• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Nu har ju jag känt bebisen buffa där inne, men fick höra hjärtat för första gången idag! :D Vilken lycka! En månad till rul, men så länge som jag känner rörelser lite då och då så ska jag klara mig :) Kände t.o.m med handen igår så nu väntar min man spänt på att få känna han också.

Sol och vårigt ute idag och det gör ju inte dagen sämre precis!

Ha en fin dag hörni :)

• Nmg

Vilken vecka

Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?

• Nmg

Vad trött jag blir på iPhone som ska göra om mina ord! Det ska stå för tidigt och inte förstudie....suck.

Nmg skrev 2016-03-08 20:44:00 följande:

Vilken vecka

Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?

• Axelberg79

Jag väntar oxå mitt andra barn och kände de först rörelserna för ca 2 v sedan. Jag går in i v 21 i morgon...

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-08 20:44:00 följande:

Vilken vecka

jag är i vecka 16 och har kännt rörelser i ca 1 veckas tid :)
    Mika86 skrev 2016-03-07 23:29:01 följande:
    Jo fast man är van nu, sen ha de kommit innan bf med, alla läkarna på neo blev chockade av tösens storlek i v 35 o höll med mig att hon nog va v 37 istället.så räkna jag efter rul så slipper jag ha över tiden.

Skönt att det är lugnare iaf, är ju inte jätte kul med molvärk trots att det ändå är positiv smärta.

Haha då va ju namnet helt klart givet o klockrent.

Skönt att namnet funkar även på hans sida ju.

Håller med om könet med, det är faktiskt roligt att göra vagnen o sängen i "rätt" färg med, älskade att få gå i Ullared o behöva köpa bebiskläder, inte bara för att man ville utn verkligen behövde
    haha ja men så blir det nog lätt, dom säjer ju att man ska diffa en till två veckor, ska bli intressant på rul om jag blir flyttad igen ;) haha
    jag håller med dig, tycker förberedelsen är jättekul, köpte en svart fin vagn nu som jag inreder med rosa och vitt med spets.
    Anonym (Malin) skrev 2016-03-08 07:04:39 följande:

Har jag lindrig halsbränna brukar banan fungera! :)

Jag har molvärk dagligen, är i v 17 nu, känns som det aldrig kommer släppa men och andra sidan börjar man vänja sig vid den också.

Jag köpte en sån där hjärtdoppler, vet att det finns delade meningar med en sån, men för mig fungerar den bra, har lyssnat på hjärtat två gånger och det är skönt med en bekräftelse när man inte fått gjort nåt ultraljud. :)

Molvärken kommer och går här, vissa perioder ingenting, sedan kommer det tillbaka, däremot så har jag flytningar som ett niagrafall, haha men läste att det var normalt i denna veckan :)
    Serah skrev 2016-03-08 10:50:55 följande:

Har haft turen att slippa halsbränna. Så inga tips från mig tyvärr.

I 15+0 idag! Men! Inga rörelser än. Blir tokig! Nojar och har mig! Men jag har molvärk så jag intalar mig att det är bra i magen. Men hela 4 veckor till rul! :( känner jag inga rörelser snart blir jag galen. Tror jag känt nåt men blir osäker direkt eftersom det inte är ofta det händer.

Har ju känt med mina andra barn vid denna vecka, kanske inte första men tvåan och trean iaf :p

Ang kön kommer vi ta reda på det. Lättare att knyta an, hitta namn men också lättare för barnen att förstå, tror jag.

Kan vara så att din lille ligger å rör sig bakåt ryggen, då känner man inget, när jag väntade min son så försvann rörelser i 3 dagar i 6te månaden, panik kan jag säja...åker in akut och tar ett ul, ser att busungen sparkar för livet men jag känner inget, då hade han vänt sig om och sparkade emot ryggen vilket gjorde att jag inte kände något. 
    Snuttispluttis skrev 2016-03-08 15:15:38 följande:

Nu har ju jag känt bebisen buffa där inne, men fick höra hjärtat för första gången idag! :D Vilken lycka! En månad till rul, men så länge som jag känner rörelser lite då och då så ska jag klara mig :) Kände t.o.m med handen igår så nu väntar min man spänt på att få känna han också.

Sol och vårigt ute idag och det gör ju inte dagen sämre precis!

Ha en fin dag hörni :)

wonderful, hoppas du åxå hade en fin dag :)
  • Kela1981

Hej!
    Får jag hoppa in här också?
    Är med i en annan tråd också men där är det ganska dött och ni verkar så goa här inne :)
    Har bf 18/8 och rul 29/3.
    Det blir vårt andra barn, dottern kommer att vara 2 när bebbe kommer.
    Hoppas ni alla har en fin kväll <3

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-08 21:07:07 följande:

Hej!
    Får jag hoppa in här också?
    Är med i en annan tråd också men där är det ganska dött och ni verkar så goa här inne :)
    Har bf 18/8 och rul 29/3.
    Det blir vårt andra barn, dottern kommer att vara 2 när bebbe kommer.
    Hoppas ni alla har en fin kväll <3

Hej hej,

Välkommen till tråden från mig :) Hoppas du ska trivas, och grattis till bebis Glad
  • Anonym (Malin)

[quote=76420063][quote-nick]Nmg skrev 2016-03-08 20:44:00 följande:[/quote-nick]Vilken vecka

Det är mitt andra barn och jag har väl känt av den i några dagar dagligen, innan visste man inte riktigt om det var bebis eller inte, men nu går det inte att ta miste på är i v 17 nu...

• Snuttispluttis

Mitt andra barn och kände första rörelsen i magen i vecka 14+2 och sen med handen på magen i 15+0 :)

Hittills bara när jag ligger och vilar som jag känner nåt.

Nmg, du kanske har moderkakan i framvägg?

• Snuttispluttis

Tack Skattenmust :) Det var en aktiv dag idag jämfört med standarddagen för mig så nu på kvällen känns det i kroppen. Lite trist att det ska vara så mycket mer krämpor denna gången, men så länge knodden i magen mår bra är det ju värt det :)

Svar på tråden BF Augusti 2016