• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Mulan, jag och några mammor ska träffas och gå på babyrytmik som hålls på en av de öppna förskolorna här i orten :) måndag kl 14 ska det vara. Du får gärna hänga på om du känner för det :D vi träffades en gång tidigare på ett info möte på BVC

• Snuttispluttis

Nmg, min stora bajsade mörkgrönt när hon åt ersättning så det är säkert helt normalt för er också. Och hon bajsade en gång i veckan i början.

Hazel grace, hade kunnat vara jag som skrev det om hur pappan ska trösta bebis. Min man är hopplös. Han kan sitta med lillan i famnen i soffan, helt still och hon gallskriker. Och så tycker han att "nä, hon skriker bara när hon är hos mig". Hallå?! Gör nåt liksom.. Håll henne annorlunda, prata med henne, gå med henne, whatever, men sitt inte bara där och konstatera att hon inte trivs hos dig!

• Nefermiw

Tror att jag har en väldig lugn bebis. Han gnäller inte och skriker nästan aldrig. Han sover gärna tre timmar i rad och äter ca varje 4:e timme. Han kan bara sitta där och titta och vara nöjd, men i dag kanske han har börjat lite på den 8 veckas fas eftersom han var lite onöjd med att ligga själv och åt lite oftare.

Fredag var han på två månaders koll på BVC och han var 61,5 cm och 6220 gram. Han var 52 cm och 4076 gram när han föddes - otroligt att han har väkst nästan 10 cm på två månader!

• Zarizen

Tittar tillbaks på lite bilder och har svårt att förstå att B varit så liten. Han har gått upp 3,1kg sen han föddes och växt 15cm. Så glad att amningen funkar.

• Nmg

Jag tror Min bebis har kommit i nån "fas", gnäller skriker typ hela tiden kommer inte till ro fast han knappt sovit nåt

Är Jätte trött men somnar typ 15 min och vaknar igen. Gaash!! han är 4 v nu5 på fredag. Har ni pxå haft så?

Åkte och handlade en sväng på Kvällen och när jag kom hem så säger sambon att "nu minsan sover han, jag plockade inte upp honom Direkt när han skrek/ gnällde "

Och då somnade han av trötthet. (Han vaknade dock npgra min senare) Tyckte sjölv det kändes väldigt fel faktiskt men sen frågade jag honom vart han hade fått det där ifrån (vet att han inte läser) och då säger han att han träffade sina föräldrar på stan idag och de hade sagt att man behlver inte plocka upp bebisen så fort den skriker och att det är bra att den vänjer sig att "vara sjölv" och skrika. Jag blev så jävla arg så jag höll på att spricka. Som stt jag inte stör mig på henne tillräckligt, nu ver jag vem som absolut inte kommer få vara barnvakt i alla fall. Håller med om att man inte behlver springa och plocka upp bebisen så fort deb gnyr, det gör inte jag heller men om han skriker och är jätte ledsen ja dp tar jag upp honom faktiskt. Han ör 4 v och behöver närhet. Skällde ut sambon oxå Och sa att nästa gång han får

"Tips" så ska han kolla med mig först och inte prova nåt som Nån som hans föräldrar tipsar om. Jag ör med bebisen hela dagarna och inte dem. De vet inte vad det är för skrik han har och hur han är.

• Moorii

Nmg, jag förstår att du blev arg!! Man ska absolut INTE låta bebisar skrika sig själv till sömns, det är vad jag läst om överallt iallafall. Skriker dom så är det något de behöver, för när de är så små så är det ju enda sättet de kan kommunicera! :/

Sover han på nätterna eller är det samma då? Nu är vår pojke över 2 månader, men han har svårt att komma till ro och har varit så i några veckor nu, gnäller och skriker för att han är trött. Brukar funka att låta honom snutta lite och sen lägga ner honom, men precis som för dig så sover han inte alltid så länge. Funkar bara när han åker i vagnen. På nätterna sover han dock bra som vanligt.

