• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Zarizen skrev 2016-12-21 12:41:12 följande:
    Letade på Bonprix men fanns ju inga små storlekar kvar. Bara jättestora.
    Ja man måste va skit snabb att beställa de små storlekarna när de väl kommer :S Säljer slut på bara några timmar. Roffade åt mig 4 olika jackor i M för att testa i lugn och ro hemma xD
  • Mulan91
    moen skrev 2016-12-21 13:05:29 följande:

Så länge jag ammar äter jag kött då hon blir så dålig i magen när jag äter vegetariskt, men förut va jag vegetarian :) Sambon är lakto-veg. Men vi ska försöka köra helt veganskt sen när jag slutat amma. Du då?

Vi har tänkt olika varianter. Kanske att hon äter vegetariskt hemma och kött på förskolan? Eller att hon får kött hemma och när hon är stor nog att bestämma själv får hon göra det. Vill ju inte tvinga på henne något :/ Eller ska man bara köra vegetariskt/veganskt rakt av? Vi fick en bok om vegetarisk/vegansk kost för barn från BVC. Vet ju det mesta redan men har varit osäker på hur bra/dåligt det är med specialkost för barn, men det verkar inte vara sämre än "vanlig" kost iallafall. Uff är skit svårt tycker jag :( Jag helammar också fortfarande och har tänkt att göra det längre än 6 månader. Kör bara smakisar :D

Just nu äter jag allt utom skaldjur och fläsk. Ska nog stryka kyckling :( haha blir helt osugen när jag tillagar det.

Vet inte om jag nånsin kmr bli heeelt fri från kött, älskar kalkonbacon och att äta grillat :( så nån gång vill jag unna mig (men kanske man ändrar sig när man slutat äta som idag?). Förutom nån gång sådär så vill jag skära ner på kött och kyckling så mycket det går när jag slutat amma. Det blir mitt första mål! Självklart för djurens skull men främst för hälsoskäl!

Håller med dig om att det är svårt gällande barnen, jag har inte tagit nåt beslut än xD
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-12-21 21:05:22 följande:

Just nu äter jag allt utom skaldjur och fläsk. Ska nog stryka kyckling :( haha blir helt osugen när jag tillagar det.

Vet inte om jag nånsin kmr bli heeelt fri från kött, älskar kalkonbacon och att äta grillat :( så nån gång vill jag unna mig (men kanske man ändrar sig när man slutat äta som idag?). Förutom nån gång sådär så vill jag skära ner på kött och kyckling så mycket det går när jag slutat amma. Det blir mitt första mål! Självklart för djurens skull men främst för hälsoskäl!

Håller med dig om att det är svårt gällande barnen, jag har inte tagit nåt beslut än xD

Jag tycker det är svårast med skaldjur, fisk och fläsk D: och salami..!! Är helt galen i salami.. men vad gör man inte för djuren :) tror jag kommer att ha svårt för att bli vegan. Jag älskar att dricka ett stort glas mjölk och det enda som liknar mjölk liiite är rismjölk. Sen finns det ingen bra vegansk ost, men ägg kan jag va utan. Hur gör du med din andra son? Äter han som dig?
  • Mulan91
    moen skrev 2016-12-22 07:30:44 följande:

Jag tycker det är svårast med skaldjur, fisk och fläsk D: och salami..!! Är helt galen i salami.. men vad gör man inte för djuren :) tror jag kommer att ha svårt för att bli vegan. Jag älskar att dricka ett stort glas mjölk och det enda som liknar mjölk liiite är rismjölk. Sen finns det ingen bra vegansk ost, men ägg kan jag va utan. Hur gör du med din andra son? Äter han som dig?

Har inte smakat rismjölk! Ska testa! Tror det kmr bli bättre utbud på vegansk ost och så snart för stt fler börjar välja den livsstilen:) hoppas iaf HAHAHAHA älskar ost :((((

Min första son äter i stort sett det jag äter, jag har sagt vrf jag äter som jag äter och han har inget emot att följa min kost :) men hel vego vet jag inte vi får se hehe
  • Nmg

Jag äter vegetariskt och min man kött, hahahah tänkt att ge bebisen mer vegetarisk kost men inte utesluta kött helt så får hab bestäm sjölv sen när han blir stor. Bebis är 3,5 mån nu gu va fort det går!!

