• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Misszandra skrev 2016-09-11 23:49:58 följande:

Åh, det var du ja! :)) Tycker du det har fungerat på er flicka? Jag ger också magdroppar, men han kräks också mkt. Måste ta upp det med BVC, det känns som han kräks mer än han äter ibland.

Perfekt om BVC har, måste få testa det, känns som man plågar honom när han blir så ledsen efter de dropparna. 

Jag vet inte riktigt säkert :/ varit så desperat att jag testat så mycket olika saker på kort tid. Vissa dagar spyr hon hela tiden. I torsdags va det de enda jag höll på med. Sprang mellan skötbord, tvättställ, garderob och soffa för amning och byte av kläder HELA dagen och då överdriver jag inte. Bröt ihop när sambon kom hem. Tror hon är känslig mot lite allt möjligt då jag tycker hon reagerar på allt som kan vara lite jobbigt för magen (kryddor, lök, broccoli, bönor, choklad etc), bland annat dropparna :) men tror faktiskt det blivit lite bättre. Vi struntade i dropparna några dagar tills vi fick av BVC och då tycker jag att det lugnade sig ju lite. Men nu senaste dagarna har det blivit rätt mycket igen. Ska köra väldens snällaste kost nu några dagar och verkligen tänka på minsta lilla, om de inte blir bättre testar jag en till period helt mjölkfritt D: jag som älskar ett stort glas mjölk :( men vad gör man inte för sin lilla!
  • Jungfrumamman
    moen skrev 2016-09-12 02:15:04 följande:

Jag vet inte riktigt säkert :/ varit så desperat att jag testat så mycket olika saker på kort tid. Vissa dagar spyr hon hela tiden. I torsdags va det de enda jag höll på med. Sprang mellan skötbord, tvättställ, garderob och soffa för amning och byte av kläder HELA dagen och då överdriver jag inte. Bröt ihop när sambon kom hem. Tror hon är känslig mot lite allt möjligt då jag tycker hon reagerar på allt som kan vara lite jobbigt för magen (kryddor, lök, broccoli, bönor, choklad etc), bland annat dropparna :) men tror faktiskt det blivit lite bättre. Vi struntade i dropparna några dagar tills vi fick av BVC och då tycker jag att det lugnade sig ju lite. Men nu senaste dagarna har det blivit rätt mycket igen. Ska köra väldens snällaste kost nu några dagar och verkligen tänka på minsta lilla, om de inte blir bättre testar jag en till period helt mjölkfritt D: jag som älskar ett stort glas mjölk :( men vad gör man inte för sin lilla!

Jag körde vattenbaserade droppar för min flicka som är 1,5 år nu när hon var bebis, har blivit det jag fortsatt med också av bara farten. Det var pga magknip och just då tyckte jag det hjälpte faktiskt.

Ang kräkningarna så förstår jag att det måste vara såå himla jobbigt.. :( det verkar som vissa bebisar får det utan förklaring. Jag tänker mig att deras magmun kanske inte riktigt hunnit bli fullt mogen och därav är lite känsligare i början (bara en tanke) Det är säkert vettigt att tänka snäll mat för att få mjölken lite "mjukare" I senaste mammagruppen hade vi en mamma vars bebis kräktes jämt och mycket. För henne blev det mkt bättre så fort smakportionerna började. Kanske jobbigt att höra (eftersom det är först vid 4mån ålder en dag känns jobbigt nog) men ibland är det bra ändå att kunna se att det finns ett slut på en jobbig fas också..

Jag hoppas ni hittar lösningar som funkar både mizzandra o moen :)
  • Zarizen

Har svårt att kopiera och lägga in mig på listan via mobilen (har ingen dator) så tänkte om nån kunde lägga till mig?

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke.

• moen
    Zarizen skrev 2016-09-12 09:16:21 följande:

Har svårt att kopiera och lägga in mig på listan via mobilen (har ingen dator) så tänkte om nån kunde lägga till mig?

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke.

