• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:27:02 följande:

Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.

Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!

Hur säker var bm på att det var en tjej?

Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..

Ja, det är nog rätt kul att ha en bror som är så nära i ålder också!

Ja det för med kläderna blir ju praktiskt. Och många av har känts så tråkigt att lägga undan så fort - för att jag tyckte så mycket om dem. Nu får jag använda dem igen!

Hon var helt säker. Och jag bad henne förklara hur det hade det ut om det var en pojke så nu fattar jag hur hon kunde se också. Har världens mest pedagogiska ultraljudssköterska som verkligen tar sig tid att förklara när man inte riktigt förstår vad det är hon pekar på. Så jag känner mig väldigt trygg med hennes slutsatser både gällande kön och barnets hälsa.
  • Snuttispluttis
    Mika86 skrev 2016-03-16 22:16:57 följande:

Låter ju jätte bra för både henne o dig att börja då lugnt.

Jo väldigt synd,väldigt olika trots att det är grannländer.

Hoppas flytten går bra när ni flyttar o inte stämmer till det med mvc o fl o framförallt FK, de är inte alltid så duktiga

Ja, kommer ju ha en liten igen så blir nog skönt för både mig och dottern att ha henne på dagis lite :)

Ja, och så drygt att pappersarbete och sånt ska vara så krångligt mellan länderna. Hallå, ni pratar typ samma språk liksom.. :/

Tack! Är inte så imponerad av hur de hanterar allt i Norge så Sverige ska nog inte kunna vara sååå mycket sämre (hoppas jag) ;)
  • Snuttispluttis
    Hazel Grace skrev 2016-03-16 22:40:25 följande:

Ja jag har känt mig lite skeptisk och så men han kan verkligen förföra mig min kille ^^Åh bebisen hör... Det har jag inte tänkt på. Stackars liten! Haha omg

Haha, men eller hur! :P Jag får tyvärr erkänna att jag är väldigt ljudlig i sängen och bara tanken på att min bebis ska vänja sig vid de ljuden tar bort all eventuell lust..
  • Snuttispluttis
    anlili skrev 2016-03-17 03:05:25 följande:

Ja, det är nog rätt kul att ha en bror som är så nära i ålder också!

Ja det för med kläderna blir ju praktiskt. Och många av har känts så tråkigt att lägga undan så fort - för att jag tyckte så mycket om dem. Nu får jag använda dem igen!

Hon var helt säker. Och jag bad henne förklara hur det hade det ut om det var en pojke så nu fattar jag hur hon kunde se också. Har världens mest pedagogiska ultraljudssköterska som verkligen tar sig tid att förklara när man inte riktigt förstår vad det är hon pekar på. Så jag känner mig väldigt trygg med hennes slutsatser både gällande kön och barnets hälsa.

Första tiden gick ju så rasande fort så man hann ju typ bara använda hälften och det man använde blev typ en gång innan det var för litet :P

Sen köpte vi rätt lite kläder i 50-56 så det blir lite egna inköp till bebisen också. Hoppas att vi får se kön på rul också så vi kan köpa innan.

Vad skönt att ha en så bra ul-bm! Hade gärna gått till henne jag också. Hon vi hade sist var supergrinig och berättade inget. Efteråt visste jag inte säkert om allt var bra med bebisen, känns ju betryggande..

Kollade ni könet i den där pottställningen (eller vad den heter)?
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:07:00 följande:

Ja, kommer ju ha en liten igen så blir nog skönt för både mig och dottern att ha henne på dagis lite :)

Ja, och så drygt att pappersarbete och sånt ska vara så krångligt mellan länderna. Hallå, ni pratar typ samma språk liksom.. :/

Tack! Är inte så imponerad av hur de hanterar allt i Norge så Sverige ska nog inte kunna vara sååå mycket sämre (hoppas jag) ;)

Skönt för henne att leka lite med.

Vi skulle skolat in 3 åringen till höstterminen men få vänta till vårterminen istället, känns dumt att skola in i samma veva som bf.

Haha ja man kan tycka det, är ju ändå grannländer o inte andra sidan jorden.

