• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-19 12:12:51 följande:

Någon mer som har katt? Nu är jag rasande, hon är så satans envis på mig, jag puttar undan henne men hon ska tillbaka, jag puttar bort igen, meeen skam den som ger sig, till slut blev jag rasande, då tog hon ett skutt rakt i magen på mig innan hon sprang ner från sängen. Behöver jag säja att jag är orolig, kändes obehagligt....

Jag har två katter och de ligger gääärna på mig hela tiden och helst på min mage.

När jag väntade min son så låg katterna jämt på magen och spann. Sen när Liam kom ut så lät han konstigt och hade speciella "sovljud" för sig. Då kom jag på att han spann ju, som katterna. Ärligt. Så gulligt.

Skattenmust ditt namn finns inte med i bf-listan va?
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-19 14:49:51 följande:
    Jag har två katter och de ligger gääärna på mig hela tiden och helst på min mage.

När jag väntade min son så låg katterna jämt på magen och spann. Sen när Liam kom ut så lät han konstigt och hade speciella "sovljud" för sig. Då kom jag på att han spann ju, som katterna. Ärligt. Så gulligt.

Skattenmust ditt namn finns inte med i bf-listan va?
    ohhh okey, för hon är såååå envis på mig, har aldrig varit med om liknande till att  vara envis och kelen. Hon har alltid varit väldigt gosig, men nu är hon som besatt av mig, hahaha 
    hahahahahahaha goa onge, spann som en katt, *asg*

Näe jag skrev upp mig men jag kom inte med av någon anledning :(

Men din katt, tog den någon gång skutta ifrån magen,?? var riktigt obehagligt...

Aså visst är det kul att känna sig attraktiv, men min man kan inte titta på mig utan att resa tält, wrf?! hahahahaha
  • Anonym (Malin)

[quote=76455889][quote-nick]skattenmust skrev 2016-03-19 15:04:44 följande:[/quote-nick]ohhh okey, för hon är såååå envis på mig, har aldrig varit med om liknande till att  vara envis och kelen. Hon har alltid varit väldigt gosig, men nu är hon som besatt av mig, hahaha 

Men din katt, tog den någon gång skutta ifrån magen,?? var riktigt obehagligt...

Aså visst är det kul att känna sig attraktiv, men min man kan inte titta på mig utan att resa tält, wrf?! hahahahaha[

Har ingen katt dock en hund i samma storlek som en katt och som tror han är en katt, som också envisas med att hoppa på magen så fort man lägger sig ner. Men tror det ska vara lugnt även om det är obehagligt. Jag försöker fånga honom i luften så det blir lindrigare ;) Jag rider och har fått hört att bebisen ska typ klara en hästspark utan att det ska bli nåt för den ligger så skyddad i vattnet.

• skattenmust
    Anonym (Malin) skrev 2016-03-19 15:15:20 följande:

[quote=76455889][quote-nick]skattenmust skrev 2016-03-19 15:04:44 följande:[/quote-nick]ohhh okey, för hon är såååå envis på mig, har aldrig varit med om liknande till att  vara envis och kelen. Hon har alltid varit väldigt gosig, men nu är hon som besatt av mig, hahaha 

Aså visst är det kul att känna sig attraktiv, men min man kan inte titta på mig utan att resa tält, wrf?! hahahahaha[

Har ingen katt dock en hund i samma storlek som en katt och som tror han är en katt, som också envisas med att hoppa på magen så fort man lägger sig ner. Men tror det ska vara lugnt även om det är obehagligt. Jag försöker fånga honom i luften så det blir lindrigare ;) Jag rider och har fått hört att bebisen ska typ klara en hästspark utan att det ska bli nåt för den ligger så skyddad i vattnet.

ahaa, okey, men har hunden hoppat upp på din mage när du inte hunnit ta emot den? Joo jag har åxå hört det att dom faktiskt kan klara en hästspark å då pratar vi ju starka krafter , även bilkrockar har jag hört, var bara så väldigt obehagligt när det hände. Och blev lite rädd av obegahkänslan....
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-19 15:04:44 följande:

ohhh okey, för hon är såååå envis på mig, har aldrig varit med om liknande till att  vara envis och kelen. Hon har alltid varit väldigt gosig, men nu är hon som besatt av mig, hahaha 

Aså visst är det kul att känna sig attraktiv, men min man kan inte titta på mig utan att resa tält, wrf?! hahahahaha

Nä, de har de aldrig gjort.. Men bebisen är så skyddad i magen så det är säkert ingen fara
  • Nmg

Nu är min "hypokondri" På gång igen. Idag blev en nära anhörig sjuk troligtvis stroke, handhade ont i huvudet och kräktes. Det fick mig att tänka på min huvudvärk för 2v sen. Jag hade varit sjuk den veckan i förkylning men kände mig böttre så på kvällen fick jag kraftig huvudvärk har aldrig haft så ont nån gång, la mig i sängen och hade ont i nacke o axlar. Mådde superilla så jag var tvungen att kräkas 1 gång sen Direk efter släppte allt.bjag va till läkare dagen efter för jag hade misstänkt uvi o lämnade kissprov men vi pratade aldrig om huvudet. Nu har jag googlat för mycket och tänker att, tänk om jag fick en stroke eller nåt och jag har inte kollat upp det? Tänk om jag går runt med nåt som är en tickande bomb? Nä usch va orolig jag ör. Men om det hade varit nåt farligt, hade jag inte haft mer "fel " då som skulle ha dykt upp? Nån som kan skriva nåt lugnande?

