• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra

Var det någon vars barn som var förstoppad?

Minns inte om jag läste det i förbifarten? Men jag kan tipsa om det jag fick till mig som hjälpt så himla bra på min son. Han skötte aldrig sin mage varje dag när han endast ammade, kanske var tredje dag och ännu mer sällan när han började äta riktigt mat. Vid 5-6 månader fick jag stanna upp och sluta ge honom riktig mat för han bajsade inte på över en vecka, så min mamma sa åt mig att ge honom messmör i gröten på morgonen, hon berättade att vi, jag och mina syskon hade fått de när vi var små och de funkade super då. Så jag tänkte att det var värt att testa, tog en tesked i gröten och sen dess har han bajsat minst en gång om dagen. Nu mera på pottan varje morgon och ibland kväll.

• moen
    Misszandra skrev 2017-04-07 21:05:17 följande:

Var det någon vars barn som var förstoppad?

Minns inte om jag läste det i förbifarten? Men jag kan tipsa om det jag fick till mig som hjälpt så himla bra på min son. Han skötte aldrig sin mage varje dag när han endast ammade, kanske var tredje dag och ännu mer sällan när han började äta riktigt mat. Vid 5-6 månader fick jag stanna upp och sluta ge honom riktig mat för han bajsade inte på över en vecka, så min mamma sa åt mig att ge honom messmör i gröten på morgonen, hon berättade att vi, jag och mina syskon hade fått de när vi var små och de funkade super då. Så jag tänkte att det var värt att testa, tog en tesked i gröten och sen dess har han bajsat minst en gång om dagen. Nu mera på pottan varje morgon och ibland kväll.

Min dotter har problem med hård mage men vi kör på katrinplommon och ska enligt BVC funka bäst. Messmör innehåller så mycket socker (katrinplommon har endast naturligt) men kan testa ändå för att se om det ger bättre effekt :D
  • Misszandra
    moen skrev 2017-04-08 06:56:38 följande:
    Min dotter har problem med hård mage men vi kör på katrinplommon och ska enligt BVC funka bäst. Messmör innehåller så mycket socker (katrinplommon har endast naturligt) men kan testa ändå för att se om det ger bättre effekt :D
    Hmm, ja. Endast katrinplommon funkade inte för min son. Hans mage blev inte ens liiite bättre av de men messmör funkar super.

Bara ett tips liksom! :)
  • Nmg

Nån som har tips på nån form av lekmatta? Sonen som blir 7 mån snart rullar ju väldigt mycket och rullar direkt ut jr babygymmet och slår huvudet även fast hag försöker ha kuddar runt osv. Skulle alltså behöva nån lite större.

• moen
    Nmg skrev 2017-04-08 23:09:06 följande:

Nån som har tips på nån form av lekmatta? Sonen som blir 7 mån snart rullar ju väldigt mycket och rullar direkt ut jr babygymmet och slår huvudet även fast hag försöker ha kuddar runt osv. Skulle alltså behöva nån lite större.

Det finns ju sånna lekmattor i lite hårdare skumgummi som är som stora pusselbitar. Annars vet jag att Ikea har som någon gymnastikmatta? Vet där emot inte storlekar på dom men värt stt kolla upp :D? Tex lekmer.se/leksaker/babylek/babygym-o-lekmattor/stoy-play-lekmatta-bl%C3%A5 fast större?

Vi har alltid haft en stor bilmatta där hon leker. Gör ju ont när hon ramlar men lite mjukare än golvet x'D hon ska ju klättra hela tiden.. speciellt gå längs soffan och slår i parketten heeela tiden.. :3
    Misszandra skrev 2017-04-08 11:26:57 följande:

Hmm, ja. Endast katrinplommon funkade inte för min son. Hans mage blev inte ens liiite bättre av de men messmör funkar super.

Bara ett tips liksom! :)

Ja jag ska testa :D tack!
  • Nmg

Brukar era barn slå på saker? Min har ganska länge slagit med handen på bord tex och nappen brukar han oxå sitta och slå med, han vill slå

På saker hela tiden typ. senaste tiden har han börjat "slå sig" på magen med vänster handen. Är detta normalt? Blir orolig att det ska vara nåt fel på honom.han är 7

Mån idag.

• moen
    Nmg skrev 2017-04-10 09:05:44 följande:

Brukar era barn slå på saker? Min har ganska länge slagit med handen på bord tex och nappen brukar han oxå sitta och slå med, han vill slå

På saker hela tiden typ. senaste tiden har han börjat "slå sig" på magen med vänster handen. Är detta normalt? Blir orolig att det ska vara nåt fel på honom.han är 7

Mån idag.

Min slår i saker hela tiden :) att banka är det bästa hon vet! Speciellt att banka på papps huvud!! Slår på saker, slår ihop saker med varandra, slår saker i huvudet.. japp det är kul x) när hon blir arg slår hon sig i huvudet och drar sig i håret och öronen. Enligt BVC helt normalt och ett sätt för henne att visa sin starka vilja på då de inte kan kommunicera på annat sätt. Skulle typ ignorera det beteendet och varken säga nej eller "ojoj" så hon vet att hon inte får uppmärksamhet när hon skadar sig själv
  • Moorii

Min son slår också på saker, med saker, slår på sig själv ibland med (då han är trött), så det är nog inget konstigt! Funderar på att köpa en sån där klassisk leksak med hammare och pinnar som man ska slå ned, det hade han nog fixat galant :'D

Svar på tråden BF Augusti 2016