Haha så de är likadana överallt då. Hade en kompis som fick vs utan fp i typ 3 månader pga att de inte ville godkänna hennes SGI sen barnet innan o ändå va det mindre än 2,5 år mellan
  • Mulan91

Alltså... det här tänkte jag på igår och så tar ni upp det haha! Undra vad killarna har för bild i huvudet egentligen xD måste ju kännas jätte konstigt för dom att vara intim när en bebis är granne där inne... Men samtidigt så vill man ju ändå känna närhet och personligen så vill jag ju ändå känna mig åtrådd av min man.

Vet att man är gravid liksom men man är ju fortfarande så mycket mer än det, jag är fortfarande jag haha. Känns som att ALLT kretsar runt att man har barn i magen... Visst är det stort och allt jag vet men ibland vill man ju få vara bara sig själv också, kunna vara nära o varann intimt och så... Är det någon som fattar vad jag försöker få fram gaha? Var så svårt att förklara.

• Emmasofiabe
    Mulan91 skrev 2016-03-17 20:03:27 följande:

Alltså... det här tänkte jag på igår och så tar ni upp det haha! Undra vad killarna har för bild i huvudet egentligen xD måste ju kännas jätte konstigt för dom att vara intim när en bebis är granne där inne... Men samtidigt så vill man ju ändå känna närhet och personligen så vill jag ju ändå känna mig åtrådd av min man.

Vet att man är gravid liksom men man är ju fortfarande så mycket mer än det, jag är fortfarande jag haha. Känns som att ALLT kretsar runt att man har barn i magen... Visst är det stort och allt jag vet men ibland vill man ju få vara bara sig själv också, kunna vara nära o varann intimt och så... Är det någon som fattar vad jag försöker få fram gaha? Var så svårt att förklara.

Förstår hur du tänker, vill inte vara sån men mitt problem är att min sambo lider av att inte få sex tillräckligt mycket han tänder på allt jag gör , jag somnar halv nio varje kväll och lör schemalägga i mitt huvud när jag kan ge honom det han behöver men får verkligen trycka i mig själv att jag är intresserad för jag skulle klara mig en evighet utan känns det som just nu
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-16 22:07:08 följande:

Skattenmust tack det vände jo otymplig är man ju, eller i vissa läge, typ laga mat så gå magen i hällskyddet, sex ja där kan den verkligen va i vägen

Hjohannesson haha tack o lov att det finns andra som känner likadant, då kanske man inte är nåt crazy freak iaf, för jag känner/tänker/tror precis likanat o gjort med alla barnen, sen kommer gubben o säger "ja du är ju bra löjlig dom tro det" haha

Till nåt mysigare än ltymlig flodhäst, ikväll ha pluttas vänt på dig så nu ha jag känt riktiga o rejäla buffar vid naveln så mysigt att få gensvar när man petar

så lite rara du Hjärta Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..
    Hazel Grace skrev 2016-03-16 22:40:25 följande:
    Ja jag har känt mig lite skeptisk och så men han kan verkligen förföra mig min kille ^^
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:27:02 följande:

Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.

Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!

Hur säker var bm på att det var en tjej?

Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..

Åh bebisen hör... Det har jag inte tänkt på. Stackars liten! Haha omg
    hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:08:35 följande:
    Haha, men eller hur! :P Jag får tyvärr erkänna att jag är väldigt ljudlig i sängen och bara tanken på att min bebis ska vänja sig vid de ljuden tar bort all eventuell lust..

HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :D
    Mulan91 skrev 2016-03-17 20:03:27 följande:

Jag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH
    Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.
    Emmasofiabe skrev 2016-03-17 20:33:03 följande:
    Förstår hur du tänker, vill inte vara sån men mitt problem är att min sambo lider av att inte få sex tillräckligt mycket han tänder på allt jag gör , jag somnar halv nio varje kväll och lör schemalägga i mitt huvud när jag kan ge honom det han behöver men får verkligen trycka i mig själv att jag är intresserad för jag skulle klara mig en evighet utan känns det som just nu
    Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha
    Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)
  • Mulan91

Skönt att jag inte e ensam! Haha :)

skattenmust skrev 2016-03-17 21:41:22 följande:

så lite rara du  Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :DJag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH

Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha

Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)

Hahaha stackars män ändå... De har lust men samtidigt är tanken på stackars bebisen som får besök hemsk för dom HAHAHA vad roligt att du skämtade så med honom!

Lite obehagligt d ju ändå att tänka att de känner av eller hör nåt av själva akten haha... Försöker typ förtränga den delen xD
Svar på tråden BF Augusti 2016