• Anonym (Bara anonym)

Jag föll omkull för ett tag sedan och tog upp det med barnmorskan vid ett senare tillfälle, då sa hon ingen fara, tänk på hur många som blir misshandlade genom hela sin graviditet och barnen kommer ut och mår bra. De är verkligen skyddade där inne, så jag är rätt säker på att en liten katt inte är så farligt.

De kan va bra mycket "våldsammare" vid ultraljudet, trycka och ha sig för att väcka den lilla och få en bra översyn.

• skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-19 15:28:28 följande:
    Nä, de har de aldrig gjort.. Men bebisen är så skyddad i magen så det är säkert ingen fara
    Okey, näe som ovan skrev så har jag med läst att man kan få en hästspark och att bebis klarar sig, Inte för att det är att föredra..
    Nmg skrev 2016-03-19 15:31:41 följande:

Nu är min "hypokondri" På gång igen. Idag blev en nära anhörig sjuk troligtvis stroke, handhade ont i huvudet och kräktes. Det fick mig att tänka på min huvudvärk för 2v sen. Jag hade varit sjuk den veckan i förkylning men kände mig böttre så på kvällen fick jag kraftig huvudvärk har aldrig haft så ont nån gång, la mig i sängen och hade ont i nacke o axlar. Mådde superilla så jag var tvungen att kräkas 1 gång sen Direk efter släppte allt.bjag va till läkare dagen efter för jag hade misstänkt uvi o lämnade kissprov men vi pratade aldrig om huvudet. Nu har jag googlat för mycket och tänker att, tänk om jag fick en stroke eller nåt och jag har inte kollat upp det? Tänk om jag går runt med nåt som är en tickande bomb? Nä usch va orolig jag ör. Men om det hade varit nåt farligt, hade jag inte haft mer "fel " då som skulle ha dykt upp? Nån som kan skriva nåt lugnande?

hypokondri? Då är vi nog många, Min mamma fick 3 st stroke och blev helt förändrad, mer aggressiv och än mer elak. Men det märktes tydligt på henne, hennes ena läpp hängde ner lite, ena ögat lite och hon tappade kraften på samma sida. Hon var alltid så rädd att det skulle komma en stor stroke som till slut tog henne, dock för 1,5 år sedan så dog hon av livmodercancer, vi visst inte att hon var sjuk förens hon fick en metastas i hjärnan och fick lite samma symtom som vid en stroke, men en extrem huvudvärk då hjärnan svullnade och tryckte emot skallbenet, hon åkte in med en misstänkt stroke...Och sjukhuset ville skicka hem henne med panodil!!! Iallafall, min moster som var uppe med henne ringde mig då jag brukar se till att få saker gjort, och jag kom dit å krävde en hjärnröntgen på min mamma som då var förvirrad och betedde sig lite som ett barn, påminde om demens, Läkaren ville inte gå med på röntgen först, tills jag hotade med stämning om det var en stroke till och dom skickade hem henne, Hon blev såklart inlagd direkt. Dom lyckades operera ut tumören i hjärnan, men visste då inte att huvudtumören satt i livmodern...dom började att leta, och hittade det till slut.
    Det var många veckor på sjukhus, Hon fick tid för operation en torsdag men på tisdagen innan så fick hon 12 st proppar i ena benet, fullt i båda lungor s dom fick avvakta med operation, Det kostade min mamma livet....Strax däregter, ca 2 veckor kunde man konstatera att cancern var så aggressiv att den spridit sig på 2 veckor till lever, njure, galla, båda lungor....nu fanns det inget mer att göra, Min mamma skulle dö och vi bara väntade....jag tog hand om henne så gott jag kunde hennes sista tid i livet, och hon å jag var dom som hade "bråkat" mest i hela mitt liv....Hon blev 57 år.
    Min syster har ju blivit helt paranoid att hon fått cancer lite överallt efter det, en normal oro, precis som din. 
    Jag tror inte du fått en stroke, jag har också frågat här inne om huvudvärk vilket jag aldrig har annars, men nu är den ihärdig. Kan säkert bero på den ökade blodmängden tänker jag å kanske vätskebrist även om man hinkar i sig...

Jag är ju extremt rädd att förlora bebis i magen och är rädd för minsta lilla, för jag har ju förlorat innan och vet hur ont det gör..
  • skattenmust

NMG- Det låter mer som migrän, jag hade det MYCKET innan sonen och det släppte alltid efter att jag kräkts färdigt pga smärtan..

• skattenmust
    Anonym (Bara anonym) skrev 2016-03-19 15:40:03 följande:

Jag föll omkull för ett tag sedan och tog upp det med barnmorskan vid ett senare tillfälle, då sa hon ingen fara, tänk på hur många som blir misshandlade genom hela sin graviditet och barnen kommer ut och mår bra. De är verkligen skyddade där inne, så jag är rätt säker på att en liten katt inte är så farligt.

De kan va bra mycket "våldsammare" vid ultraljudet, trycka och ha sig för att väcka den lilla och få en bra översyn.

Åhh tusen tack rara du {#emotions_dlg.flower} , Du har såklart rätt, jag blev puttad ner för en trappa när jag väntade min dotter i samma månad som vi är nu..och hon är 17 år och den mest friska jag vet ;)  Men mitt förflutna med min dotter som lämnade satte djupa spår, så jag e verkligen jätterädd...
Svar på tråden BF Augusti 2016