• Nmg

Ja jäkla puckat tips från dem! Om det är så de har gjort med sambon och hans syskon när de va små så förklarar det en del varför de är som de är.

I helgen tänkte jag kanske överraska sambon med hotell frukost då ska syrran få vara barnvakt 1,5 Tim dessutom ska bebis storasyster vara med honom ocå (och min syster) så det ska nog gå bra, få se hyr han kommer vara få, vi kommer vara i närheten isf. Kommer svärföräldrarna säkert böi sur när de fått veta aty jag inte frågat de om att vara barnvakt men det s*iter Jah i faktiskt.

Igår kväll somnade han vid 20 och sov till 02;30! Han ca nog riktigt trött, sen åt han och va vaken till 03, fick honom att somna om till slut och sen dov han till 7? Åt igen och sover nu. Det blir väl så om mN inte sovit på hela tiden. Tycker synd om honom när han inte kommer till ro, känns som att han blir övertrött. Kan de bli övertrötta?

Moorii skrev 2016-10-10 21:39:40 följande:

Nmg, jag förstår att du blev arg!! Man ska absolut INTE låta bebisar skrika sig själv till sömns, det är vad jag läst om överallt iallafall. Skriker dom så är det något de behöver, för när de är så små så är det ju enda sättet de kan kommunicera! :/

Sover han på nätterna eller är det samma då? Nu är vår pojke över 2 månader, men han har svårt att komma till ro och har varit så i några veckor nu, gnäller och skriker för att han är trött. Brukar funka att låta honom snutta lite och sen lägga ner honom, men precis som för dig så sover han inte alltid så länge. Funkar bara när han åker i vagnen. På nätterna sover han dock bra som vanligt.

• Moorii
    Nmg skrev 2016-10-11 08:44:42 följande:

Ja jäkla puckat tips från dem! Om det är så de har gjort med sambon och hans syskon när de va små så förklarar det en del varför de är som de är.

I helgen tänkte jag kanske överraska sambon med hotell frukost då ska syrran få vara barnvakt 1,5 Tim dessutom ska bebis storasyster vara med honom ocå (och min syster) så det ska nog gå bra, få se hyr han kommer vara få, vi kommer vara i närheten isf. Kommer svärföräldrarna säkert böi sur när de fått veta aty jag inte frågat de om att vara barnvakt men det s*iter Jah i faktiskt.

Igår kväll somnade han vid 20 och sov till 02;30! Han ca nog riktigt trött, sen åt han och va vaken till 03, fick honom att somna om till slut och sen dov han till 7? Åt igen och sover nu. Det blir väl så om mN inte sovit på hela tiden. Tycker synd om honom när han inte kommer till ro, känns som att han blir övertrött. Kan de bli övertrötta?

Oj, vad bra! Ja, då måste han varit trött. Min lille ville knappt sova alls under dagen igår, somnade till slut vid 22 och sov till 5, somnade om efter mat och sov till strax efter 7. Han brukar inte sova så länge första vändan när han sovit bra på dagen, så märks så tydligt när han är så trött. Tror absolut bebisar kan bli övertrötta!
  • Mulan91
    moen skrev 2016-10-08 22:23:38 följande:

Mulan, jag och några mammor ska träffas och gå på babyrytmik som hålls på en av de öppna förskolorna här i orten :) måndag kl 14 ska det vara. Du får gärna hänga på om du känner för det :D vi träffades en gång tidigare på ett info möte på BVC

Åh tack för inbjudan! Hade dock besök :( men nästa gång kanske? Kram :)
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-10-11 11:01:53 följande:

Åh tack för inbjudan! Hade dock besök :( men nästa gång kanske? Kram :)

Ah va synd! Absolut :) vi ska på babyswing (som rytmik) på fredag med. Den som är på fredagar har varit lite bättre än den igår. Men är i kyrkan (ingen av oss är troende xD råkade svära sist..) :) Vi kommer hitta på andra saker framöver med så bara att säga till om du känner dig sugen på att följa med någon dag!
Svar på tråden BF Augusti 2016