• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-19 18:01:31 följande:

Ja alltså jag brukar slänga de men jag funderar på att tvätta de och återanvända åtminstone 2 ggr. Ibland brukar han bajsa när jag använder den då kommer det bajs på den så de orkar jag inte tvätta men om det ör bara gaser så borde man ju kunna tvätta av de? De ör ju som dumsäger väldigt dyra, hur gör du?

När jag använde dem förut så kom det ofta bajs på dem så då slängde jag dem. Men blir de inte skitiga så kan man säkert koka dem. Som sagt så är de väldigt dyra och man kommer inte långt på 10st om bebisen har en del gaser.
  • Nmg

Moen- förstår att du blev förolämad, alltså alla dessa råd. Blir så himla less.

Sjölv har jag inte träffat mina på 2 v, himla skönt. Hon va här igår när jag o bebis var borta och kom med fika som hon bakat och sen hade hon fikat med min man. Jag ska iväg en sväng på tisdag kväll, få se om hon komer då igen och "passar på" när hag inte ör hemma stt umgås med bebisen.... Suck :-/

• Hazel Grace

Moen, fy va störande. Hon måste ju lita på ditt ord det är ju du som känner henne bäst. Det där med storleken är något jag också får höra ibland. Han är tre månader och har fortfarande mycket kläder i stl 56 vilket många har oroat sig för och frågat om han inte växer som han ska. Men han håller sin kurva heeelt perfekt och ligger verkligen i mitten.

• Nmg

Brukar era barn "sätta i halsen"?

Min bebis har varit så sen födseln ibland händer det 2 ggr om dagen och ibland ingenting på flera dagar. Inland när han dricker ur flaskan så låter det som att hab sätter i halsen för hab dricker så fort och då lör hag typ räta upp honom så att han inte låter så där otäck när han har satt i halsen. Ibland blir det så när han inte äter, misstänker at det kan vara saliv som han helt plötsligt sväljer som hamnar lite fel? Här om natten blev det oxå så jag vaknade av hans ljud typ Att han inte fick luft typ, det räcker oftast med att jag bara lägger hab i en annan position eller bara tar upp han så slutar det. Han låg och sov i min famn nyss och medans han höll på att vakna så började hab röra runt med huvudet och när jag skulle ta upp hab så "satte han i halsen " igen, och sen la jag ner honom på mina lår då Höll han på att ta i för att släppa lite gaser och då blev det så igen, typ att hab satte nåt för då började han hosta av det.

Frågade på BVC men hon frågade bara om han får en annan färg då eller börjar skaka? Men det gör han ju inte så jag ver inte vad det är. Läskigt när det händer i alla fall!

• moen
    Hazel Grace skrev 2016-11-20 17:17:59 följande:

Moen, fy va störande. Hon måste ju lita på ditt ord det är ju du som känner henne bäst. Det där med storleken är något jag också får höra ibland. Han är tre månader och har fortfarande mycket kläder i stl 56 vilket många har oroat sig för och frågat om han inte växer som han ska. Men han håller sin kurva heeelt perfekt och ligger verkligen i mitten.

Ja eller hur! :( min lilla tjej är ca 3 1/2 månad och har 62/68. Väldigt normalt för sin ålder. Dock är 62 för brett men för kort :)

Nmg, min dotter satte i halsen sådär väldigt ofta nör hon va runt 2 månader. Ibland lät det som hon inte fick luft! Skit läskigt. Ibland när hon åt, men oftast helt plötsligt från ingenstans både när hon sov och va vaken. Frågade på BVC och dom undrade också om hon blev blå och så men de blev hon ju inte :) så dom sa att de inte va någon fara och att barn gör så. Tror inte det är någon fara. Men visst är det obehagligt!
  • Augustibarn2016

Hej allihopa, jag brukar läsa allt ni skriver, så roligt att läsa hur alla har det med sina små. Jag har inte direkt skrivit något, men vet inte vad jag ska skriva

Jag fick en dotter 12 augusti två dagar innan beräknat

Hon är så snäll och rar nöjd för det mesta :). Läser att vissa har det "svårt" /jobbigt med svärföräldrarna. Det är verkligen tvärt imot hur jag har det. De slänger aldrig några konstiga kommentarer, och om hon nu skulle vara lite gnällig när hon är hos dom så kan de fråga om det var länge sen hon åt? Sen tar de det svar dom får och om det så att hon var hungrig ger dom henne till mig annars försöker de roa henne :) ( men så har jag alltid haft bra kontakt med svärföräldrarna :)

