• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:13:14 följande:

Första tiden gick ju så rasande fort så man hann ju typ bara använda hälften och det man använde blev typ en gång innan det var för litet :P

Sen köpte vi rätt lite kläder i 50-56 så det blir lite egna inköp till bebisen också. Hoppas att vi får se kön på rul också så vi kan köpa innan.

Vad skönt att ha en så bra ul-bm! Hade gärna gått till henne jag också. Hon vi hade sist var supergrinig och berättade inget. Efteråt visste jag inte säkert om allt var bra med bebisen, känns ju betryggande..

Kollade ni könet i den där pottställningen (eller vad den heter)?

Jag önskar att alla ul-bm var som min. Det är ju förskräckligt att man ska behöva gå därifrån och inte ens va säker på att allt var ok. Min pratar hela tiden. Typ "nu tittar vi på låret. Och då vill jag se att det finns två ben i låret. De ser vi här. Det ser perfekt ut. Det här vill jag se för att veta att barnet kommer kunna gå. " Och så fortsätter hon med varenda liten kroppsdel. Och stannar upp efter varje och frågar om vi förstår och ser det hon ser. Helt jävla fantastisk är hon!

Har inte hört begreppet pottställningen - men to underifrån soon on hon satt på en potta såg vi. Kan det va så du menar?
  • Nmg

Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?

• Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:08:35 följande:

Haha, men eller hur! :P Jag får tyvärr erkänna att jag är väldigt ljudlig i sängen och bara tanken på att min bebis ska vänja sig vid de ljuden tar bort all eventuell lust..

Haha vore ju lagom kul om bebis första ljud låter som en själv under akten. Haha Nej shit jag får bromsa lite här hemma nu ;)
    skattenmust skrev 2016-03-17 21:41:22 följande:

så lite rara du  Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :DJag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH

Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha

Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)

Javisst han är en riktig charmör när han vill ha något. Haha! Jag ska också säga så till magen nästa gång så får vi se vad killen säger :) och som du säger så kan man ju kela och göra annat än att rent ut ligga. Ska satsa lite mer på det nu.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-18 06:44:29 följande:

Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?

Underbart !
    I början kände bara bara om jag låg på rygg. Nu känns det lite när som :) min sparkar/trycker även uppåt nu, känns jättekonstigt haha! Den har utökat sitt revir till typ hela magen :)

Nu behöver du inte oroa dig mer <3
  • Nmg

Haha aj det lät inte skönt vilken vecka

Är du i?

HJohannesson skrev 2016-03-18 07:52:06 följande:

Underbart !

I början kände bara bara om jag låg på rygg. Nu känns det lite när som :) min sparkar/trycker även uppåt nu, känns jättekonstigt haha! Den har utökat sitt revir till typ hela magen :)

Nu behöver du inte oroa dig mer <3

• Mulan91

I början var det när jag låg på rygg :) är i v 17 nu, och sen typ två veckor sedan började jag känna mer och mer när jag satt eller stod. Nu spelar det inte så stor roll vad jag gör :) mini känns av dagligen.. Igår kände jag av hur mini vände på sig inte bara "sparkar" eller s.k buffar. Det var kul :D

Jobbigt med hostan hörru :/ krya!!
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-03-17 21:55:14 följande:

Skönt att jag inte e ensam! Haha :)

Hahaha stackars män ändå... De har lust men samtidigt är tanken på stackars bebisen som får besök hemsk för dom HAHAHA vad roligt att du skämtade så med honom!

Lite obehagligt d ju ändå att tänka att de känner av eller hör nåt av själva akten haha... Försöker typ förtränga den delen xD
    hahaha inte då ;) Men jag håller med dig om att det känns ju väldigt skumt att pappan är där med sin mest privata del när bebis bor där, Jag har läst att det kan upplevas som massage för bebis med gungandet osv, hahahaha 
    Saken är ju den att dom faktiskt hör nu, dock så vet dom ju inte var själva ljudet beror på, men det är klart om ungen skriker på BB- Knulla mig, jaaaa gör det!! Då har man ju bevisat att dom förstår mer än man tror, hahahahahahaha
    Nmg skrev 2016-03-17 23:03:58 följande:

Tack skattenmust

hehe så lite {#emotions_dlg.flower}

Åhh mysfaktorn är som störst då :)  Just vid hosta när man ligger ner har min lilla åxå reagerat på, funderar på om magmusklerna puttar lite på dom, haha så dom puttar la tillbaka..:)
    Hazel Grace skrev 2016-03-18 07:10:15 följande:
    Haha vore ju lagom kul om bebis första ljud låter som en själv under akten. Haha Nej shit jag får bromsa lite här hemma nu ;)
    skattenmust skrev 2016-03-17 21:41:22 följande:

så lite rara du  Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :DJag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH

Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha

Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)

Javisst han är en riktig charmör när han vill ha något. Haha! Jag ska också säga så till magen nästa gång så får vi se vad killen säger :) och som du säger så kan man ju kela och göra annat än att rent ut ligga. Ska satsa lite mer på det nu.
    hahahahaa fick ett gott skratt här hemma nu ;) Ja min man såg la sådär road ut, men jag skrattade så jag skrek :D

Någon annan som fått en vansinnig huvudvärk? Jag som aldrig ty har det känner av det lite väl ofta, det bara spränger i huvudet...

• Mika86

Mycket sexsnack o orkar inte citera alla inlägg

Jag är nog sån som kan typ stänga av graviditeten i såna läge, har i alla graviditeterna haft hög sexlust sista halvan o verka bli likadant nu.

Gubben har nog typ gillat läget bara o inte tänkt på att jag är gravid så, men verka utstråla nåt särskilt som gravid då han med kan bli galen ibland, inte ens när jag "bott" med magsjuka barn hindrar honom om man kommer ner för lättklätt

Ang rörelser så känns det mest när jag ligger ner, är nog för att det alltid är liv o rörelse har hemma o när det bli lugnt så lägger man sig på soffan.

Är inte så hårda sparkar än så är nog att man inte känner de så tydligt när man är igång så mycket hela tiden.

Nästa vecka hämtar vi hem en "ny" (bättre begagnad) syskonvagn , sen ska jag sälja den vihar nu

• Nmg

Åh va mysigt! Hoppas jag oxå

Känner oftare snart. Tack

Mulan91 skrev 2016-03-18 09:07:04 följande:

I början var det när jag låg på rygg :) är i v 17 nu, och sen typ två veckor sedan började jag känna mer och mer när jag satt eller stod. Nu spelar det inte så stor roll vad jag gör :) mini känns av dagligen.. Igår kände jag av hur mini vände på sig inte bara "sparkar" eller s.k buffar. Det var kul :D

Jobbigt med hostan hörru :/ krya!!

Svar på tråden BF Augusti 2016