• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Jah brukar rapa honom varje gång, på natten brukar jag dock spara en skvätt i flaskan så när jag rapar honom så kan hab äta lite till och somna utan att han rapas. Han får ersättning och har ofta gaser mm så jag känner mig tvungen att rapa honom.

• moen

Jag rapar henne oftast. Om han är svår att rapad, testa att mellan rapa honom (ca 2-3 min in i amningen) så lägger sig inte maten som ett lock över luften. Jag rapar inte henne på natten :) Är inte alla gånger hon behöver rapas heller, utan märker om hon har ont eller blir störd

• Misszandra

Mellanrapning har jag testat, det funkar endast om han blir lite ängslig för då har han en rap på tvären och då räcker det med att jag sätter honom upp så kommer den. Har märkt att jag rapar honom mer och mer sällan då det ändå inte kommer något oavsett hur jag försöker rapa honom, om det kommer något är det oftast kräk inte rap.

Ska nog testa att inte rapa honom och se om han förändras. Han är dock påväg in i en utvecklingsperiod nu, fick leapalarm idag. Det känns bokstavligen som att han inte hinner ur en utvecklingsperiod innan nästa kommer.

• Mulan91
    moen skrev 2016-11-10 01:45:59 följande:

Minsvärmormed, du överdriver INTE! Förstår inte vad det är för fel på folk :( blir mer och mer förbannad! Vill åka runt med nån jävla handske och ge alla en rejäl örfil! Urs!

Jag har inte heller samma problem. Min svärmor träffar jag mint en gång i veckan (utan min sambo) och hon hjälper mig med det ena och det andra. Åka med till veterinären med hundarna, dammsuga, följa med till läkartid, avlasta när sambon jobbar långa pass, stanna hemma med henne medan jag går ut me hundarna osv. Hon har super bra kontakt med min dotter och jag litar på henne. Och ju mer jag och svärmor lär länna varandra blir det ännu lättare att säga vad jag vill, som att amma, och hon lär sig vad dottern vill.

Min familj är inte heller så involverade i min dotter. men inte på samma sätt som med din familj. Min familj är "bara" ointresserad och självupptagna. Min lillebror till exempel har aldrig träffat henne. Han bor i Sundsvall så det är en liten bit att åka men det är inget skäl till att aldrig träffa din systerdotter för första gången! Och det som gör mig mest sårad är att mina föräldrar stöttar honom och säger "men han är så trött på helgerna, han jobbar ju heltid på vardagen så på helgerna vill han ta det lugnt"! Min mamma har träffat henne två gånger och hon bor 15 min ifrån. Samma med storebror och min pappa 3 (han frilandsar och är aldrig hemma så hade inte räknat med fler gånger) men då har han nästan inte ens tittat på henne. Det gör mig sä ledsen för att jag hade verkligen inte räknat med att dom skulle va så kalla och ointresserade. Önskar så att dom hade velat träffa henne..

Visst blir man sårad? Shit att din mamma bara träffat bebben 2 gånger när hon bor så nära! Man blir ju så ledsen när man inser att ens barn inte kmr ha morföräldrar på det sätt man hade velat. Tråkigt! När jag får barnbarn vill jag verkligen inte vara sån!

Ang rapandet så är min son svårrapad vad jag än gör trots att han sväljer luft. Glömmer då och då men oftast rapar jag på dagen. Pruttig är han ändå men verkar inte ha ont längre (han hade mer problem för några v sen). På natten rapas han inte alls för det går helt enkelt inte. Antingen vaknar han då eller så kmr det aldrig någon rap. Sen på morgonen blir det pruttkalas men han verkar inte besvärad ändå..
  • Moorii

Här rapar jag faktiskt aldrig honom längre! Försökte i början, men det tog så lång tid, alternativt att det aldrig kom någon rap alls, så jag lät det vara. Insåg också att raparna ändå kom av sig själv vid andra tillfällen efteråt, så det var inte nödvändigt att aktivt försöka få honom att rapa. Han både pruttar och rapar en del under dagarna och verkar må finfint :)

• Hazel Grace

Jag rapar inte heller min på natten. Nu sover han förvisso oftast hela natten. På dagarna rapar han och sen kommer det lite kräks men nu dom senaste två veckorna typ så har han blivit väldigt svårrapad. Det kommer en kaskadspya en bra stund senare istället. Dessutom har han börjat böka som sjutton vid amningen, släpper och suger och släpper och skriker... Ibland funkar det att byta sida men oftast äter han i två tre minuter, gråter och byter sida, äter ett par minuter till sen blir han omöjlig. Har testat mellanrapa men det kommer inget. Är lite orolig att han inte får i sig tillräckligt och försöker amma oftare på grund av det men det kan gå flera timmar innan han verkligen vill äta.

