• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • jess06

Gud vilken lättnad nmg, stort lycka till!!

Idag kom våran 'lilla' tjej med kejsarsnitt. 4585g och 52cm. Väldigt snäll och nöjd med allt är hon trots att hon vägrade komma ut. Vi är super lyckliga och lättade över att det äntligen är slut.

• Hazel Grace

Grattis jess! Härligt att det gick bra till slut.

Nmg, äntligen inskriven! fy vilken upplevelse du har haft. Hoppas det går bra nu och att du får hålla din bebis snart <3

• Emmasofiabe

Hej alla! Följde denna tråd jättemycket i början. Mitt kära barn har fortfarande inte valt att titta ut håller på att bli tokig här hemma..... Är det någon som skulle kunna lugna mig då jag ständigt går och tänker på allt hemskt som kan hända i slutet och under en förlossning!! Oroar mig att hon är för stor och navelsträngen ska snurra sig runt henne och att barnmorskan inte ska se det eller att jag helt plötsligt inte längre ska känna att hon rör sig men inte hinna upp i tid ja ni kan tänka er..

Hur slutar man tänka så hur får man bort tankarna????

• Nmg

Har fått Eda och de ska snart ta hål på hinnorna kanske. Sjukt nervös!!!

• Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-09 00:07:08 följande:

Har fått Eda och de ska snart ta hål på hinnorna kanske. Sjukt nervös!!!

Tänker på dig! <3 du kanske har din bebis hos dig nu!

Jag har mensvärk och det kommer bruna flytningar.... Något händer. Men skickar sambon på jobbet. Eller är det dumt.... Fan va svårt....
  • Nefermiw

Har försökt läsa ikapp sedan sist jag var här, men det är svårt att få tid när man ska sova, amma, byta blöja och hinna hämta storasyster på dagis.

Grattis till alla som har fått bebis, och lycka till Nmg, jag hoppas verkligen att du får en bra förlossning här på slutet till trots för allt du har gått igenom de sista dagarna.

Min pojke, Viktor, blev 1 månad igår. Han var på BVC med läkarekontrol och då hörte läkaren en blåsljud när han lysnade på hjärtat. De skickar en remiss till en kardiolog. Jag har inte tänkt mig att vara orolig eftersom jag inte kan göra något åt det ändå och det är säkert inget farligt, men lite obehagligt är det att få veta.

Nu när jag läste att Anlili hade ont när hon ammade och också emellan, då kom jag på att jag faktisk också har det så. Tror jag vill ringa amningsmottagningen. Jag har ingen sår eller blåsor, så jag har undrat vad det kunde vara som ger besvär.

Viktor kräks också mycket mjölk. Han ska rapa flera gångor ibland efter en amning och så kan det gå en timme efter innan han spontant kräks igen. Han är också mycket mer våken nu. Ska hålla koll på utvecklingssprången. Vi har boken seden dottern föddes fem år tillbaka. Den är jätte bra. Passade nästan på veckan med dottern hela tiden.

• Nmg

Imorse kl 8:05 föddes en liten klump på 4,6 kg och 55cm lång(något överburen tydligen) kämpade hela natten och der var värre än min första förlossning, skriver mer en annan gång. Just nu väntarbjag på Läkare för att bli sydd, sprack tydligen en del Där nere. Det blev lite panik mot slutet nör hab inte riktigt ville komma ut och det var nära att det blev snitt. Vet inte vad som är

Värst snitt på magen eller spricka där nere... Men men man tydligen återställd så vi får hoppas på det!

• Nefermiw
    Nmg skrev 2016-09-09 10:30:06 följande:

Imorse kl 8:05 föddes en liten klump på 4,6 kg och 55cm lång(något överburen tydligen) kämpade hela natten och der var värre än min första förlossning, skriver mer en annan gång. Just nu väntarbjag på Läkare för att bli sydd, sprack tydligen en del Där nere. Det blev lite panik mot slutet nör hab inte riktigt ville komma ut och det var nära att det blev snitt. Vet inte vad som är

Värst snitt på magen eller spricka där nere... Men men man tydligen återställd så vi får hoppas på det!

Det är inte lätt att föda barn och det gäller båda vaginalt och snitt. Vad bra att du äntligen har din bebis. Stort grattis! Hoppas du kan få vila lite.
  • moen

Skönt att det är över, grattis!! Vilken rejäl liten kille :) Urs för att spricka!! Även fast jag hade bedövning kände jag exakt när och hur jag sprack (hela högra blygdläppen hela vägen upp till klitoris)... kommer aldrig glömma känslan, fy!
    Emmasofiabe skrev 2016-09-08 23:05:42 följande:

Hej alla! Följde denna tråd jättemycket i början. Mitt kära barn har fortfarande inte valt att titta ut håller på att bli tokig här hemma..... Är det någon som skulle kunna lugna mig då jag ständigt går och tänker på allt hemskt som kan hända i slutet och under en förlossning!! Oroar mig att hon är för stor och navelsträngen ska snurra sig runt henne och att barnmorskan inte ska se det eller att jag helt plötsligt inte längre ska känna att hon rör sig men inte hinna upp i tid ja ni kan tänka er..

Hur slutar man tänka så hur får man bort tankarna????

Är det tankarna och oron just kring ditt barn? Eller allt möjligt kring förlossningen? (för då lugnade jag nog dig inte av vad jag skrev tidigare i det här inlägget!).

Jag kan lova dig att vart du än hamnar så kommer du och din dotter bli väl omhändertagen :) Dom är så proffsiga och har koll på er båda. Är det ditt första barn? Jag fick min första 31/7. Kände aldrig rädsla eller ångest inför förlossningen, utan tyckte det skulle bli kul och spännande, och det va det verkligen! Nu, 6v senare, kan jag faktiskt längta tillbaka och börjar redan smida planer för nr 2!

Eftersom jag aldrig kände den där oron har jag lite ont om tips :(
  • HJohannesson

Bra jobbat!! Äntligen är det över :)

Jag blev sydd i över en timma. Men en vecka senare var allt som vanligt igen och nu 1 månad senare syns det inte att jag fött barn.

Det gjorde inte ont att kissa eller bajsa efteråt heller :)

Det läker otroligt bra i underlivet, oroa dig inte!
Svar på tråden BF Augusti 2016