• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Självklart borde alla få bestämma själv! Det är sjukt att man inte får det :S men jag tycker det är lite synd att pappan inte "vill" (vet inte om det är rätt ord?) vara hemma så mycket som möjligt. Även fast jag gärna skulle vart hemma hela ledigheten själv så skulle sambon få en fot i röven om han ens frågat om jag kunde ta hela själv. För mig är det viktigt att båda föräldrana är delaktiga. Tycker inte att ekonomin går före mitt barn. Även fast jag är arbetslös kommer sambon ta hälften av ledigheten ändå

• Mulan91

Haha 15 månader shit!! Ska inte klaga då..

Kela här var vi också förkylda :/ feber och nästäppa på en nyfödd var inge kul! Men det är äntligen över:) krya på er! <3

• Mulan91

Nån mer som blivit otroligt sötsugen? D som mina cravings kom efter förlossningen haha xD

• Hazel Grace

Gaah jag blir så irriterad på sambon. Lillen är jätteglad på dagarna och skrikig på kvällarna. Sambon får bara se när han är gnällig eftersom han jobbar hela dagarna och sen tränar han. I hans ögon har lillen ont i magen eller har kolik men han vet ju inte alls hur lugn och glad han är på dagen! Och jag vet att kolik är tusen resor värre än detta. När han håller honom skriker han ofta men han gör liksom inte så mycket för att trösta. Han sätter honom bara i knät och vaggar lite med armen. Jag tycker han försöka lägga honom på axeln, krama honom, gosa, lägga honom på magen eller typ gå runt lite med honom. Jag tycker inte han anstränger sig längre. Han var jättebra med honom i början och då skrek bebis mer med mig och blev lugn så fort han kom till sin pappa. Frågade vad som hänt men han svarar bara att han är trött. Jag vill ju inte ta över för fort heller men det känns ibland som att han låter bli att göra något för att jag ska komma och ta honom.

• Nmg

Oj ver inte men jag håller verkligen tummarna att ni inte blir smittade!

moen skrev 2016-10-06 10:53:41 följande:

Nice..! Sambon kommer hem nu kl 9 efter att ha spytt på jobbet (han jobbar på förskola med de yngsta). Tydligen magsjuka. Snälla snälla.. vill inte att jag eller lilltjejen ska vara smittade..!! Tror ni hon blir smittad lätt eller tror ni hon är rätt skyddad med tanke på att jag ammar? Han pussar ju henne hela tiden och senast innan han drog för att jobba :'( suck

• Nmg

Ja då var Stockholmsresan avklarad, han sov hela vägen ner, sen pt han lite och sov npgra timmar till, sen på EM så blev han grinigare ich ville inte ligga i vagnen så vi fick ta upp honom ett tag, stackarn blev kall om

Fötterna usch hoppas hab inte blir sjuk nu

Sen skrek han lite i bilen på väg hem nen han bajsade ju äntligen (var inne på 3 e dagen utan att han bajsat) och den va lite mer pt det grönare hållet, kan det vara så när han äter ersättning? Löste nånstans oxå att det kan vara så om det legat för lönge i tarmen vilket stämmer i hans fall. Det kan även tyda på infektion? Hoppas inte på det sistnämnda!

Sen sov han hela vägen hem. Men Gud vad trött jag är, sov knappt inatt och sen Stockholm

På det.. Haha.hoppas natten blir lugnare. Sambon är ledig imorgon oxå så han ska få ta honom lite mer inatt så jag för sova.

• anlili
    Hazel Grace skrev 2016-10-06 20:33:25 följande:

Gaah jag blir så irriterad på sambon. Lillen är jätteglad på dagarna och skrikig på kvällarna. Sambon får bara se när han är gnällig eftersom han jobbar hela dagarna och sen tränar han. I hans ögon har lillen ont i magen eller har kolik men han vet ju inte alls hur lugn och glad han är på dagen! Och jag vet att kolik är tusen resor värre än detta. När han håller honom skriker han ofta men han gör liksom inte så mycket för att trösta. Han sätter honom bara i knät och vaggar lite med armen. Jag tycker han försöka lägga honom på axeln, krama honom, gosa, lägga honom på magen eller typ gå runt lite med honom. Jag tycker inte han anstränger sig längre. Han var jättebra med honom i början och då skrek bebis mer med mig och blev lugn så fort han kom till sin pappa. Frågade vad som hänt men han svarar bara att han är trött. Jag vill ju inte ta över för fort heller men det känns ibland som att han låter bli att göra något för att jag ska komma och ta honom.

