• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii

Mizzsandra, absolut! Min pojke är 2 månader och några dagar och han är betydligt gnälligare nu. Han sover mycket mer på dagarna han med. Vill knappt åka vagn längre så länge han är vaken, så blir mycket bärsele nu. Sen så har han kommit in i en period där han blir för trött och skriker och skriker och det tar ett tag innan han tar bröstet och lugnar ner sig :/ och vill äta oftare än tidigare.. Blir inte mycket gjort för tillfället!

• Hazel Grace

Skönt att höra att era också trivs bäst hos mamma. Det går väl över så småningom då :)

Jag kommer nog få stor del av eller alla sambons dagar. Han har kvar dagar för sin sjuåring också som han måste ta ut innan nästa år. Jag tar ut 4-5 dagar i veckan, försöker ta ut så få som möjligt för att få dom räcka längre.

• Mulan91

Wow kan inte tänka mig att det blir VÄRRE vid två mån... Älskar min bebis så hjärtat spricker men känner mig också otroligt sliten och hinner knappt med mig själv! min son ammar liiite mer sällan nu (1/h ibland varannan timme), innan var det i princip hela tiden.. Men han vägrar ju ligga eller sova utan mig :o kan gå typ en minut innan han börjar gråta... I need some me-time haha:( typ få äta ifred iaf haha! Ursäkta gnället haha ni är dom enda som förstår :(((

• moen

Misszandra, ja hon har varit förbi den fasen, varade bara i någon dag

• anlili
    Misszandra skrev 2016-10-05 19:34:58 följande:

Har nån av er märkt av utvecklingsfasen i vecka 8? Min bebis är som förändrad. Han har aldrig varit så här gnällig och skrikig förut. Sköterskan på BVC skulle ta honom för jag behövde ta ett blodtryck idag, och jag har aldrig hört honom så missnöjd förut, han grät så tårarna sprutade. Sen tog det en evighet innan han lugnade sig hos mig. Hans pappa fick komma och hämta oss för jag kunde inte gå med honom i vagnen hem.

Jag förstår ju att det är mkt som händer för honom men jag hoppas det går över snart. Är så frustrerande med en bebis som är konstant missnöjd för allt!

Har också märkt att han sover mkt mer, nästan hela dagarna sover han och när han väl är vaken är han missnöjd och gnällig. Verkligen tråkigt, 1 vecka har det hållet på imorgon. Ja som sagt, har ni märkt av denna fas? Ni som har bebisar som är två månader?

Ja, vi har precis gått igenom 8-veckorsfasen. Den höll nog i sig lite drygt en vecka för oss. Och hin var hysteriskt gnällig, sov nästan ingenting på dagarna och skrek väldigt mycket på kvällarna. Sååå skönt när det är över! Nu är hon en helt annan bebis. Kan plötsligt vara nöjd med att ligga för sig själv en stund och ler nästan hela tiden när man pratar med henne. Tur att man vet att alla faser går över!
  • Nmg

Jag planerar att vara hemma 1 år och sen sambon typ 5 mån. Kanske börjar jobba 1 dag i veckan i april eller så för att spara mer dagar. Tar ut 3-4 dagar i veckan. Vill spara dagar och va långledig på somrarna

• moen

Nice..! Sambon kommer hem nu kl 9 efter att ha spytt på jobbet (han jobbar på förskola med de yngsta). Tydligen magsjuka. Snälla snälla.. vill inte att jag eller lilltjejen ska vara smittade..!! Tror ni hon blir smittad lätt eller tror ni hon är rätt skyddad med tanke på att jag ammar? Han pussar ju henne hela tiden och senast innan han drog för att jobba :'( suck

• Misszandra

Det känns skönt att man inte är ensam om detta, ibland känns det som att det aldrig ska bli bättre, att han ska vara sån här för alltid.

I början av fasen så sov han knappt på dagen, nu sover han jättemkt. Men mellan insomningarna så hinner han bli övertrött och riktigt gnällig. Sjungit "broder Jakob" tusen gånger och vaggat honom till söms, för det blev han lugn av.

Jag känner igen mig jättemkt i vad ni andra skriver, han kan också vägra äta och bara skrika fast än han verkar hungrig. En vecka idag, måtte det ta slut snart.

Nån dag log han bara en gång, bara gnäll. Nu börjar han bli mer glad även fast det är mer gnäll än lycka för tillfället, kanske håller på att ta slut?

• Kela1981

Sambon har gett alla sina dagar till mig och i kombination med semester så kommer jag att vara hemma tills hon skolas in i mitten på september 2017. Jag tar ut 4 dagar i veckan och ska jobba extra lite nu runt jul för att dryga ut dagarna också :)

Här hemma är vi förkylda och bebis sover typ inget alls för hon får inte luft ordentligt. Istället ligger hon på mig så hon kommer upp lite och det blir lättare att andas.
    Kan säga att jag just nu önskar att sambon inte jobbade natt så jag slapp va hemma med två sjuka barn själv :( Mitt eget halsont ignorerar jag så hårt jag kan ha ha ha...

• Snuttispluttis

Haha Mulan, äta ifred har jag inte gjort på 15 månader ;)

Man skrattar åt sånna där listor över hur småbarnsföräldrar har det, men det mesta stämmer ju! Aldrig gå på toa ifred, äta ifred, fläckar på alla kläder, minne som en guldfisk osv.

Åh Kela, krya på dig! Tänk den dagen när man kan få ta det lugnt och ha tid att tycka lite synd om sig själv när man är sjuk..

Tycker också det är dumt med uppdelningen av föräldradagarna. Jämställdhet my ass liksom.. Jag håller på individualism och att alla borde få välja själva.

Svar på tråden BF Augusti 2016