• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Grattis!!! Blev det en tjej eller kille? Vilken tur att ni hann in!!

Åh jag se oxå fram emot tills det Är över!

Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-09-05 21:02:15 följande:

uppdatering från mig: jag fick något som jag tolkade som lite förvärkar i fredags natt, på tidig morgon var de supertäta men korta så förlossningen trodde det var latensfasen, och inte dags riktigt än. Kom överens om att komma in och kolla läget ändå. Ringde barnvakt och under tiden gjorde det mer och mer ont, men fortfarande alldeles för korta värkar. Skrek ändå i taxin och när jag kom in meddelade de att jag var helt öppen och bebisen på väg. Så hann precis in! Jätteglad att det gick så smidigt och bebisen kom alltså i lördags fm, med bara några få timmars förvarning.

hoppas verkligen det kommer igång för er som är kvar nu, låter ju som det p ådig nmg. Grattis till Mulan också!

Kan meddela att det känns så sjukt skönt i kroppen så här två dagar senae. Alltså väldigt öm och så men den där tunga trötta mensiga känslan är bortblåst. Underbart! Snart är ni alla där.Kämpa på!

• anlili
    Misszandra skrev 2016-09-05 21:04:53 följande:

Jag tänkte ställa en fråga om bebisar, amning och era erfarenheter. 

Min son är 5 veckor idag och jag har ammat honom utan problem sen dag 1. Men nu har han börjat  men att han äter några minuter och sen börjar han skrika och vägrar ta bröstet. Han äter en väldigt kort stund sen vill han inte ha mer, ibland skriker han, ibland är han nöjd. Och han äter ganska ofta. Han har ifs bara varit otröstlig 2 gånger på dessa 5 veckorna, så det brukar inte vara svårt att trösta honom.

Han har också varit "gnällig" den senaste veckan! Jag har läst om utvecklingsfaser som bebisar har och kan då bli mer gnälliga och ledsna. Är det något ni märkt av som har lite äldre bebisar eller barn sen innan?

Har du läst om de 10 utvecklingssprången? Finns en app som heter typ The Wonder weeks. Har haft den sen dottern föddes och den anger när de olika sprången inträffar och vad de innebär. Den här stämt nästan på dagen genom hela hennes liv. Finns ett språng vid 4-5 veckors ålder, så det stämmer ju bra med din sons ålder. Vid varje språng blir de mer gnälliga, mammiga eller pappiga och verkar ibland byta personlighet helt. Rekommenderar verkligen att ladda ner appen!
  • Nmg

Uppdatering, ingen bebis, ca 12 min mellan värkarna som gör sjukt ont, de varar i 60-90 sekunder. Vaknat 20 ggr inatt hittills (räknade tidslagen som jag antecknat i tel) är helt slut, hållt på ett dygn nu, även fast det lugnade sig lite på FM igår. Är det ens nån idé att ringa fl för att kolla om det hänt nåt sen igår? Det ör ju långt mellan värkarna men gör så grymt ont. Vet inte om jag ska behålla maken hemma från jobbet idag oxå som sällskap. Får andas mig genom värkarna, de är längre nu än igår.

• Mal Mal

Min son är 5 veckor idag och jag har ammat honom utan problem sen dag 1. Men nu har han börjat  men att han äter några minuter och sen börjar han skrika och vägrar ta bröstet. Han äter en väldigt kort stund sen vill han inte ha mer, ibland skriker han, ibland är han nöjd. Och han äter ganska ofta. Han har ifs bara varit otröstlig 2 gånger på dessa 5 veckorna, så det brukar inte vara svårt att trösta honom.

Han har också varit "gnällig" den senaste veckan! Jag har läst om utvecklingsfaser som bebisar har och kan då bli mer gnälliga och ledsna. Är det något ni märkt av som har lite äldre bebisar eller barn sen innan?

Jag har märkt av sprången med mina. Första barnet sov endast en timme på dagen runt 5 veckor. Jätteledsen och fick amma hela tiden. Min andra ammade/gnällde sååå ofta hela tiden så med honom var inte skillnaden lika stor. Men nu trean har precis nu börjat krångla o amma mer, sova sämre om natten. Han har sovit alla nätter hittills utan problem och bara ammat 23, 02 och 05....och somnat om direkt. Inatt och förra natten har han sovit oroligt och varit ledsen.

Han är 5 veckor efter bf i morgon, det är det datumet man räknar har jag läst? Annars är han 5 veckor på fredag...
  • anlili
    Mal Mal skrev 2016-09-06 06:59:42 följande:

Jag har märkt av sprången med mina. Första barnet sov endast en timme på dagen runt 5 veckor. Jätteledsen och fick amma hela tiden. Min andra ammade/gnällde sååå ofta hela tiden så med honom var inte skillnaden lika stor. Men nu trean har precis nu börjat krångla o amma mer, sova sämre om natten. Han har sovit alla nätter hittills utan problem och bara ammat 23, 02 och 05....och somnat om direkt. Inatt och förra natten har han sovit oroligt och varit ledsen.

Han är 5 veckor efter bf i morgon, det är det datumet man räknar har jag läst? Annars är han 5 veckor på fredag...