• moen
    Hazel Grace skrev 2016-11-10 23:54:30 följande:

Jag rapar inte heller min på natten. Nu sover han förvisso oftast hela natten. På dagarna rapar han och sen kommer det lite kräks men nu dom senaste två veckorna typ så har han blivit väldigt svårrapad. Det kommer en kaskadspya en bra stund senare istället. Dessutom har han börjat böka som sjutton vid amningen, släpper och suger och släpper och skriker... Ibland funkar det att byta sida men oftast äter han i två tre minuter, gråter och byter sida, äter ett par minuter till sen blir han omöjlig. Har testat mellanrapa men det kommer inget. Är lite orolig att han inte får i sig tillräckligt och försöker amma oftare på grund av det men det kan gå flera timmar innan han verkligen vill äta.

Ja min lilla tjej har varit så väldigt länge nu :( hon äter-skriker-äter-skriker osv. Fattar inte riktigt vad som är fel.. tänder? Kommer maten för snabbt? Finner ingen ro? Ingen skön position? Mm. Men tror att hon får i sig tillräckligt ändå. Hon har hållt på så i några v och på 3-månaders kollen växte hon fint! Om dom är svinhungriga äter dom väl.. jag tycker allt kom i samband med förra utvecklingssteget och har fortsatt. Varit bättre till och från men nu är hon ju inne i nästa och den ska vara i ca 5v xD sen kommer ju nästa ganska direkt efter den här.. herregud.. :'D
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-11-10 20:25:41 följande:

Visst blir man sårad? Shit att din mamma bara träffat bebben 2 gånger när hon bor så nära! Man blir ju så ledsen när man inser att ens barn inte kmr ha morföräldrar på det sätt man hade velat. Tråkigt! När jag får barnbarn vill jag verkligen inte vara sån!

Ang rapandet så är min son svårrapad vad jag än gör trots att han sväljer luft. Glömmer då och då men oftast rapar jag på dagen. Pruttig är han ändå men verkar inte ha ont längre (han hade mer problem för några v sen). På natten rapas han inte alls för det går helt enkelt inte. Antingen vaknar han då eller så kmr det aldrig någon rap. Sen på morgonen blir det pruttkalas men han verkar inte besvärad ändå..

Ja man blir verkligen jätteledsen.. jag va verkligen inte beredd på det heller. Min mamma har alltid sagt att hon är så besviken på sin mamma för att hon har varit så kall och ohjälpsam med mig och mina syskon, och att hon tycker det är så tråkigt att min mormor inte riktigt haft bra kontakt med oss. Så gör hon exakt samma mot mig och mitt barn :S

Blir så ledsen av att höra hur man kan frysa ut en familjemedlem pga val av livspartner :( att dom inte bara kan vara glada för din skull. Tyvärr händer det oftare än man tror. Helt sjukt :/ Hoppas verkligen att dom ändrar sig och snart! Kan inte föreställa mig den smärtan <3

Ska inte va som min mormor, eller mamma när jag får barnbarn. Ska bryta det här mönstret i våran släkt! Ska bli en såndär riktigt mysig mormor som man har hört talas om finns :)))
  • Hazel Grace
    moen skrev 2016-11-11 02:02:07 följande:

Ja min lilla tjej har varit så väldigt länge nu :( hon äter-skriker-äter-skriker osv. Fattar inte riktigt vad som är fel.. tänder? Kommer maten för snabbt? Finner ingen ro? Ingen skön position? Mm. Men tror att hon får i sig tillräckligt ändå. Hon har hållt på så i några v och på 3-månaders kollen växte hon fint! Om dom är svinhungriga äter dom väl.. jag tycker allt kom i samband med förra utvecklingssteget och har fortsatt. Varit bättre till och från men nu är hon ju inne i nästa och den ska vara i ca 5v xD sen kommer ju nästa ganska direkt efter den här.. herregud.. :'D

Vi ska på 3 månaders kontroll om en vecka, hoppas han håller sin kurva. Jag läste lite om utvecklingsstegen och jag känner igen mig såå väl. Det måste vara det. Haha ja jisses det händer grejer med dom små stackarna :) mycket känslor och nya upptäckter
  • Misszandra

Min son är inne i 4e utvecklingsfasen. Han blir ilsken för minsta lilla, om hans händer försvinner (pga reflexen de har) blir han sjukt arg och börjar gråta och skrika. Om han inte når sin ena hand när han äter blir han också galen (han håller sina händer äter) han är väldigt känslig men distraherar man honom så blir han på bra humör igen direkt! Skönt de iallafall :)

Svar på tråden BF Augusti 2016