• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-07 21:35:49 följande:

Jaha tydligen var det ont om platser och de vill inte sätta igång På nätterna så jag fick en tens och sovtabletter igen så jag skulle hem. Började gråta där inne framför barnmorskan. Orkar verkligen inte mer nu känner jag!!!

Var ska du föda?

Jag kan tycka att det är så himla dåligt. Dom sätter inte igång dig för att det inte passar dom men dom ser att du plågas! Du ska hålla ihop och orka oxå. Varför är inte det prio ett?
  • Mulan91

Men shit vad dåligt!!! Gud va tråkigt :( ledsen! Hoppas du får lite sömn iaf o så får dom faktiskt ta o hjälpa dig tidigt imorgon så här kan det ju inte fortsätta!!

• Nmg

Jag ringde tillbaka när jag ändå var i området (vi stannade och åt en macka ) och jag sa att det kändes inte bra att åka hem att jag vill vara kvar där (med tanke på att de skulle behålla mig om de fanns plats) då får jag tillsvar att jag har ju inte kommit till nån förlossningfas så egentligen så kunde de inte göra så mycket. Hon förstod att det kunde göra jävligt ont när man inte öppnas nånting men då kanske "det bara är

Förvärkar" sa hon. Jag håller på och dör av smärta här inne på 3 dygnet och hon kallar det förvärkar.

Jag väntade tills jag hade 3-4 min emellan värkarna innan jag åkte in vilket jag har nu. Och då blir man hemskickad med tens. Säger ingenting om att försök att sova och kom in imorgon bitti, nä... Hon sa basa ring om du inte kan sova inatt då kanske det finns lediga platser.

Vad är det för tecken jag ska vänta på??! Om jag har tätt mellan värkarna nu då var det ju mitt enda tecken att jag skulle in. Jag kan ju inte veta hur mycket jag öppnar mig..

Könns helt sjukt hela situationen, från lovade igångsättningar redan förra veckan till att bli hemskickad med 3-4 min mellan värkarna. Fattas bara att jag föder barn hemma i sängen inatt.

• Misszandra
    Zarizen skrev 2016-09-07 20:52:24 följande:
    Hm.. Nej denna förändring har inte varit med min pojke. Han har ammat i princip varannan timme hela tiden.. Ibland oftare.. Puh. Ibland kan det gå 3 timmar men det är sällan. När det gått så lång tid så gallskriker han och är sååå hungrig istället. Han går upp bra i vikt så jag vet att han får i sig. Vägde 4300g idag och var 55,5cm lång Bra ökning med tanke på att han var 44cm lång och vägde 1900g!

Hur ökar din pojke i vikt på BVC då?
    Oj, men han föddes tidigt va? Jo min går upp bra men det känns som en så plötslig förändring nu de senaste dagarna. Han har gått upp supermkt, antagligen för han ätit så himla mkt och hela tiden. Han kan bli ledsen och då ger jag bröstet om han inte kan tröstas på annat vis och då äter han endast i några min sen somnar han om. Han har ätit som en tok innan så detta känns väldigt ovanligt. Ibland äter han längre men det är vanligare att han äter mindre. Jag har BVC-tid om en vecka, har han gått upp så vet jag ju att han får i sig iallafall. 

Tänkte bara ifall nån annan varit med om nån sån här plötslig förändring. 

Han har till och med börjat sova mkt längre på nätterna, han sover mellan 4-5h i sträck istället för 1-2 som de var innan, max 3. Det kom också plötsligt, en natt sov han bara 4h och nästa 5, sen dess har han sovit 5h i sträck, då vaknar han och vill äta och sen somnar han igen och sover mellan 2-3h till. 
  • Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-07 22:39:41 följande:

Jag ringde tillbaka när jag ändå var i området (vi stannade och åt en macka ) och jag sa att det kändes inte bra att åka hem att jag vill vara kvar där (med tanke på att de skulle behålla mig om de fanns plats) då får jag tillsvar att jag har ju inte kommit till nån förlossningfas så egentligen så kunde de inte göra så mycket. Hon förstod att det kunde göra jävligt ont när man inte öppnas nånting men då kanske "det bara är

Förvärkar" sa hon. Jag håller på och dör av smärta här inne på 3 dygnet och hon kallar det förvärkar.

Jag väntade tills jag hade 3-4 min emellan värkarna innan jag åkte in vilket jag har nu. Och då blir man hemskickad med tens. Säger ingenting om att försök att sova och kom in imorgon bitti, nä... Hon sa basa ring om du inte kan sova inatt då kanske det finns lediga platser.

Vad är det för tecken jag ska vänta på??! Om jag har tätt mellan värkarna nu då var det ju mitt enda tecken att jag skulle in. Jag kan ju inte veta hur mycket jag öppnar mig..

Könns helt sjukt hela situationen, från lovade igångsättningar redan förra veckan till att bli hemskickad med 3-4 min mellan värkarna. Fattas bara att jag föder barn hemma i sängen inatt.

