-23 17:32:54 följande:

Jag HAHAHAHA xD

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-23 11:57:19 följande:

Ni som fött, har ni använt den där bellybindern?

Ha ha ha ha tack! Den hade jag glömt bort XD
    Får ta fram den i morgon. Rapporterar då om jag kommer i den eller ej ;)
  • Kela1981

Tack tjejer för tips och pepp om amningen <3
    Jag ska fortsätta truga så får vi se om hon ger med sig :)

Ikväll kom det en jättestor klump med blod typ en halv deciliter! Men jag känner mig fortfarande helt som vanligt så jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig.

• anlili

Fy fan, nu är det min tur att vara gnällig. Hade migrän fredag till måndag. I söndags fick jag feber och började må illa och framåt kvällen spydde jag. Mår fortfarande illa men spyr inte särskilt ofta och ingen diarre. Har ätit en halvliter yoghurt och en portion soppa sen i söndags och börjar bli helt jävla urlakad. Tror ju att det är magsjuka eller matförgiftning, men ingen annan i familjen har blivit dålig så nu börjar jag bli orolig att det är nån komplikation efter förlossningen. Typ infektion i livmodern eller nåt. Vet ni om det finns någon sådan komplikation som stämmer in på mina symptom?

• Mulan91
    anlili skrev 2016-08-23 21:30:15 följande:

Fy fan, nu är det min tur att vara gnällig. Hade migrän fredag till måndag. I söndags fick jag feber och började må illa och framåt kvällen spydde jag. Mår fortfarande illa men spyr inte särskilt ofta och ingen diarre. Har ätit en halvliter yoghurt och en portion soppa sen i söndags och börjar bli helt jävla urlakad. Tror ju att det är magsjuka eller matförgiftning, men ingen annan i familjen har blivit dålig så nu börjar jag bli orolig att det är nån komplikation efter förlossningen. Typ infektion i livmodern eller nåt. Vet ni om det finns någon sådan komplikation som stämmer in på mina symptom?

Ring in och fråga! Alltid bäst. Men är ganska säker på att infektion leder till väldigt illa lukt och smärtor, har du sluppit det är det nog ingen fara men ring ändå! Du har ändå fött barn nyligen :) krya på dig!
  • Kela1981
    anlili skrev 2016-08-23 21:30:15 följande:

Ring in nu!
    Bättre en gång för mycket än för lite!
    Lycka till <3
  • Kela1981

Måste bara berätta om min pappas stenkorkade fru!
    Till historien hör att hon och jag aldrig dragit jämt men har valt att göra vårt bästa för pappas skull. Mitt problem med henne är att hon är helt jävla socialt efterbliven och totalt okänslig för att vad hon säger faktiskt kan såra folk. Korkad, elak och självisk i mina ögon.

Idag var dom i alla fall här och skulle mysa bebis och fika lite. Hon och jag står och pratar i köket samtidigt som jag fixar fikat och hon undrar hur fl gick och allt däromkring. Hela samtalet gick typ ut på att jag skulle berätta lite om min så att hon kunde dra referenser till sina egna förlossningar och berätta hur det var för henne för 20 år sedan!
    Sen frågar hon mig "hur är det med baby-bluesen?"
    Jag då som känner mig helt fantastiskt glad fortfarande och inte minsta spår av nedstämdhet (var väldigt deppig med första barnet) blev lite ställd av frågan. Dels så känner jag mig inte deppig alls och dels så är hon sista människan på jorden som skulle fått reda på det.
    Så jag svarade att jag inte alls känner av något men att det kanske kommer, man vet ju aldrig.
    Då säger hon "Ja jag tyckte du såg lite ledsen ut innan" WTF?!? Vem fan säger så?!? Hon är så jäkla rubbad!
    I övrigt har jag en fantastisk släkt och svärfamilj men hon är i en helt annan liga!
    Kunde skratta åt det sen men där och då krävdes hela min koncentration för att inte låta henne veta ett och annat.

Svar på tråden BF Augusti 2016