• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen
    Zarizen skrev 2016-12-20 16:59:38 följande:

Vi har inte benen innanför längre utan de är utanför sjalen. Han är ju mer rörlig och det känns mest naturligt nu när han är större att ha benen utanför. På vilken sätt trivs han inte så? Han sitter väl på samma sätt ändå förutom benen som är utanför?B sover olika. Ibland vaken 1, 2 eller 3h mellan amningarna. Aldrig varit vaken längre än 3h. Det orkar han inte.

Vet inte faktiskt! Jag tycker det är svårare att få i honom (knöla ut benen) men jag har säkert fel teknik...och så känns det som om benen blir så spridda utåt, att det är det han inte gillar. Men kan kanske vara att jag stökar så mkt när jag sätter i honom så att han ogillar det därför...
    Stolt sytok!
  • Mulan91

Ang sovtider:

I sover längre när jag e med honom, går jag ifrån honom sover han sällan mer än 20 min. Han tycker om att sova när han varit vaken Max 2 timmar. Sista nap blir runt 19:00 om jag ska få honom att sova för natten runt 22. Men d händer att han måste nattas om även om jag lagt honom för natten.

Ang bärsjal:

Jag har också en sån där tricotslen. I har då benen utanför sjalen och ibland vill han själv liksom trycka ihop benen, men oftast är de ganska brett isär, läste nåt om att d ska va bättre för hans ljumskar o höfter nånstans.

Har faktiskt inte haft sjalen utomhus sen det blev kallt! Har funderat och vill gärna kunna :o inte tänkt på en sån där jacka! Ska kolla upp det. :)

• Zarizen
    moen skrev 2016-12-20 17:53:52 följande:

Min lilla sitter med benen i någon slags halv sele/groda :) När vi går ut brukar ja försöka ha benen innanför sjalen för mer värme.

Hur värmer ni era barn ute i sjal/sele? Jag har en sån där "bärjacka". Är ju supersmidigt! Även fast man ser ut som ett tält ;)

Vad har du för jacka? Jag letade ihjäl mig efter en varm Bärjacka överallt innan jag köpte en DYR Bärjacka på nätet därifrån jag köpte min vävda sjal. Men den var såå värd pengarna och man kan ta bort extra panelen så man kan ha den som en vanlig jacka. Den är av värmande softshell och fleece inuti. Man blir riktigt varm. Så behöver inte klä B i så mycket kläder heller. Värt varje krona.
  • moen

Köpte på bonprix.se :) där va dom jättebilliga. Inte så snygga och man märker att den är billigt gjord.. man får liksom vad man betalar för. Men jag tycker den jag har är varm! Jag lever så veganskt jag kan och vill inte ha dun, men jag tycker den är lika värmande som en dunjacka :))

Den har också en sån mittgrej som man kan ta bort om man vill ha den som en vanlig jacka. Sen går den att öppna upp på sidorna om man är gravid. Den har även en liten luva till lilltjejen ;) skit gulligt

Zarizen skrev 2016-12-20 18:56:53 följande:

Vad har du för jacka? Jag letade ihjäl mig efter en varm Bärjacka överallt innan jag köpte en DYR Bärjacka på nätet därifrån jag köpte min vävda sjal. Men den var såå värd pengarna och man kan ta bort extra panelen så man kan ha den som en vanlig jacka. Den är av värmande softshell och fleece inuti. Man blir riktigt varm. Så behöver inte klä B i så mycket kläder heller. Värt varje krona.

• Hazel Grace

Jag brukar gå med min putte i sele ibland när jag ska ut på snabba ärenden. Jag har bara min vanliga jacka fast uppknäppt. Han värmer mig ju framifrån såsäga så jag fryser inte. Här i Göteborg har det iofs inte blivit så kallt än heller. Har börjat fundera på en sjal faktiskt, verkar som att det är bekvämare och att man kan använda den länge eller?

Förut idag så låg han på mage här och sen helt plötsligt så vände han på sig. Blev helt paff! Han har avskytt att ligga på mage tidigare och det är nu senaste veckorna som han gjort det lite mer. Så nu så fort jag lägger honom på mage så vänder han över till rygg. Skruttunge, han behöver ligga mer på mage då hans huvud är platt i bak. Men kul iallafall :)

• Mal Mal

Tack hörni! :) Jag ska verkligen del vet detta!