Usch, min är på 5 veckor från bf idag. Har sovit 45 minuter sittandes inatt. Men inte för att hon har varit ledsen, jag har bara haft svårt att somna och hon har legat och knorrat i sömnen hela natten så jag har trott att hon ska vakna snart och det har gjort det omöjligt att somna. Skulle verkligen behöva ta igen lite sömn idag när stora tjejen är på dagis så jag hoppas att appen har fel den här gången.
  • Jungfrumamman

Kanske prova att mellanrapa honom? Ibland när man märker att de verkar vara hungriga, men slutar tvärt så kan det vara en rap som behöver komma upp innan de kan fortsätta. Bara en av hundra möjligheter, men kanske värt att prova ;)
  • moen

Märkte tydligt av steget när hon va ca 4v. Nu har det lugnat sig. Men hon gråter ofta vid bröstet och vill ha men samtidigt inte, speciellt på kvällarna. Har hon gjort i flera veckor och nu när jag vet att steget är över förstår jag att gnället kommer stanna.. Har iofs fortfarande problem men kräkandet och jag är säker på att hon har ont i magen. Börjar vänja mig nu :( har testat allt men inget verkar hjälpa. Gör så ont i mig när jag inte kan hjälpa på nåt sätt..

Rinner det ur era bebisar?! När bebisar bajsar låter det ju som en bubblande fis, så låter det med min tjej med. Men där emellan verkar det rinna ur henne fler gånger utan att man hör! Kan helt plötsligt märka att det luktar och då har det smugit ur henne :'D som att hon är en slapp gammal gubbe. Tänkte om det är nåt knas eller om det är helt normalt? :)

• moen
    Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-09-05 21:02:15 följande:

uppdatering från mig: jag fick något som jag tolkade som lite förvärkar i fredags natt, på tidig morgon var de supertäta men korta så förlossningen trodde det var latensfasen, och inte dags riktigt än. Kom överens om att komma in och kolla läget ändå. Ringde barnvakt och under tiden gjorde det mer och mer ont, men fortfarande alldeles för korta värkar. Skrek ändå i taxin och när jag kom in meddelade de att jag var helt öppen och bebisen på väg. Så hann precis in! Jätteglad att det gick så smidigt och bebisen kom alltså i lördags fm, med bara några få timmars förvarning.

hoppas verkligen det kommer igång för er som är kvar nu, låter ju som det p ådig nmg. Grattis till Mulan också!

Kan meddela att det känns så sjukt skönt i kroppen så här två dagar senae. Alltså väldigt öm och så men den där tunga trötta mensiga känslan är bortblåst. Underbart! Snart är ni alla där.Kämpa på!

Grattis! Vilken smidig förlossning :D tur att bebis inte kom i taxin! Och skönt att du klarade av arbetet hemma i "lugn och ro" (? ;D)
  • DigiC
    Nmg skrev 2016-09-06 04:42:37 följande:

Uppdatering, ingen bebis, ca 12 min mellan värkarna som gör sjukt ont, de varar i 60-90 sekunder. Vaknat 20 ggr inatt hittills (räknade tidslagen som jag antecknat i tel) är helt slut, hållt på ett dygn nu, även fast det lugnade sig lite på FM igår. Är det ens nån idé att ringa fl för att kolla om det hänt nåt sen igår? Det ör ju långt mellan värkarna men gör så grymt ont. Vet inte om jag ska behålla maken hemma från jobbet idag oxå som sällskap. Får andas mig genom värkarna, de är längre nu än igår.

Har man så ont att man inte tycker att man klarar det hemma så får man ju komma in också. Så skadar ju inte att ringa dit i alla fall, om du inte redan gjort det :) lycka till, snart är bebisen i famnen!
  • Mal Mal
    moen skrev 2016-09-06 08:25:47 följande:

Märkte tydligt av steget när hon va ca 4v. Nu har det lugnat sig. Men hon gråter ofta vid bröstet och vill ha men samtidigt inte, speciellt på kvällarna. Har hon gjort i flera veckor och nu när jag vet att steget är över förstår jag att gnället kommer stanna.. Har iofs fortfarande problem men kräkandet och jag är säker på att hon har ont i magen. Börjar vänja mig nu :( har testat allt men inget verkar hjälpa. Gör så ont i mig när jag inte kan hjälpa på nåt sätt..

Rinner det ur era bebisar?! När bebisar bajsar låter det ju som en bubblande fis, så låter det med min tjej med. Men där emellan verkar det rinna ur henne fler gånger utan att man hör! Kan helt plötsligt märka att det luktar och då har det smugit ur henne :'D som att hon är en slapp gammal gubbe. Tänkte om det är nåt knas eller om det är helt normalt? :)

Det är normalt! Händer här med.. Min tvåa hade jämt ont i magen o va ständigt kinkig, sov aldrig riktigt bra heller.. Min bebis nu är kinkig o bökar mkt vid bröstet.. Han vill gärna bli buren/vaggad och jag hinner bara tänka tanken att sätta mig ner eller lägga honom i vagnen så börjar han gnälla/gråta igen

På kvällarna får jag ge bebisen till min man.. Det hjälper bra faktiskt, mot gnällandet. Han är mer gnällig hos mig..
Svar på tråden BF Augusti 2016