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

8/8 Nefermiw, 39 år, Lund, andra barnet, pojke

12/8 Augustibarn2016, 23 år, Söderköpng, första barnet, flicka

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke
  • moen
    Jungfrumamman skrev 2016-09-12 07:45:38 följande:
    Jag körde vattenbaserade droppar för min flicka som är 1,5 år nu när hon var bebis, har blivit det jag fortsatt med också av bara farten. Det var pga magknip och just då tyckte jag det hjälpte faktiskt.

Ang kräkningarna så förstår jag att det måste vara såå himla jobbigt.. :( det verkar som vissa bebisar får det utan förklaring. Jag tänker mig att deras magmun kanske inte riktigt hunnit bli fullt mogen och därav är lite känsligare i början (bara en tanke) Det är säkert vettigt att tänka snäll mat för att få mjölken lite "mjukare" I senaste mammagruppen hade vi en mamma vars bebis kräktes jämt och mycket. För henne blev det mkt bättre så fort smakportionerna började. Kanske jobbigt att höra (eftersom det är först vid 4mån ålder en dag känns jobbigt nog) men ibland är det bra ändå att kunna se att det finns ett slut på en jobbig fas också..

Jag hoppas ni hittar lösningar som funkar både mizzandra o moen :)
    Hoppas jag med! :( Jo ddet är vad google och BVC också säger :/ är så segt.. Det är skönt iallafall att det finns ett "slut"! Ska inte va längre än 6 månader, men om det håller på längre ska man göra en utredning.
  • DigiC

23/8 DigiC, 23 år, Malmö, andra barnet, flicka

• Mulan91
    DigiC skrev 2016-09-12 13:38:44 följande:

Vad många vi vart:) sista chansen att skriva upp sig idag, imorn uppdaterar jag listan !
  • Nmg

Förlåt men måste gnälla av mig lite, sonen föddes i fredags (på morgonen) vi åkte hem från BB igår vid lunch och jag är sååå trött på alla besök alltså.

Jag sa till min man att vi tar emot besök på BB (ute i entrén) så kanske folk kan släppa oss ett par dagar när vi kommer hem. Men nä... Mamma pappa min syster var på BB, samt svärföräldrarna, igår kom makens bröder och hälsade på, sen kom min syster och mamma på kvällen (typ 10 min i hallen bara) imorse kom pappa, ikväll kommer min mormor och moster och mamma. Imorgon kommer svärföräldrarna och makens mormor Morfar. Nä nu fr det räcka! Efter imorgon så kommer jag bli fullständigt galen om nån ska hit igen dagen efter. Jag orkar inte med besök just nu! Ont i hela kroppen fortfarande, mina bröst sprängs snart (eftersom Jag inte ammar) har ont i baken och kan inte göra nr 2 så hag behlver låååång tid på Toa för att Slappna av. Speciellt med tanke på vart jag är sydd. Och mitt i allt så hinner jag knappt umgås med maken jag som hade sett fram Emot inte egen tid med han och bebis. Och sen min 12 åriga dotter som behlver uppmärksamhet för att ite känna sig åsidosatt. Jag längtar tills jag

Är bättre i kroppen så jag kan ta mig ut och slipper ta emot besök här hemma. Svärmor

Frågade redan igår "sprack du nånting då"? Imorgon kommer säkert mannens mormor fråga oxå, känner inte att jag gar lust att prata om Mitt kön med folk faktiskt. Inte ens min egen mamma har frågat.

• Kela1981

19/8 Kela1981, 35 år, Staffanstorp, andra barnet, flicka

• moen

Nmg, jag förstår dig. Mådde sjukt dåligt av alla besök. Har hela mitt liv lidit av psykisk ohälsa så blev riktigt förvånad över att min depression faktiskt inte höll sig längre än 1 månad. Mamma va jätte orolig för mig och dottern då hon såg vad alla besök gjorde med mig! Du måste säga stopp! Visst, dom har också fått en ny familjemedlem och är säkert hur taggade som helst, men du måste få vara "självisk" så du inte går under :) hoppas det känns bättre snart!

Svar på tråden BF Augusti 2016