På tal om sittdel. För en månad sen (bebis 3,5 mån) på promenad så hade jag dubbelvagnen och när bebis vaknade vart han skogstokig. Det slutade med att han fick halvsitta i storebrors sits och då blev knäpptyst. Så kan säga att min bebis vill inte ligga ner om han inte ska sova, han blir arg som ett bi! Sen får jag väl säga att han fyller ut liggdelen väldigt väl så inte många cm kvar varken på längden el bredden. Med tvåan fick jag byta till sittdelen (m liggläge) när han var 3 mån... Så under julhelgen ska jag byta till sittdelen till bebis. Tycker det känns lite sorgligt, "bebis" stadiet känns förbi....Och blir nog inga fler barn här........ Mkt känslor.

Ger ni era barn annat nu? Min får lite ersättning/flaska då och då och smakar lite banan o gröt, dock inte varje dag....

• moen
    Mal Mal skrev 2016-12-21 06:09:48 följande:

Tack hörni! :) Jag ska verkligen del vet detta!

På tal om sittdel. För en månad sen (bebis 3,5 mån) på promenad så hade jag dubbelvagnen och när bebis vaknade vart han skogstokig. Det slutade med att han fick halvsitta i storebrors sits och då blev knäpptyst. Så kan säga att min bebis vill inte ligga ner om han inte ska sova, han blir arg som ett bi! Sen får jag väl säga att han fyller ut liggdelen väldigt väl så inte många cm kvar varken på längden el bredden. Med tvåan fick jag byta till sittdelen (m liggläge) när han var 3 mån... Så under julhelgen ska jag byta till sittdelen till bebis. Tycker det känns lite sorgligt, "bebis" stadiet känns förbi....Och blir nog inga fler barn här........ Mkt känslor.

Ger ni era barn annat nu? Min får lite ersättning/flaska då och då och smakar lite banan o gröt, dock inte varje dag....

Min får lite allt möjligt :) majskrok älskar hon att sitta och pilla med. Och havregröten är en favorit på morgonen (bara 1-2 skedar)! Vi vet fortfarande inte om vi ska ge henne en vegetarisk kost så vi har väntat med köttet..
  • Mulan91

Moen är du vegan eller vegetarian? Jag har börjat tänka på det mer och mer men vissa avråder från att byta just när man ammar. Är inte så jätte sugen på att ge mini kött heller men jag vet inte, man vill ju att de ska välja själva xD men d kan dom ju inte på länge!

Mini får börja med smakportioner om två veckor, tänkte då börja med rotfrukter och gröt. Än så länge är det fortfarande helamning direkt från tutten! :)

• Zarizen
    moen skrev 2016-12-20 19:18:23 följande:

Köpte på bonprix.se :) där va dom jättebilliga. Inte så snygga och man märker att den är billigt gjord.. man får liksom vad man betalar för. Men jag tycker den jag har är varm! Jag lever så veganskt jag kan och vill inte ha dun, men jag tycker den är lika värmande som en dunjacka :))

Den har också en sån mittgrej som man kan ta bort om man vill ha den som en vanlig jacka. Sen går den att öppna upp på sidorna om man är gravid. Den har även en liten luva till lilltjejen ;) skit gulligt

Letade på Bonprix men fanns ju inga små storlekar kvar. Bara jättestora.
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-12-21 11:11:50 följande:

Moen är du vegan eller vegetarian? Jag har börjat tänka på det mer och mer men vissa avråder från att byta just när man ammar. Är inte så jätte sugen på att ge mini kött heller men jag vet inte, man vill ju att de ska välja själva xD men d kan dom ju inte på länge!

Mini får börja med smakportioner om två veckor, tänkte då börja med rotfrukter och gröt. Än så länge är det fortfarande helamning direkt från tutten! :)

Så länge jag ammar äter jag kött då hon blir så dålig i magen när jag äter vegetariskt, men förut va jag vegetarian :) Sambon är lakto-veg. Men vi ska försöka köra helt veganskt sen när jag slutat amma. Du då?

Vi har tänkt olika varianter. Kanske att hon äter vegetariskt hemma och kött på förskolan? Eller att hon får kött hemma och när hon är stor nog att bestämma själv får hon göra det. Vill ju inte tvinga på henne något :/ Eller ska man bara köra vegetariskt/veganskt rakt av? Vi fick en bok om vegetarisk/vegansk kost för barn från BVC. Vet ju det mesta redan men har varit osäker på hur bra/dåligt det är med specialkost för barn, men det verkar inte vara sämre än "vanlig" kost iallafall. Uff är skit svårt tycker jag :( Jag helammar också fortfarande och har tänkt att göra det längre än 6 månader. Kör bara smakisar :D
Svar på tråden BF Augusti 2016