• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace
    Nefermiw skrev 2016-11-18 14:39:06 följande:

Viktor fick lite feber på kvällen den dag han blev vaccinerat. Det är bra att ha Alvedon hemma. Vi använder Alvedon till rumpan.

Jag har sån Alvedon man dricker hemma för bonus tar ibland då han blir förkyld och så. Men förhoppningsvis behöver vi inte använda den :p
  • Zarizen

Brooklyn har fått 2 sprutor vaccination och har inte reagerat på någon av dem. 5-månaders sprutan får han nästa vecka.

Han fick här om dagen jätteont (i magen tror jag) och skrek i över en timme, verkligen sånt där ont-skrik. Usch vad hemskt det var. Senare samma dag fick han samma men sen gick det några dagar som var lugnt men sen igår fick han sådär ont igen. Gud så jobbigt det är och vad maktlös man blir! Han har ju aldrig haft kolik eller nått. Har alltid kört med Sempers magdroppar men slutade för några veckor sen. Han får fortfarande järn men nu vågar jag inte ge järnet innan jag fått Semper dropparna jag har beställt. Kan ju varit ngt jag ätit oxå men vad?? Idag blev han ledsen igen fick ont och skrek men bara en liten stund. Nu sover han i sjalen iaf. Bajsade lite innan han fick ont här med så kan ju inte varit det heller..

• Nmg

Idag var vi till BVC, "lillkillen" Är 10 v idag, vilt :6,1kg, längd 62 cm

Om 2 v blir det vaccin, usch hoppas vi slipper feber mm.

Zarizen har du provat med Windi? Här hemma kör vi minifomdroppar, Semper magdroppar och ibland Windi när han är gnällig och inte får ut gas. Älskar den!

• moen
    Hazel Grace skrev 2016-11-18 14:05:44 följande:

Igår blev min pojke tre månader :) Var på kontroll och vaccinering idag. Stackars liten sprutorna var ju jättestora! Han är 59 cm lång och väger 5,3 kg nu. Hoppas han slipper bieffekter och skit med. Har ni haft problem med bieffekter?

Min lilla tjej fick feber i några dagar. Och diarré i nästan 2v.. tydligen normalt enligt BVC. Kräkningar kan dom ju också få men eftersom min spyr hela tiden så märkte vi ingen skillnad
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-11-18 17:36:44 följande:

Idag var vi till BVC, "lillkillen" Är 10 v idag, vilt :6,1kg, längd 62 cm

Om 2 v blir det vaccin, usch hoppas vi slipper feber mm.

Zarizen har du provat med Windi? Här hemma kör vi minifomdroppar, Semper magdroppar och ibland Windi när han är gnällig och inte får ut gas. Älskar den!

Ja den har jag provat. Inte just denna gång då. Men kanske får köpa hem dem igen för när måste försöka med nått när han får sådär ont. Han blir liksom inte lite gnällig utan verkligen gallskriker och har verkligen ont. Måste ju va magen. Tvättar du dina eller slänger du dem efteråt? Blir ju rätt dyrt att köpa nya hela tiden..
  • Misszandra
    Hazel Grace skrev 2016-11-18 14:45:51 följande:
    Jag har sån Alvedon man dricker hemma för bonus tar ibland då han blir förkyld och så. Men förhoppningsvis behöver vi inte använda den :p
    Något som BVC sa är att bebisar oftast spottar ut mkt av det som de får i munnen och man vet ju inte hur mkt av alvedonen som faktiskt kommer i kroppen då. Så hon rekommenderade också sup-tablett för bebisar, vi köpte hem men behövde inte använda. Hans temp höjdes från typ 37.2 till 37.8 som högst och han mådde bra förutom att han sov ovanligt mkt den dagen och nån dag efter.
  • Hazel Grace