Känner så igen mig. Under 8-veckorsfasen var vår tjej nåt fruktansvärt gnällig om kvällarna och kunde inte komma till ro. Det enda som funkade var att bära och gunga eller amma. Under den tiden ville sambon knappt hålla i henne, han blev irriterad direkt, tyckte att vi hade fått en konstig bebis som aldrig sov och gav upp nästan direkt när hon inte lugnade ner sig och krävde att jag skulle amma för "hon måste ju va hungrig". Vilket jag tolkade som "du svälter bebisen för att du ammar för lite ". Vi har bråkat nästan varje dag för att jag har blivit sårad och arg över hans beteende. Det blev bättre när vi hade pratat ut om det och han sa att han kände sig maktlös som inte kunde ge henne mat när han trodde det var det hon ville ha. Då började jag pumpa ut lite varje dag så han hade möjligheten att mata och bara vetskapen om att han kunde ge henne flaska om han ville gjorde honom tryggare. Sen blev hon ju mindre gnällig också vilket säkert bidrog.
  • Nmg

Ni som jobbar/ har jobb, har ni nån kontakt med er chef? Jag har varit hemma sen juli visserligen semester några veckor först och sen bebis men jag har inte hört ett ord från henne förutom på Facebook när hon skrev grattis nör han föddes då när jag la ut att han va född. Men jag kanske förväntar mig för mycket?

Jag vet inte. Hon har ju "bara" 7 anställda så hon borde ju ha tid att skicka ett sms eller Mail Nån gång och kolla

Läget? Man känner sig ganska bortglömd. Innan jag gick hem så bestämde jag och min ersättare ett datum för nör vi ska ha heldag med jobbet ( när vi bjuder in alla 200 som

Jobbar där och diskuterar olika frågor osv) då

Sa hon att jag kunde vara med om jag ville. Jag o min ersätter bokade ett datum som va längre fram nen nu fick jag veta att det jade ändats och det va igår som de hade haft "heldagen". Nu kanske min chef inte visste att jag hade ett annat datum i kalendern men jag trodde hon skulle fråga ialla fall om jag skulle vara med då det ör jag som fixat alla de dagarna under många år osv. Men som sagt jag kanske kräver för mycket...

• Hazel Grace
    anlili skrev 2016-10-07 03:33:32 följande:

Känner så igen mig. Under 8-veckorsfasen var vår tjej nåt fruktansvärt gnällig om kvällarna och kunde inte komma till ro. Det enda som funkade var att bära och gunga eller amma. Under den tiden ville sambon knappt hålla i henne, han blev irriterad direkt, tyckte att vi hade fått en konstig bebis som aldrig sov och gav upp nästan direkt när hon inte lugnade ner sig och krävde att jag skulle amma för "hon måste ju va hungrig". Vilket jag tolkade som "du svälter bebisen för att du ammar för lite ". Vi har bråkat nästan varje dag för att jag har blivit sårad och arg över hans beteende. Det blev bättre när vi hade pratat ut om det och han sa att han kände sig maktlös som inte kunde ge henne mat när han trodde det var det hon ville ha. Då började jag pumpa ut lite varje dag så han hade möjligheten att mata och bara vetskapen om att han kunde ge henne flaska om han ville gjorde honom tryggare. Sen blev hon ju mindre gnällig också vilket säkert bidrog.

Ja "måste vara hungrig" -kortet tar han ofta till också. Jag har pumpat några gånger också men att ge lillen flaska är också en utmaning. Inte poppis alls, tänkte försöka introducera den mer allt eftersom. Men idag är det bättre, han kom hem nyss här nu och lillen är på tokbra humör så nu ser han iaf att han kan vara glad och nöjd. Vilket jag får se varje dag :)

Är så himla kär i min lilla bebis alltså <3
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-10-07 12:10:55 följande:

Ni som jobbar/ har jobb, har ni nån kontakt med er chef? Jag har varit hemma sen juli visserligen semester några veckor först och sen bebis men jag har inte hört ett ord från henne förutom på Facebook när hon skrev grattis nör han föddes då när jag la ut att han va född. Men jag kanske förväntar mig för mycket?

Jag vet inte. Hon har ju "bara" 7 anställda så hon borde ju ha tid att skicka ett sms eller Mail Nån gång och kolla

Läget? Man känner sig ganska bortglömd. Innan jag gick hem så bestämde jag och min ersättare ett datum för nör vi ska ha heldag med jobbet ( när vi bjuder in alla 200 som

Jobbar där och diskuterar olika frågor osv) då

Sa hon att jag kunde vara med om jag ville. Jag o min ersätter bokade ett datum som va längre fram nen nu fick jag veta att det jade ändats och det va igår som de hade haft "heldagen". Nu kanske min chef inte visste att jag hade ett annat datum i kalendern men jag trodde hon skulle fråga ialla fall om jag skulle vara med då det ör jag som fixat alla de dagarna under många år osv. Men som sagt jag kanske kräver för mycket...

Det beror väl på vad ni haft för typ av relation kan jag tänka mig? Jag var timmis/vikarie på mitt senaste jobb i 3 år, vi är ganska många anställda där, typ 40-50 pers... Blev avslutad pga LAS nu i sommar, men min chef har hört av sig flera gånger och jag ska dit nästa vecka och hälsa på... Tycker inte du kräver för mycket faktiskt, men hon kanske bara e sådär som person? Det är nog inget personligt <3
Svar på tråden BF Augusti 2016