• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Misszandra skrev 2016-11-14 10:56:02 följande:

Jag känner att vi inte har några rutiner alls när det kommer till sömn. Jag själv är väldigt oregelbunden och gillar att va vaken på kvällen och sova på förmiddagen. Typ igår, somnade inte min pojke innan kl 1 på natten, men han var inte på dåligt humör eller så, och då gör det inte mig något. I vanliga fall brukar han somna mellan 21-23 och jag byter blöja innan jag lägger mig och då får han äta igen, i hopp om att få sova längre tills nästa amningstillfälle! Han brukar vakna 2 gånger på natten, och en på morgonen men vi somnar om igen och går upp mellan 9-10 tiden.

Helt ärligt så vet jag inte om vi någonsin kommer få rutiner för jag själv är så oregelbunden och oförutsägbar. Jag försöker skapa rutiner genom att han ska sova i sin säng på dagen men oftast blir det att jag lämnar honom i vår säng efter han ätit och somnat för att slippa råka väcka honom för att lägga över honom!

Jag är själv vääääldigt regelbunden. Har hundar som hjälper mig med tiderna. Sen har jag adhd och mitt liv blir kaos och jag mår dåligt av oregelbundna tider. Så allt i mitt liv är väldigt regelbundet, och är det nåt som inte händer i tid blir det jättejobbigt för mig xD sambon försöker få mig att vara mer spontan men det kan bli helt fel för mig då. Märker att bebis mår bra av mina regelbundna tider och hon anpassar sig jättebra ^^
  • Mulan91

Känner också att jag är väldigt spontan, min son däremot verkar bli trött vid samma tider varje dag så jag försöker rätta mig efter honom. Min andra son har odiagnostiserad (just nu) adhd och jag behöver bli bättre på att sätta fast ett schema för honom så jag försöker :)

Min bebis sover gärna lunch och middag, inte mer än en timme iaf (en ba dag). Andra dagar blir det små tupplurar lite till o från. Runt 20:00 blir han trött och sover, sen vaknar han igen runt 21-22, är vaken en stund och somnar igen runt 23. Då sover han till 02:00, äter, sover till 05:00, äter, Sover till 07:00 då han vill vara vaken en stund, sen sover han cirka två timmar till.

Min pojke vill inte vara själv nånting nästan, måste bära honom nästan jämt! Har ni också det så?

• Mal Mal

Har lite svårt ibland att skriva och läsa här, det är fullt fart hemma varje dag. Sen kanske för att detta är min tredje och jag inte oroar mig så mkt, eller att jag gör det som känns bäst och inte ifrågasätter mig själv lika mkt längre. Ni ska veta tjejer att ni känner ert barn bäst och ni kan alltid lita på er instinkt! Är bebis nöjd har ni gjort rätt. Är bebis missnöjd så finns inget som är så bra som en vaggande vyschande famn. Har kört eget rum och egen säng med mina från 6 mån ålder. Men innan dess har alltid närhet/amning varit prio 1. Jag ammar min son till sömns i sängen vid 19-tiden. Jag kan tack och lov gå upp o greja med något om jag behöver. Jag ammar direkt om natten om han gnäller och ibland vaknar jag knappt när han själv börjar äta på det bröstet som jag somnat med framme i ansiktet på honom. Oftast går det 3-4 timmar emellan men ibland bara 2. Ja jag skämmer bort honom men vi får också sova hela natten och med två barn till varav en krävande tvååring så gör jag det som funkar bäst är oss. Har ställt fram spjälsängen bredvid oss nu och ska försöka ta tag i det hela med att få honom o sova lite i sin säng. Vet inte hur det kommer gå dock, eftersom jag är svag för att amma. Det hjälper o alla lägen här hemma........