Han var så himla gnällig igår och grät hela kvällen. Blev plötsligt pappig så sambon har varit jättemallig nu. Tyckte det var lite roligt men nu idag är vi hos svärisarna på middag och dom ska titta på fotboll. Efter middagsvilan så vaknade han och hade kissat jättemycket så kläderna blev blöta så vi fick byta på en arg liten och sen tänkte jag amma eftersom han inte ätit på en bra stund så det lugnade honom lite. Men som vanligt är han lite krånglig vid bröstet och säkert fortfarande lite arg efter blöj och klädbytet och då kommer sambon in efter fem minuter och tar honom för "han vill ju va med pappa" han fick knappt i sig någon mat och fick ingen ro alls. Till slut lugnar sig bebis och då ska svärmor ha honom. Börjar skrika och sambon tar honom igen. Bebis lugnar sig och då kommer svärfar och hämtar honom och går till ett annat rum. Hör hur han skriker och jag väntar på att sambon ska ta honom men han går aldrig dit så jag gör det själv. Han blir lite lugnare men gråter fortfarande så jag lämnar över honom till sambon som sitter i soffan och typ suckar men tar honom och bebis blir tyst. Det är väl jättebra att han äntligen blir lite pappig!? Ta vara på det istället. Sen började han gråta från ingenstans och jag föreslog att jag skulle prova mata igen. Så går vi och ammar och han är vrålhungrig. Så pass att han blir grinig för att det inte kommer tillräckligt fort och mycket upplever jag. Men så somnar han till slut och jag tycker han kan få sova så mycket han vill nu när han är extra känslig. Det var inte populärt, han har ju sovit hela dan och svärföräldrarna har ju knappt fått se honom för att han sovit. "Proppa i honom Alvedon så blir det bätte" han är inte febrig, men ingen förståelse för att han kanske inte mår tipptopp liksom. Borde inte gått med på att komma hit dagen efter vaccinsprutorna. Nära hem iaf så jag funderar på att bara gå snart. Dock vill jag inte väcka honom med att klä på han ytterkläder nu.

• Nmg

Ja alltså jag brukar slänga de men jag funderar på att tvätta de och återanvända åtminstone 2 ggr. Ibland brukar han bajsa när jag använder den då kommer det bajs på den så de orkar jag inte tvätta men om det ör bara gaser så borde man ju kunna tvätta av de? De ör ju som dumsäger väldigt dyra, hur gör du?

Zarizen skrev 2016-11-19 12:15:08 följande:

Ja den har jag provat. Inte just denna gång då. Men kanske får köpa hem dem igen för när måste försöka med nått när han får sådär ont. Han blir liksom inte lite gnällig utan verkligen gallskriker och har verkligen ont. Måste ju va magen. Tvättar du dina eller slänger du dem efteråt? Blir ju rätt dyrt att köpa nya hela tiden..

• moen
    Nmg skrev 2016-11-19 18:01:31 följande:

Ja alltså jag brukar slänga de men jag funderar på att tvätta de och återanvända åtminstone 2 ggr. Ibland brukar han bajsa när jag använder den då kommer det bajs på den så de orkar jag inte tvätta men om det ör bara gaser så borde man ju kunna tvätta av de? De ör ju som dumsäger väldigt dyra, hur gör du?

Vi kastar alltid :)

Hazel, urs va irriterande! Mitt hjärta går sönder när man vett att dom är hungriga men får inte äta för att alla ska störa.

Jag har som sagt inget problem med min svärmor men för några dagar sen blev jag så förolämpad. Dottern krånglade vid bröstet som hon börjat med nu när hon är i 4e utvecklingssteget. Svärmor tjatar om att hon har ont någon stans, är trött etc och vill proppa i henne alvedon. Jag fortsätter säga till henne att det är en fas och att hon varit så här ett tag. Då börjar hon tjata om att jag kanske inte har tillräckligt med mat och jag vet att det är tvärt om! Dottern brukar bli störd av att det kommer för mycket mjölk och mina bröst är oftast spända och ömmar för att dom är fulla. Och detta förklarar jag för henne. Någon dag senare ringer hon sambon och vill att vi ska försöka med ersättning men sambon förklarar att det inte är felet. Då ringer hon MIG och försöker med att vi måste använda ersättning igen efter att hon fått det förklarat för sig redan 2 gånger innan! Blir riktigt förolämpad! Som att min mat inte duger?! Hon är ju inte med oss hela tiden så hon vet ju inte hur det brukar ser ut. Vet att hon bara menar väl och att hon är rädd om sin lilla ögonsten och enda lycka i livet just nu. Men tog verkligen åt mig :S

Sen blir jag jätte arg på folk som hela tiden säger att hon är så smal. Har till och med hört "men oj hur långt under kurvan ligger hon?!" Eller "verligen petite! Hur efter ligger hon?" VA?! Hon ligger ÖVER normal kurvan för både längd och vikt. Visst, hon ligger mest över på längden och kanske därför hon ser smal ut. Men hon växer på riktigt bra och går alldeles utmärkt säger dom på BVC. Kanske därför svärmor tror att hon inte får mat?
  • Moorii
    Nmg skrev 2016-11-19 18:01:31 följande:

En i min mammagrupp kokade dom efter användning, enligt henne funkade det bra, har dock inte provat själv då vi inte behövt använda dom så mycket.
Svar på tråden BF Augusti 2016