• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-18 13:08:31 följande:
    Läste att om bebisen hör typ hundskall i magen kommer den ha lättare för att sova vid hundskall sen. Blir liksom van. Känns lite fel att bebisen ska bli van vid sexljud :P
    hahahahah skrek till av skratt här, min man frågade vad det handlade om så jag översatte och han fick ett stort leende på läpparna, å sedan kom det. OMG hahahahahhahah
  • skattenmust

Ingen annan som får periodvis ont i huvudet? jag som aldrig brukar ha huvudvärk får det ett par dagar igenom nu.....

• Sannak1234

Hej! Måste bara fråga lite då jag känner mig så orolig. Var på RUL igår och då var jag enligt mina beräkningar i v.18+6, men barnmorskan sa då att jag inte var längre gången än 15+3 och att det inte gick att mäta så vi ska få göra ett nytt ultraljud i April.

Ska alltså vänta ytterligare tre veckor för att veta att allt är bra. Oroar mig så mycket då jag tänker att något måste vara fel. Har inte kunnat läsa någonstans att man kan bli flyttad så långt..

• Serah

Hej alla! Evigheter sen jag var och skrev en rad här!

Jag mår bra men är sååå trött! Har ju tre andra knattar att se efter och de är inte lugna direkt haha. Magen växer iaf och jag tror jag känner nån buff då och då. Är 16+3 idag.

Ser att ni diskuterat massor. Jag har läst inte haft tid att svara.

Ang sexandet så är det lite på torr mark här hehe. Jag är som sagt väldigt trött och inte direkt sugen på sex.

Hade en period i början då jag inte ville ha sex pga missfallsrisk. Jag vet att det sägs att det inte blir missfall av sex men innan trean fick jag ett mf i v 9 efter sex. Och med trean så hade vi inte sex förrän v 10-12. Nu hade vi sex lite i början och jag började blöda klarrött, det var i v 7-8 tror jag. Livrädd var jag och så småblödningar jag typ varje lördag av nån anledning. Men pyret i magen verkar må bra iaf :)

Maken min är sugen hela tiden haha. Han tycker jag är sexig med eller utan gravidmage. Som tur är.

• Serah
    Sannak1234 skrev 2016-03-18 14:16:14 följande:

Hej! Måste bara fråga lite då jag känner mig så orolig. Var på RUL igår och då var jag enligt mina beräkningar i v.18+6, men barnmorskan sa då att jag inte var längre gången än 15+3 och att det inte gick att mäta så vi ska få göra ett nytt ultraljud i April.

Ska alltså vänta ytterligare tre veckor för att veta att allt är bra. Oroar mig så mycket då jag tänker att något måste vara fel. Har inte kunnat läsa någonstans att man kan bli flyttad så långt..

Det var långt flyttat! Men det betyder väl inte att bebisen mår dåligt? Kan det inte vara så att ni bara blivit gravida senare än ni trott? Låter galet jag vet. Men kan inte komma på nån annan lösning :/ förstår ändå att du är orolig. Har du pratat med din bm för att se om hon har nåt klokt och lugnande att säga?
  • Mulan91
    Zarizen skrev 2016-03-18 12:58:32 följande:

Nån som har tips på ett gott alkoholfritt vin?

Sååå sugen på ett glas vin men vill inte köpa nån "äcklig" sort.

Säg till om du hittar nåt nice! Är också sugen ! :)
  • Mulan91
    Serah skrev 2016-03-18 14:48:28 följande:

Det var långt flyttat! Men det betyder väl inte att bebisen mår dåligt? Kan det inte vara så att ni bara blivit gravida senare än ni trott? Låter galet jag vet. Men kan inte komma på nån annan lösning :/ förstår ändå att du är orolig. Har du pratat med din bm för att se om hon har nåt klokt och lugnande att säga?

Tror att Serah har rätt, du blev nog gravid senare än ni räknat. Är ganska säker på att de hade sagt till om det fanns något att oroa sig för, det är ju deras skyldighet? Försök att inte stressa för mycket, ring BM och prata med henne om det hjälper. Det blir bra ska du se <3
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-03-18 12:46:22 följande:

Gick in i vecka 19 idag. Det innebär ju att jag är typ halvvägs igenom !!! What?! Vad hände? Tyckte det var nyss jag plussade!

Rul om en vecka och sen sätter allt det roliga igång ;)

Vill bara säga att jag tycker det är såååå himla roligt att det är så aktivt här inne. Oavsett vilken tid på dygnet man går in så är det alltid något nytt som hänt :)

Puss på er allihop <3

Håller med! Jätte roligt verkligen :) och jaaa tiden har flugit herregud minns när man startade tråden haha var i vecka 7. Nu har det redan gått 10 veckor. Heja oss :D
  • Aleeexa

Hej!! Jag vill också vara med här!!
    Jag är 25, väntar första barnet den 31/8.
    Är alltså i vecka 16+1.
    Rul inbokat den 5/4... Och jag längtar sinnes dit!!

• Mika86
    Sannak1234 skrev 2016-03-18 14:16:14 följande:

Kan ju blivit gravid lite senare än ni trött.

Kan berätta om mina rul, jag har haft koll på äl med vissa av barnen men ändå blivit flyttad 10-14 dagar, ifrågasatte en gång hur det kan stämma att jag skulle fått + samma dag som senaste mensen, de hade inget svar men det va deras uträkning som gällde, hon föddes fem veckor för tidigt o alla på fl, BB o neo va jätte chockade o höll med mig om att min uträkning stämde bättre
Svar på tråden BF Augusti 2016