• Nmg

Här ser det ut så Här (9veckors) OBS det är ca tider

7-8 vaknar

10- somnar ca 30 min

13-17 sover EM

18 sover en kort stund

19:30 då brukar jag tvätta honom från naveln och neråt han älskar varmt vatten, pyjamas och flaska sen somnar han ibland, ca 20:30, antingen sover han till 04 eller så vaknar han 22 och äter och somnar och sover till 04

03-04 vaknar och äter

06:30 vaknar och äter somnar om

7:30-8 uppstigning

Förra veckan sov han 21-06 i sträck! Denna vecka har han börjar vakna igen vid 3-4 kanske inte blir riktigt mätt.

Han är bökig när han ska somna på kvällen, väldigt "bråkig" i famnen. Under dagen sover han ju i vagnen är ute och går mycket, pp FM somnar han i min famn ingen idé att lägga ner då vaknar han för han sover inte djupt då.

• Nmg

Har blrjat lägga honom i babynest i spjälsängen som står bredvid mig, kanske därför han vaknat igen nu på natten.

Han ör ganska lugn under dagen kan sitta i babysitter och kolla nör jag duschat och gör mig i ordning osv, bara han är Pigg börjar hab bli trött blir det gnälligt

• Nmg

Behöver era åsikter!

Nästa vecka har jag blivit tillfrågad om jag vill vara med och vara värdinna på vårt företag när det är en "hel dag för allmänheten", jag skulle tycka det vore kul att vara med samt en chans att få

Visa upp mig och nätverka då jag vill byta jobb. Tänkte i så fall vara med på första passet bara som är 2,5 tim (tar ca 10 min att gå dit och 10 tillbaka) min man är tyvärr borta hela dagen då han ska iväg med En kompis. Så nu till frågan, jag tänkte fråga syrran om

Hon kan passa bebis en stund när hag är borta och sen ska jag , syrran dottern, bebis hem till min mamma och äta lunch. Problemet är att svärmor

Kommer bli skitsur om jag inte har frågat henne om barnvakt. Så hur ska jag göra ska jag skita i att gå dit och stanna hemma så att det inte blir sura miner eller ska jag skita i att hon blir sur och gå på det där?

• Misszandra
    Nmg skrev 2016-11-14 21:52:02 följande:

Behöver era åsikter!

Nästa vecka har jag blivit tillfrågad om jag vill vara med och vara värdinna på vårt företag när det är en "hel dag för allmänheten", jag skulle tycka det vore kul att vara med samt en chans att få

Visa upp mig och nätverka då jag vill byta jobb. Tänkte i så fall vara med på första passet bara som är 2,5 tim (tar ca 10 min att gå dit och 10 tillbaka) min man är tyvärr borta hela dagen då han ska iväg med En kompis. Så nu till frågan, jag tänkte fråga syrran om

Hon kan passa bebis en stund när hag är borta och sen ska jag , syrran dottern, bebis hem till min mamma och äta lunch. Problemet är att svärmor

Kommer bli skitsur om jag inte har frågat henne om barnvakt. Så hur ska jag göra ska jag skita i att gå dit och stanna hemma så att det inte blir sura miner eller ska jag skita i att hon blir sur och gå på det där?

Måste hon veta att du ska dit och att din syster är barnvakt? Om ni vet att hon bara blir sur så berätta inte. Vad tkr din man om att hon inte får vara barnvakt? Tror du han kommer berätta om han vet att hans mamma blir ledsen och besviken?

Sen tkr jag absolut att du ska sticka dit om du vill, och du litar ju på sin syster. Så där finns inga problem, jag tkr inte heller att du ska strunta i att göra grejer som du vill göra pga hur din svärmor kan reagera och vad hon kommer tycka, inte ditt problem!
  • Nmg

Jag tänkte inte säga nåt men det är öppet för allmänheten så hon skulle kunna komma dit och se mig, tror inte hon skulle gå dit faktiskt men hon kan ju om hon vill. Min man tycker det är jobbigt och säger att han blir nervös varje gång det är uppstår behov av barnvakt över vem vi ska välja.(Hans mamma har säkert gnällt) jag har sagt att jag känner mig trygg med att lämna han hos min syster, och hab har sagt att jag kan välja så att vi inte tjafsar. Men det könns inte så kul det heller att han låter mig välja bara för att vi inte ska bråka, könns som att han inte förstår anledningen hur mycket jag än förklarar.