Har en kompis som har en bebis på 4

Mån och här hade de sagt på BVC att man inte skulle börja med smakportioner vid 4 mån utan 6 mån...?

Om det är så så under lättar det ju ett tag framöver hahah. Vi har tänkt åka bort med bebisen så om vi slipper ta med oss burkmat så (för att vara lite ego)

• moen
    Nmg skrev 2016-12-22 10:11:43 följande:

Jag äter vegetariskt och min man kött, hahahah tänkt att ge bebisen mer vegetarisk kost men inte utesluta kött helt så får hab bestäm sjölv sen när han blir stor. Bebis är 3,5 mån nu gu va fort det går!!

Har en kompis som har en bebis på 4

Mån och här hade de sagt på BVC att man inte skulle börja med smakportioner vid 4 mån utan 6 mån...?

Om det är så så under lättar det ju ett tag framöver hahah. Vi har tänkt åka bort med bebisen så om vi slipper ta med oss burkmat så (för att vara lite ego)

Konstigt att BVC säger så :S enligt BVC här är det inga problem att börja vid 4 mån. Inte heller kostrådgivare säger nått emot det. De kan smaka nästan det mesta och behövs inte matburkar :) räcker ju med lite sås på fingret typ. Men man ska akta sig för salt, nötter, gröna grönsaker och vänja dom med gluten väääldigt långsamt
  • Moorii
    moen skrev 2016-12-22 17:52:24 följande:

Konstigt att BVC säger så :S enligt BVC här är det inga problem att börja vid 4 mån. Inte heller kostrådgivare säger nått emot det. De kan smaka nästan det mesta och behövs inte matburkar :) räcker ju med lite sås på fingret typ. Men man ska akta sig för salt, nötter, gröna grönsaker och vänja dom med gluten väääldigt långsamt

Tycker också det låter konstigt. Men är ju inte meningen att de ska börja äta riktig mat från fyra månader, utan smaka på den ibland, helamning rekommenderas väl till och med sex månader? Kanske var det bvc menade, att man inte inför riktiga måltider med vanlig mat förrän då? Brukar ge nåt litet nån gång i veckan här, lite puré, lite gröt, smaka en liten dutt på fingret från nåt av det jag äter.

Vet att vissa har börjat ge rån och majskrokar, är det någon här som provat? Har inte vågat mig på det ännu! Gustav börjar närma sig fem månader.
  • moen
    Moorii skrev 2016-12-22 18:43:17 följande:

Tycker också det låter konstigt. Men är ju inte meningen att de ska börja äta riktig mat från fyra månader, utan smaka på den ibland, helamning rekommenderas väl till och med sex månader? Kanske var det bvc menade, att man inte inför riktiga måltider med vanlig mat förrän då? Brukar ge nåt litet nån gång i veckan här, lite puré, lite gröt, smaka en liten dutt på fingret från nåt av det jag äter.

Vet att vissa har börjat ge rån och majskrokar, är det någon här som provat? Har inte vågat mig på det ännu! Gustav börjar närma sig fem månader.

Ja precis vad jag också tänker :) och dom som slutar med amningen vid 6 månader måste ju börja äta mat, och de kan man ju inte börja med från ingenstans. Så man måste ju vänja magen innan 6 månader då :)

Vi har börjat med majskrokar och hon älskar det! Hon sitter gärna och pillar med en krok när jag äter :) Hon blir 5 månader den sista december
  • Moorii
    moen skrev 2016-12-22 18:48:48 följande:

Ja precis vad jag också tänker :) och dom som slutar med amningen vid 6 månader måste ju börja äta mat, och de kan man ju inte börja med från ingenstans. Så man måste ju vänja magen innan 6 månader då :)

Vi har börjat med majskrokar och hon älskar det! Hon sitter gärna och pillar med en krok när jag äter :) Hon blir 5 månader den sista december

Jamen precis, då tänker vi lika :)

Åh, vad kul! Då ska det införskaffas imorgon :D där ser man, då är hon bara en dag äldre än min plutt :) fem månader, vad hände?!
Svar på tråden BF Augusti 2016