Ni skriver att folk tycker bebisarna är små om de har stl 56 vid tre månader, min tjej började med det för kanske 2-3 veckor sen men kan ha vissa plagg i 50 fortfarande och hon ligger precis under kurva. Hon har fått några fina röda klänningar av släktingar i storlek 68 "kan hon ha i jul" säger de men tror inte riktigt det xD. Hon har en kusin som är två månader yngre och han har 56 så han kommer någ växa om henne i längd och vikt sen

Oj vad mycket jag skrev (kunde inte sova)

• Hazel Grace

Nmg, min gör också så! Kan vakna av det på natten och ibland på dagen kan han göra samma sak. Jag brukar klappa lite på ryggen bara så är det bra. Egentligen behöver jag nog inte ens göra det men man blir ju lite rädd så jag vill ändå göra det. Så tar han ett djupt andetag och verkar helt oberörd.

Så lustigt det där med att folk inte förstår att barn faktiskt växer olika fort. Min syster har fått jättestora bebisar men sen när dom blivit några år så är dom minst bland sina kompisar.

• Nmg

Ja precis så är det! Usch superläskigt! Gjorde ni nåt speciellt när hon blev sådär?Jag skulle inte googla på detta känner jag gör då började man komma in på sidor om psd lätt att somna nu...

Föressten vart sover era bebisar? Vi har lagt honom i hans babynest i hans spjälsäng som ör vid min sida, sen npgra dagar tillbaka, annars sov hab mellan oss

moen skrev 2016-11-20 22:06:16 följande:

Ja eller hur! :( min lilla tjej är ca 3 1/2 månad och har 62/68. Väldigt normalt för sin ålder. Dock är 62 för brett men för kort :)

Nmg, min dotter satte i halsen sådär väldigt ofta nör hon va runt 2 månader. Ibland lät det som hon inte fick luft! Skit läskigt. Ibland när hon åt, men oftast helt plötsligt från ingenstans både när hon sov och va vaken. Frågade på BVC och dom undrade också om hon blev blå och så men de blev hon ju inte :) så dom sa att de inte va någon fara och att barn gör så. Tror inte det är någon fara. Men visst är det obehagligt!

• moen

Augustibarn16, va kul att du skriver! :) jag har också det så där med min svärmor. Känns bra, och när jag försöker ta henne får jag henne alltid haha. Men det där hon sa om ersättning kändes inte så snällt :( men jag kanske bara är känslig?

Alla bebisar växer olika! Så långe din dotter följer SIN kurva så är allt som det ska :) BVC har ju stenkoll på dom. Både jag och sambon är långa (jag är inte så lång, 1,70) och smala så det är inte konstigt om vår dotter också är det. Tycker folk ska oroa sig mindre. Alla ser ju olika ut i vuxen ålder så varför kan dom inte göra det när dom är bebisar också?

Nmg skrev 2016-11-20 23:25:29 följande:

Ja precis så är det! Usch superläskigt! Gjorde ni nåt speciellt när hon blev sådär?Jag skulle inte googla på detta känner jag gör då började man komma in på sidor om psd lätt att somna nu...

Föressten vart sover era bebisar? Vi har lagt honom i hans babynest i hans spjälsäng som ör vid min sida, sen npgra dagar tillbaka, annars sov hab mellan oss

Jag brukade nog lägga handen på hennes rygg/bröst mer som en reflex. Vet inte varför haha för det hjälpte nog inte! Men kändes bra. Tror att jag satte henne upp också om hon låg.

Vår lilltjej ligger mellan oss i hennes babynest :) men hon börjar bli för lång för den. Vi har funderat på att låta henne sova i sin spjälsäng som står bredvid sängen men varken jag eller sambon känner oss redo för det. Har funderat på om jag ska fråga om hennes faster vill sy ett större babynest. Hon är super duktig och jobbar med att sy! Blir så imponerad :O
  • Nmg

Okej då är det inte så ovanligt då, skönt . Ja jag blir väldigt stressad av ljudet speciellt om det händer på natten och pulsen går då från normal till200 känns det som.

Hazel Grace skrev 2016-11-20 23:24:06 följande:

Nmg, min gör också så! Kan vakna av det på natten och ibland på dagen kan han göra samma sak. Jag brukar klappa lite på ryggen bara så är det bra. Egentligen behöver jag nog inte ens göra det men man blir ju lite rädd så jag vill ändå göra det. Så tar han ett djupt andetag och verkar helt oberörd.

Så lustigt det där med att folk inte förstår att barn faktiskt växer olika fort. Min syster har fått jättestora bebisar men sen när dom blivit några år så är dom minst bland sina kompisar.

Svar på tråden BF Augusti 2016