• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen

Inte mycket sex här heller, har väl bara blivit ett par gånger bara. Min sambo gillar inte direkt "gravid-kroppen" och har aldrig tyckt att gravida är attraktiva.. Tyvärr. Men han får lov att stå ut med mig i 5 månader till som "tjockis" Sen tror jag min sambo tycker det känns lite olustigt att ha sex när det nu "bor nån där inne"

• Nmg

Samma här faktiskt

Zarizen skrev 2016-03-18 10:05:04 följande:

Inte mycket sex här heller, har väl bara blivit ett par gånger bara. Min sambo gillar inte direkt "gravid-kroppen" och har aldrig tyckt att gravida är attraktiva.. Tyvärr. Men han får lov att stå ut med mig i 5 månader till som "tjockis" Sen tror jag min sambo tycker det känns lite olustigt att ha sex när det nu "bor nån där inne"

• skattenmust

Tänk va olika det kan vara, min man tycker att jag är mer vacker än någonsin i min gravidkropp, hahaha :)

• Kela1981

Gick in i vecka 19 idag. Det innebär ju att jag är typ halvvägs igenom !!! What?! Vad hände? Tyckte det var nyss jag plussade!
    Rul om en vecka och sen sätter allt det roliga igång ;)

Vill bara säga att jag tycker det är såååå himla roligt att det är så aktivt här inne. Oavsett vilken tid på dygnet man går in så är det alltid något nytt som hänt :)
    Puss på er allihop <3

• Zarizen

Skönt att höra att man inte är ensam!

Nmg skrev 2016-03-18 10:57:52 följande:

Samma här faktiskt

• Zarizen

Nån som har tips på ett gott alkoholfritt vin?

Sååå sugen på ett glas vin men vill inte köpa nån "äcklig" sort.

• Snuttispluttis
    anlili skrev 2016-03-17 22:23:35 följande:

Jag önskar att alla ul-bm var som min. Det är ju förskräckligt att man ska behöva gå därifrån och inte ens va säker på att allt var ok. Min pratar hela tiden. Typ "nu tittar vi på låret. Och då vill jag se att det finns två ben i låret. De ser vi här. Det ser perfekt ut. Det här vill jag se för att veta att barnet kommer kunna gå. " Och så fortsätter hon med varenda liten kroppsdel. Och stannar upp efter varje och frågar om vi förstår och ser det hon ser. Helt jävla fantastisk är hon!

Har inte hört begreppet pottställningen - men to underifrån soon on hon satt på en potta såg vi. Kan det va så du menar?

Men åh vad kul det låter! Det är ju så man vill att ett ul ska gå till. Är ju oftast enda gången man får se bebisen innan fl och är ju skönt om man verkligen vet att allt är normalt. Ska vara på bm denna gången att berätta massor.

Hur lång tid tog ditt rul från att hon började kolla ca?

Jag har bara läst begreppet här på fl nån gång, men är nog sådär underifrån som du skriver. Ska se till att vår bm kollar så :)
  • Snuttispluttis
    Hazel Grace skrev 2016-03-18 07:10:15 följande:

Haha vore ju lagom kul om bebis första ljud låter som en själv under akten. Haha Nej shit jag får bromsa lite här hemma nu ;)Javisst han är en riktig charmör när han vill ha något. Haha! Jag ska också säga så till magen nästa gång så får vi se vad killen säger :) och som du säger så kan man ju kela och göra annat än att rent ut ligga. Ska satsa lite mer på det nu.

Läste att om bebisen hör typ hundskall i magen kommer den ha lättare för att sova vid hundskall sen. Blir liksom van. Känns lite fel att bebisen ska bli van vid sexljud :P
  • Snuttispluttis

Med rörelser så är det samma för mig som flera har skrivit. Först bara på rygg, men nu lite när som helst :) 16+5 nu.

Zarizen, inga vintips tyvärr. Gillar inte vin :P Har gått 1,5 år utan alkohol nu. Känns skönt faktiskt!

De på systemet brukar vara bra på att ge tips tycker jag. Ge dem ett försök kanske?

• Zarizen
    Snuttispluttis skrev 2016-03-18 13:12:58 följande:

Med rörelser så är det samma för mig som flera har skrivit. Först bara på rygg, men nu lite när som helst :) 16+5 nu.

Zarizen, inga vintips tyvärr. Gillar inte vin :P Har gått 1,5 år utan alkohol nu. Känns skönt faktiskt!

De på systemet brukar vara bra på att ge tips tycker jag. Ge dem ett försök kanske?

Ja, får göra det. ska ta en sväng dit snart när jag hämtar min som från skolan så ska köpa nått då
Svar på tråden BF Augusti 2016