Dessutom vill min dotter umgås med min syster än stt jag ska ringa hit svärmor och de ska hänga hör när jag är borta.

Misszandra skrev 2016-11-15 01:52:09 följande:

Måste hon veta att du ska dit och att din syster är barnvakt? Om ni vet att hon bara blir sur så berätta inte. Vad tkr din man om att hon inte får vara barnvakt? Tror du han kommer berätta om han vet att hans mamma blir ledsen och besviken?

Sen tkr jag absolut att du ska sticka dit om du vill, och du litar ju på sin syster. Så där finns inga problem, jag tkr inte heller att du ska strunta i att göra grejer som du vill göra pga hur din svärmor kan reagera och vad hon kommer tycka, inte ditt problem!

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-14 21:52:02 följande:

Behöver era åsikter!

Din syster! Alla gånger! Självklart. Det är ditt barn, du bestämmer vad som känns bäst för din bebis och dig själv. Du har inga skyldigheter att be svärmor bara för att hon själv vill det eller brukar bli sur. Striden får din sambo ta tycker jag, det är hans mamma.

Har själv lite "problem" med min sambos släkt. Inte svärföräldrarna då (de hälsar nästan aldrig på) men mer att de inte bryr sig och då menar jag hans syster (enda syskon) som är så ego att hon aldrig hälsar på. Har visserligen 4 egna barn men 3 är tonåringar och hon har barnen varannan vecka. Hon har inte ens gett Brooklyn nån födelsedagspresent. Hon bor typ 1,5 mil härifrån.. nyss träffat ny kille och passerat 40 så är väl nån 40-års kris vad vet jag men varför vill man inte träffa ditt syskonbarn?? Min sambo bryr sig inte och tycker det inte är nån grej men hör till saken att vi umgicks en hel del förut och var rätt bra vänner. Konstigt hur vissa är..
  • Nmg

Tack! Jag har anmält mig på eventet nu det ska bli sååå roligt

Konstigt med systern, har hon varit så länge eller är det sen ni fick barn? Jag skulle lätt vilja hälsa på mina syskons barn ju! hur är din man med hennes barn?

Så tråkigt det är nör det uppstår sånt här inom familjer tycker jag, jag sjölv är uppvuxen med en stor släkt, dock va vi lite ensamma här i Sverige men vi brukade åka ich hälsa på kusiner och fastrar, mostrar mm där mina föräldrar kom ifrån så hag är van att ha mycket folk omkring mig sant att jag är uppvuxen med tanken att alltid ha respekt för "äldre", därför har jag aldrig kunnat säga nåt tex till svärmor utav respekt förutom för en vecka sen nör hag fick utbrottet i mitt liv ( sa inget till henne då heller men hon såg hur vansinnig jag var)

Zarizen skrev 2016-11-15 10:31:47 följande:

Din syster! Alla gånger! Självklart. Det är ditt barn, du bestämmer vad som känns bäst för din bebis och dig själv. Du har inga skyldigheter att be svärmor bara för att hon själv vill det eller brukar bli sur. Striden får din sambo ta tycker jag, det är hans mamma.

Har själv lite "problem" med min sambos släkt. Inte svärföräldrarna då (de hälsar nästan aldrig på) men mer att de inte bryr sig och då menar jag hans syster (enda syskon) som är så ego att hon aldrig hälsar på. Har visserligen 4 egna barn men 3 är tonåringar och hon har barnen varannan vecka. Hon har inte ens gett Brooklyn nån födelsedagspresent. Hon bor typ 1,5 mil härifrån.. nyss träffat ny kille och passerat 40 så är väl nån 40-års kris vad vet jag men varför vill man inte träffa ditt syskonbarn?? Min sambo bryr sig inte och tycker det inte är nån grej men hör till saken att vi umgicks en hel del förut och var rätt bra vänner. Konstigt hur vissa är..

Svar på tråden BF Augusti 2016