• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Tack Skattenmust :)

Jag är i vecka 17 nu och har känt ett par buffar men ganska svagt och inte direkt regelbundet. Det börjar oroa mig lite men när vi gjorde ul för kub så syntes en liten livlig krabat så det är säkert full rulle där inne även om jag inte känner det än ;)

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-08 20:44:00 följande:

Vilken vecka

Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?

Jag tror jag började känna typ v17 :) men v17 är tidigt om man är gravid för första gången. De flesta känner nog inget förrän efter rul.
  • Nmg

Ja man blir ju lite orolig, sen är jag lite nojig över min uvi, är snart klar med penicillin kuren och vet inte om den hjälper riktigt usch tänk om det är nåt annat fel?

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-08 23:05:03 följande:

Ja man blir ju lite orolig, sen är jag lite nojig över min uvi, är snart klar med penicillin kuren och vet inte om den hjälper riktigt usch tänk om det är nåt annat fel?

Nej nej inget är fel!!

Du märker om uvi kommer tillbaka. Gå till vårdcentralen annars och lämna kissprov så ser dom.

Om några veckor det rul för dig, då får du se en liten frisk bebis sparka :)

Den sparkar ju redan ju men det känns bara inte. Ha som mål att känna v22, det är mer rimligt!

Kram kram och oroa dig inte.
  • Hazel Grace

Åh jag längtar också efter att få känna rörelser. Jag går in i vecka 16 imorgon, första barnet. Har känt mig nervös och nojig för att jag mått så oförskämt bra och knappt märkt av min graviditet. Större bröst och kan inte knäppa byxorna längre men det är ändå något som oroar mig och det släpper inte. Rul är inte förrän 6 april och tiden går så sakta.

Trots det så kan jag inte sluta titta på kläder och möbler och allt möjligt till pysen. Åh, jag vill bara se bebis nu!

• Nmg

Tack! Jag ska lämna prov nästa vecka för att se om det har gått över. UL på påsklovet känns så långt dit...

HJohannesson skrev 2016-03-08 23:20:54 följande:

Nej nej inget är fel!!

Du märker om uvi kommer tillbaka. Gå till vårdcentralen annars och lämna kissprov så ser dom.

Om några veckor det rul för dig, då får du se en liten frisk bebis sparka :)

Den sparkar ju redan ju men det känns bara inte. Ha som mål att känna v22, det är mer rimligt!

Kram kram och oroa dig inte.

• Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-03-09 00:00:58 följande:

Åh jag längtar också efter att få känna rörelser. Jag går in i vecka 16 imorgon, första barnet. Har känt mig nervös och nojig för att jag mått så oförskämt bra och knappt märkt av min graviditet. Större bröst och kan inte knäppa byxorna längre men det är ändå något som oroar mig och det släpper inte. Rul är inte förrän 6 april och tiden går så sakta.

Trots det så kan jag inte sluta titta på kläder och möbler och allt möjligt till pysen. Åh, jag vill bara se bebis nu!

Så kände jag också med första barnet. Mådde oförskämt bra, jobbade, tränade och åt som vanligt. Vågade inte riktigt tro på det förrän efter rul men allt var ju bra såklart.
    Och det ska du se att det är hos dig också :)
  • Axelberg79

Förut drabbades jag väldigt ofta av urinvägsinfektion, det jag tyckte hjälpte mycket då var tranbärsjuice. Det dricker jag fortfarande direkt om jag känner att det svider till. Det är så mycket syra i den så då ändras ph: värdet och urinvägsinfektionen lindras.

• Mika86

Skattenmust. Ja visst är det underbart, så himla roligt att boa på i slutet, man behöver nåt att göra med. Vagnen gör vi nog inte om förrän vi är hemma då tösen ha den som sittvagn nu.

Nmg vad jobbigt med uvi, hoppas den försvinner helt nu, har aldrig haft det sen jag va tonåring. Har oxå rul på påsklovet, nedräkning men lång tid till

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-08 21:36:22 följande:

Tack Skattenmust :) Det var en aktiv dag idag jämfört med standarddagen för mig så nu på kvällen känns det i kroppen. Lite trist att det ska vara så mycket mer krämpor denna gången, men så länge knodden i magen mår bra är det ju värt det :)

Så lite och javisst håller jag med dig, så länge den lille mår bra så är det ju viktigast, men ta det lite lungt så du inte tar ut dig för mycket :)
    Kela1981 skrev 2016-03-08 21:41:09 följande:

Tack Skattenmust :)

Jag är i vecka 17 nu och har känt ett par buffar men ganska svagt och inte direkt regelbundet. Det börjar oroa mig lite men när vi gjorde ul för kub så syntes en liten livlig krabat så det är säkert full rulle där inne även om jag inte känner det än ;)

hehe så lite :) Ja dessa puffar är ju helt underbart, på em så brukar min lille räka rocka loss rejält, såpass hårt att både dottern min och min syster har fått en knuff i handen :)  Men jag har 2 barn sedan innan och tror att jag då känner det mycket lättare, med min första så var jag i vecka 16-18 när jag kände henne svagt vid ett tillfälle, men det är nog för att jag är väldigt liten i mig själv (tunn) åxå .
    Var inte orolig, har man sett Kub och de lille mår bra så ska det gå vägen :)
    Mika86 skrev 2016-03-09 08:16:11 följande:

Skattenmust. Ja visst är det underbart, så himla roligt att boa på i slutet, man behöver nåt att göra med. Vagnen gör vi nog inte om förrän vi är hemma då tösen ha den som sittvagn nu.

Nmg vad jobbigt med uvi, hoppas den försvinner helt nu, har aldrig haft det sen jag va tonåring. Har oxå rul på påsklovet, nedräkning men lång tid till

hehe jaa det e så underbart och blir så verkligt på något sätt, jag har inte vågat köpa så mycket än utan egentligen bara säng och vagn...ska vänta tills jag är i 8 de månaden tänkte jag å då shoppa loss :)
    Nmg skrev 2016-03-08 23:05:03 följande:

Uvi är inte farligt för bebis, mer att det är jobbigt för dig. Som någon sa så drick tranbärsjuice eller citronpressat vatten, det hjälper :)
    Tror absolut inte att något är fel och uvi är jättevanligt som gravid dessutom, Men be dom ta ett prov för gbs, det ska jag göra på mitt nästa mvc besök då jag hade det när jag väntade min son. Det kollar dom genom ett urinprov.

Svar på tråden BF Augusti 2016