• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Åh va skönt för er som redan har barnvagn! Det är en djungel det här! Till min första (född 04) köpte jag Emmaljunga nitro stil. Typ liggvagn med åkpåse

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-20 11:57:02 följande:

Håller med, är oxå

Less på att vara gravid Ändå har haft det ganska bra hittills. Men jag har aldrig varit den som tycker att det är mysigt att gå runt med en stor mage. när har du bf?

hahha jag älskar att vara gravid, just den stora magen, love it :)
  • Emmasofiabe

Jag har bara en vagga och kläder hittills, vaggan köpte jag av våra vänner innan vi blev gravid för dom skulle göra sig av med den och jag tänkte den ska jag ha för nångång kommer jag skaffa barn, så den har jag . Min svärmor har galet med prylar vi kan få som är från min svågers två barn, typ täcken kuddar i olika storlekar kläder till förbannelse, spjälskydd, handdukar m.m småsaker

Men vagn tänkte vi köpa i juni typ och askötbord + byrå ska vi köpa efter RUL när vi ska inreda hela vårat sovrum

Övriga saker som skötbädd, babynest och tillbehör till bebis ska vi köpa i Ullared när vi åker dit i maj/juni

Såg på deras blogg att dom har massor av roliga saker :D

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-03-20 10:09:32 följande:

Tack jag mår Mycket bättre idag, tack för omtanken. Höll på att googla sönder mobilen igår

Men efter era lugnande ord könns det bättre! Känner mig mycket positiv idag

Har en fråga angående bebis prylar, har ni börjat handla Nåt än? Barnvagn? Har ni bestämt vilken barnvagn ni ska köpa? Jag är inne på Emmaljunga Viking , är det nån som har nån erfarenhet av den? +-?

Har faktiskt suttit och googlat barnvagnar idag. Brio go med vitt chassi är såå snygg men oxå såå dyr :-O har verkligen inte råd med en ny sån. Har sett på lite andra märken som inte är kända och hittat en fin 3 i 1 (ligg, sitt och babyskydd). Allt för 5000:-
  • Nmg

Vilket mörke är det som

Är 3 i1?

Zarizen skrev 2016-03-20 13:37:50 följande:

Har faktiskt suttit och googlat barnvagnar idag. Brio go med vitt chassi är såå snygg men oxå såå dyr :-O har verkligen inte råd med en ny sån. Har sett på lite andra märken som inte är kända och hittat en fin 3 i 1 (ligg, sitt och babyskydd). Allt för 5000:-

• Zarizen

Jag har inte köpt så mkt men har iaf fixat spjälsäng med madrass, bilbarnstol, babynest, blöjhink, Bumbostol och en massa filtar. Syrran fick barn förra året så fick en del av henne till bra pris

Har kvar vagn, skötbord och babysitter samt kläder och textiler. Ska oxå till Ullared i April så ska försöka fixa en del då.

• Nmg

Ja du får ta det lugnt så du slipper sammandragningar, annars blir man ju bara mer orolig och nojig. Det är inte farligt med sd, om de är korta, om de håller i sig bör man kolla upp.

skattenmust skrev 2016-03-20 11:58:30 följande:

Angående mina sammandragningar jag hade igår så var dom ganska så intensiva men jag förstod idag att det mest antagligen berodde på en stressande situation, för så fort det hela var över så la jag mig att vila och dom försvann.

Jag har en bror som mer än gärna kör våldsamt med bilen, jag är van vid det, han har ju varit typ racerförare, men att köra så mitt i innerstaden passar sig inte, och även om jag är väldigt van vid hans körning så är det så jäkla annorlunda nu när man är gravid, och det kan alltid smälla oavsett hur duktig han är på att köra, för han kör som en vettvilling, så fort jag klev in i bilen igår med min man, vi skulle ut på kvällen och ta en fika så började sammandragningarna direkt...och höll på så under bilfärden och fikan, sedan hem..väl hemma så släppte dom nästan omgående, dom gjorde inte ont men det var SD. ska undvika sådana situationer i fortsättningen då han har svårt att respektera den biten och tycker att han är en säker förare, så nu blir det bussen för mig istället, hellre det.

Jag tänkte nästan åka in idag för att kolla ifall dessa SD hade påverkat Cervix, Men vi beslutade här hemma att låta bli, kanske dumt att pilla och hålla på nu när det faktiskt känns bra, jag blöder inte och har inte ont å inga mer sd. 

Får försöka att lita på det trots min oro och rädsla.

jag vet att jag hade mkt sd med min son, men minns inte när det började....Tror att det var relativt tidigt med, och då hade jag många sådana.

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-03-20 13:43:21 följande:

Vilket mörke är det som

Är 3 i1?

Diuk duo eco 3 i 1 hette den!
  • Snuttispluttis
    Hazel Grace skrev 2016-03-20 00:03:54 följande:

Jag är uppvuxen på bondgård oxh har alltid haft katt. Sen flyttade jag till stan och kände mig helt lost utan en kompis. Köpte då en katt och kände att det var exakt det som fattades. sen förra fick min kollegas dotter allergiska reaktioner mot deras kattunge så då fick jag ta över henne med. Och i höstas kom min sambo hem med en hundvalp. Trots att jag sagt att det räckte med två katter. Var lagom glad då men fan va söt han är! Så det gick ju inte att neka, han fick stanna :) han är lika stor som katterna nu och han har lyckats hoppa på min mage några gånger också med kraft så säga. Men fick höra från bm som andra sagt att det är ingen fara. Många som redan har småbarn får ju regelbundet sparkar på magen i vardagen och ut kommer helt friska barn ändå. Så länge smärtan inte håller i eller blir värre så behöver du nog inte oroa dig :)Åh va söööt! Bebis som spinner <3 jag ska lägga mig bredvid katterna när dom spinner och lära min bebis deras nöjda läte. Hur gulligt som helst!Vännen du borde nog ordineras googleförbud. Det fick min sambo vid första mötet med bm för att han hade så många frågor om saker han läst och hittat på internet. Gäller ju även sjukdomar och symptom. Man känner ofta efter för mycket när man läser också. Försök varva ner och tänk på att allt snart går över.

Nä, är inte orolig för sånt. Det är mer att jag ska ha tid och ork att göra en valp rumsren och lära vardagslydnad och så. Känner att en tjej på ett år och nyfödd bebis räcker som energislukare ett par år framåt ;)
  • Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-20 10:09:32 följande:

Tack jag mår Mycket bättre idag, tack för omtanken. Höll på att googla sönder mobilen igår

Men efter era lugnande ord könns det bättre! Känner mig mycket positiv idag

Har en fråga angående bebis prylar, har ni börjat handla Nåt än? Barnvagn? Har ni bestämt vilken barnvagn ni ska köpa? Jag är inne på Emmaljunga Viking , är det nån som har nån erfarenhet av den? +-?

Har blivit en bebisfilt, gosedjur och lite kläder. Har vagn sen innan, men ska köpa syskonvagn. Vi gick för Emmaljunga Edge duo, men Vikingen är himla bra också! Allt beror på vad man ska ha den till, hur du bor, storlek på bil och din smak. Så sjukt individuellt :)
Svar på tråden BF Augusti 2016