• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Japp här är det också förstoppat :(
    Drack Laktulos med dottern förra gången så det gör jag nu också. En msk morgon och kväll så håller magen igång bättre. Kiwi, plommon osv biter inte på mig tyvärr.
    Man vill ju helst slippa hemorrojder som ju gärna är en mindre trevlig sidoeffekt av förstoppningen :/

• Sara25

Hej!
    Jag hoppar också in i tråden! :)
    Jag är 26 år och gravid med första barnet. Bf är beräknat 27/8.
    Har rul 5/4 och räknar ner dagarna!

Mår toppen just nu, illamåendet som fanns de första ca 12 veckorna är borta, och jag märker knappt av min graviditet, förutom att byxorna är för små.. Hoppas att jag har turen att fortsätta må såhär! :)

• Nmg

Jag skulle inte ha läst på Aftonbladets hemsida idag, står att man ser samband med CP skada hos barn ich uvi och antibiotika hos mamman. Rolig läsning.....

• Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-09 08:59:43 följande:

Tjejer, jag vet inte hur det är för er men för mig personligen så har jag väldiga problem med förstoppning till och från, hemskt jobbigt så vissa perioder så äter jag katrinplommon vilket är vidrigt men det hjälper.

Jag upplever att just när jag är förstoppad så är det MYCKET svårare att känna av lillan...medans när jag sköter magen så går det betydligt lättare att känna henne.

Vet inte om du tycker det är lika äckligt som katrinplommon men jag har messmör på mackorna och min mage är mycket bättre efter det.
  • mikamon

Hoppar in här. Jag väntar mitt första barn och är i vecka 16(15+2) nu.

Jag har haft en bra graviditet hittills. Jag har knappt haft några symptom. I v 5-10 hade jag spottings till och från, och då var jag rädd för mf. Gjorde därför ul i v9 och även v11 på inskrivningen och då såg allt fint ut. Ska på rul i slutet av mars :) Jag har börjat känna små fosterrörelser då och då :) Känns som små kittlanden.

Är det någon mer som har läckande bröst? Råmjölken rinner inte till av sig självt utan bara om jag "klämmer" på brösten. Upptäckte det av en ren slump imorse :p

• Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-09 13:28:40 följande:

Kan man ta sånt när man är gravid då?vart kan man köpa osötad tranbärsjuice ?

Hm, kan inte tänka mig att det skulle vara några problem. Är ju samma som att äta massa tranbär eller nån annan frukt eller bär och det har jag aldrig hört nåt om att man ska undvika.

Jag har alltid kört på kapslar så vet inte riktigt med juicen. Möjligt att hälsokostaffärer har det också (där jag köper kapslar), annars kan du kolla på de sorter som finns i vanliga mataffärer, fast tror att alla de är sötade.
  • Snuttispluttis
    Sara25 skrev 2016-03-09 15:35:23 följande:

Hej!

Jag hoppar också in i tråden! :)

Jag är 26 år och gravid med första barnet. Bf är beräknat 27/8.

Har rul 5/4 och räknar ner dagarna!

Mår toppen just nu, illamåendet som fanns de första ca 12 veckorna är borta, och jag märker knappt av min graviditet, förutom att byxorna är för små.. Hoppas att jag har turen att fortsätta må såhär! :)

Samma BF som jag hittills då :)
  • Snuttispluttis

Välkomna alla nya!!!

Finns det en BF-lista för gruppen?

Mulan, kanske göra en i första inlägget?

Här kommer jag iaf ifall nån vill fylla på :)

Snuttispluttis 29 år, BF 27/8, andra barnet, okänt kön

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-03-09 20:25:20 följande:

Välkomna alla nya!!!

Finns det en BF-lista för gruppen?

Mulan, kanske göra en i första inlägget?

Här kommer jag iaf ifall nån vill fylla på :)

Snuttispluttis 29 år, BF 27/8, andra barnet, okänt kön

Ja vad roligt med bf lista :)
    Kela1981 34 år, BF 18/8 , andra barnet, okänt kön (än så länge)
Svar på tråden BF Augusti 2016