Lider verkligen med dig. Tycker det är märkligt att dom inte kan hänvisa dig någon annanstans iaf? Vart ska du föda? Du ska inte behöva ha det så här ju :( dom får lösa det tycker jag....
  • moen
    Nmg skrev 2016-09-07 22:39:41 följande:

Jag tycker så synd im dig Nmg! Det här ät ju helt sjukt!!! Känns som att det bara är sånt som man läser om i tidningen. Hur vården tabbar sig! Jag förstår om dom kanske har mycket men när du har haft så ont så länge måste dom prioritera dig! Du måste må bra och orka. Ni båda ska ju klara er ur det här friska, inte bara bebis. Jag tycker du ska sätta dig i korridoren och säga att du vägrar lämna och att dom antingen får fixa så att dom kan ta dig alternativt skicka dig någon annanstans. Det ska inte vara så här!!

Fy va nonchalant att kalla det förvärkar, och inte "tro" på dig. Är ju nästan så att man vill anmäla idioterna.

Vilken mardröm hela situationen. Tänker på er <3 du är verkligen stark! Kram :)
  • Mulan91

Om inget tycker man ju att du borde bli igångsatt tidigare, varför ska du behöva vänta till fredag?? Blir frustrerad när man läser det här. Alla vi har fått barn nyligen och VET hur hemsk smärtan är, så att läsa det här gör mig förbannad! Hoppas du får nån hjälp idag!

• jess06

Usch vad jobbigt du har det nmg, tänker på dig!

Här har det inte heller varit så lätt :/. Igår när de tog ut ballongen så bestämde dom sig för att ändå ta hål på hinnorna, inga värkar kom. Efter en timme satte som värkstimulerande dropp. Jag fick värkar i takt med att droppet höjdes, när jag hade haft droppet på maxdos gjorde dom en undersökning och det enda som hade hänt var att jag gått från 3cm öppen till 2cm, visste inte att det var möjligt. Läkaren beslutar att fortsätta höja droppet yttligare under 2 timmar och det resulterade i mycket stressad bebis och att livmodern blev konstant hård med extrem smärta.. Då gav dom bricanylspruta och sedan sa dom att dom inte kan göra mer.

Idag väntas alltså ett snitt..

Det var någon som frågade om de bara testat ballongen. Jag sattes egentligen igång på bf +1 och då höll dom på i 6 dagar med diverse saker, bland annat uppmjukande gel på tappen, tamponger med hornoner vid tappen, ballong då med.. På bf +7 gav dom upp och sa att vi skulle försöka låta kroppen starta av sig självt. Sedan på bf +14 började dom alltså sätta igång mig igen.

• Nmg

Åh va jobbigt det låter!! Tycker synd om dig verkligen, när har du tid för snitt? Hoppas inte min igångsättning blir så där, fast det ser inte bättre ut.

Är det ditt första barn?

jess06 skrev 2016-09-08 07:51:27 följande:

Usch vad jobbigt du har det nmg, tänker på dig!

Här har det inte heller varit så lätt :/. Igår när de tog ut ballongen så bestämde dom sig för att ändå ta hål på hinnorna, inga värkar kom. Efter en timme satte som värkstimulerande dropp. Jag fick värkar i takt med att droppet höjdes, när jag hade haft droppet på maxdos gjorde dom en undersökning och det enda som hade hänt var att jag gått från 3cm öppen till 2cm, visste inte att det var möjligt. Läkaren beslutar att fortsätta höja droppet yttligare under 2 timmar och det resulterade i mycket stressad bebis och att livmodern blev konstant hård med extrem smärta.. Då gav dom bricanylspruta och sedan sa dom att dom inte kan göra mer.

Idag väntas alltså ett snitt..

Det var någon som frågade om de bara testat ballongen. Jag sattes egentligen igång på bf +1 och då höll dom på i 6 dagar med diverse saker, bland annat uppmjukande gel på tappen, tamponger med hornoner vid tappen, ballong då med.. På bf +7 gav dom upp och sa att vi skulle försöka låta kroppen starta av sig självt. Sedan på bf +14 började dom alltså sätta igång mig igen.

• Nmg

Tack tjejer för omtanken!

Tog i alla fall sovdosen igår och vaknade av att jag hade Värkar vid 4 tiden men lyckades somna om. Värkarn är kvar och gör ont men de kommer inte lika tätt nu pga tabletterna jag fick igår (lugnar ner livmodern) precis så Här var det igår morse oxå sen kom det igång igen under dagen.vet inte vad jag ska göra nu faktiskt... Om jag ringer till fl så kommer de säga att det är för långt mellan värkarna ingen idé att jag kommer in så kommer de säkert hänvisa till min inbokade tid imorgon bitti för igpngsättning (men jag blir inte förvånad om inte den heller blir av med tanke på de andra igångsättningarna som inte blev av), eller ska jag chansa och gå hemma och få Så där täta värkar igen och inte åka in?

Åker jag in på kvällen blir jag säkert hemskickad igen, problemet är att det inte kommer va så bra att inte sova på hela natten inför en igångsättning...

Man känner sig verkligen helt utlämnad. Usch!

Detta blir verkligen min sista graviditet kan jag lova,

Aldrig att jag utsätter mig och min kropp för denna sortens smärta igen och dålig sjukvård.

Bf +14 idag och 4:e dagen med Värkar. Och då har jag inte ens påbörjat en Aktiv förlossning. Spännande att se hur det här ska sluta.

Svar på tråden BF Augusti 2016