• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen
    Anonym (Alex) skrev 2016-03-19 09:43:43 följande:

Usch är så hemskt rädd! Var på Rul igår och bebisen mådde bra, såg frisk ut och alla mått stämde med varandra. Dock fick jag en blödning för en vecka sen, åkte in till gynakuten men dom kunde inte se vad de berodde på. Skickade hem mig och sa "allt är bra du behöver inte oroa dig" Igår på Rul berättade jag att jag blödigt och Bm hittade direkt orsaken. Hinnan som bebisen ligger i har "gått sönder" lite. Hon sa att sålänge jag inte blöder igen, vilket kan tyda på att mer har gått sönder, behöver jag inte oroa mig.. Men usch vilken hemsk oro jag går runt med nu :( är det någon som varit med om liknande?

Har fått en tid hos en läkare om 1 månad som ska kolla hur det har utvecklats men jag blir ju galen av detta! :(

Usch vad jobbigt för dig! Håller alla tummar och tår att det går bra!
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-19 09:20:09 följande:

Näe aså man vill ju gärna känna den lille, helst varje dag iallafall så man vet attd et faktiskt bor någon där, blir ju mycket mer verkligt då.

Ohhhh dessa underbara Rul, va spännande, haha du får skriva så fort du hinner och orkar sedan och berätta om du vill :)

Tyckte nån vecka sen att jag kände nån puff men nja.. Nu har jag inte känt nått så är väldigt osäker på vad det var. Jag är i vecka 18 nu, 17+5.

Lovar att skriva efter ultraljudet!
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-19 10:54:29 följande:
    Tyckte nån vecka sen att jag kände nån puff men nja.. Nu har jag inte känt nått så är väldigt osäker på vad det var. Jag är i vecka 18 nu, 17+5.

Lovar att skriva efter ultraljudet!
    Okey, samma som mig, jag har känt full aktivitet men nu inget sedan igår på dagen.... Man vill ju gärna känna hela tiden, blir ju lite mer verkligt då.  ahh jag är i vecka 17+0 idag, alså vecka 18 :) haha tycker det är snålt med puffar nu.....
  • skattenmust

Någon mer som har katt? Nu är jag rasande, hon är så satans envis på mig, jag puttar undan henne men hon ska tillbaka, jag puttar bort igen, meeen skam den som ger sig, till slut blev jag rasande, då tog hon ett skutt rakt i magen på mig innan hon sprang ner från sängen. Behöver jag säja att jag är orolig, kändes obehagligt....

• Snuttispluttis
    anlili skrev 2016-03-18 22:09:30 följande:

Tittade aldrig på klockan, men skulle gissa på 40 minuter typ.

Usch vad det är jobbigt de här veckorna innan man vet att man känner bebis dagligen. Har känt jättemycket i början av veckan och nu är det plötsligt mycket mindre rörelser. Förmodligen sparkar hon bara år fel håll och jag har känt av henne lite varje dag, men nu har jag ju vant mig vid att det är ständig boxningsmatch därinne så man börjar oroa sig ändå.

Okej, ska se till att det inte går för fort när vi har rul sen. Uppåt en halvtimme kan man väl vänta sig iaf då tycker jag.

Förstår! Fast hittills är jag inte så orolig. Bebisen är ju så liten än.

Har ni spikat namn nu när ni vet kön förresten?
  • Snuttispluttis
    Hazel Grace skrev 2016-03-18 23:51:50 följande:

Haha! Ja lite olämpligt första ljud kanske ;) hundskall och andra ljud kommer pysen få vänja sig vid då vi har en valp här hemma som älskar att jaga våra två katter. Blir mycket spring, skällande och jamande :pHåller med! Den här tråden är så underbar <3 alla får vara med och man får alltid gensvar från någon (tycker jag det känns som iaf) var med i en annan tråd men där skriver ingen. Kanske en gång i veckan om ens det. I septembertråden jag hängde lite i (tänkte att eftersom jag beräknat 30/8 så kunde det ju bli september också) där gick alla med i en fb-grupp som dom startat. Kändes lite trist. Men här är det så god stämning och härliga människor <3

Härligt med så många djur! Vi ska skaffa hund, men nu med en bebis på väg får det vänta tills barnen blivit några år.
  • Snuttispluttis

Zarizen, så skoj med ul snart! Hoppas att bebben vill visa könet :)

Alex, har aldrig hört om det. Men eftersom du hade rul efter blödningen och allt såg bra ut så skulle jag inte oroa mig (svårt, jag förstår det). Så länge som du inte blöder igen och du får ju uppföljning så de håller lite extra koll.

• anlili
    skattenmust skrev 2016-03-19 12:12:51 följande:

Någon mer som har katt? Nu är jag rasande, hon är så satans envis på mig, jag puttar undan henne men hon ska tillbaka, jag puttar bort igen, meeen skam den som ger sig, till slut blev jag rasande, då tog hon ett skutt rakt i magen på mig innan hon sprang ner från sängen. Behöver jag säja att jag är orolig, kändes obehagligt....

Jag har katt. Förra graviditeten hade jag två, varav den ena - som tyvärr dog veckan innan första dottern föddes- var väldigt förtjust i att hoppa på magen. Tror inte att det är något att oroa sig för även om det känns obehagligt. Bebisen ligger så skyddat därinne så jag tror att ett skutt på magen knappt märks. Det kanske gungar till lite därinne. Lillan som ligger och skvalpar i magen nu har nog åkt på bra mycket värre smällar. Dottern är knappt ett år och klättrar på mig hela tiden och kommer åt magen ganska ofta med benen. För att inte tala om när man byter blöja på henne, då blir det en och annan spark rätt in i magen.
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-19 12:22:07 följande:

Okej, ska se till att det inte går för fort när vi har rul sen. Uppåt en halvtimme kan man väl vänta sig iaf då tycker jag.

Förstår! Fast hittills är jag inte så orolig. Bebisen är ju så liten än.

Har ni spikat namn nu när ni vet kön förresten?

Ja, är bm inte meddetsamma av sig tycker jag du ska fråga vad ni tittar på hela tiden! Borde ju inte va så svårt att förklara. Den svåra delen av deras jobb är ju att tala om när något inte är som det ska.

Nä, vi har inte spikat namn än, men förslagen haglar, framförallt från familjen. De har visst bättre fantasi än vi. Här har vi två förslag än så länge. Från familjen har det säkert kommit 50 hittills, haha. Och vi ratar det mesta.
  • skattenmust
    anlili skrev 2016-03-19 13:02:06 följande:
    Jag har katt. Förra graviditeten hade jag två, varav den ena - som tyvärr dog veckan innan första dottern föddes- var väldigt förtjust i att hoppa på magen. Tror inte att det är något att oroa sig för även om det känns obehagligt. Bebisen ligger så skyddat därinne så jag tror att ett skutt på magen knappt märks. Det kanske gungar till lite därinne. Lillan som ligger och skvalpar i magen nu har nog åkt på bra mycket värre smällar. Dottern är knappt ett år och klättrar på mig hela tiden och kommer åt magen ganska ofta med benen. För att inte tala om när man byter blöja på henne, då blir det en och annan spark rätt in i magen.
    Tack så mycket för lugnande svar, jag blev så upprörd att jag var tvungen att lägga mig och sova innan katten satt som en fäll på väggen. Ja aså jag nös till och hon hoppade upp i luften och tog ifrån med ena tassen på magen för att hoppa ner, tro mig jag älskar min katt men i det läget så hängde hon löst. 
    Detta med att vara gravid med så små barn, jag beundrar verkligen att ni orkar..jisses, då hade jag varit ett vrak. hahaha
Svar på tråden BF Augusti 2016