• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Tack för era svar! När jag nämnare detta för läkaren på familjeläkarjouren sa sa han bara att det inte hade med uvi att göra men sa inget om jag borde kolla upp det?kan man få migrän om

Man inte har haft det? Under hela den dagen hade jag lättare huvudvärk. Jag ich dottern var i Sthlm och shoppade men vi bar inte runtNåt tunga kassar, sen när på Kvällen åt jag strips och hamburgare sen kom jag till hotellet ich fick uvi känningar, blev orolig över att jag inte var hemna samtidigt som min huvudvärk eskalerade kraftigt. La mig i sängen jag hade ont i nacke och axlar men jag kunde vrida på mig fast det va jobbigt, sa åt dottern att sänka volymen på tv för det blev jobbigt, fick inget panik över att om jag behöver vård ska då dottern ringa ambulans mm? Den började Jag må illa när jag tänkte på maten jag åt, tog 2 alvedon och den mådde jag mer illamoch kräktes, direkt efteråt försvann smärtan i axlar o nacke, huvudvärken var kvar en hel dag efteråt

Men mycket lättare. Kan det vara migrän?

• Nmg

Jag beklagar va sorgligt[quote=76456004][quote-nick]skattenmust skrev 2016-03-19 15:58:10 följande:[/quote-nick]Okey, näe som ovan skrev så har jag med läst att man kan få en hästspark och att bebis klarar sig, Inte för att det är att föredra..hypokondri? Då är vi nog många, Min mamma fick 3 st stroke och blev helt förändrad, mer aggressiv och än mer elak. Men det

• Nmg

Blev bara orolig för der står på 1177 att man ska kontakta läkare om

Man har svår huvudvärk och spyr om

Man inte har migrän, men jag vet ju inte om jag har migrän? Har inte haft det innan.. Men som sagt det va 2 v sen

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-19 16:22:33 följande:

Blev bara orolig för der står på 1177 att man ska kontakta läkare om

Man har svår huvudvärk och spyr om

Man inte har migrän, men jag vet ju inte om jag har migrän? Har inte haft det innan.. Men som sagt det va 2 v sen

Låter absolut som migrän, jag klarar inte ljus, ljud, vill bara ligga på badrums golvet och kräkas klart pga smärtan, ja du kan få migrän när som helst i livet och det låter absolut som det, har du stressat och oroat dig för uvi så är det som ett brev på posten att man får migrän när man väl slappnar av. Huvudvärken har inget med uvi att göra, det kan jag lova. Och jag e helt övertygad om att du inte har stroke..
  • Nmg

Tack! Det kanske har med graviditeten att göra? Har nästan aldrig huvudvärk annars, men har inte haft huvudvärk sen den dagen heller, känns som att om det vore farligt så skulle

Väl fler saker ha visat sig under dessa dagar? Känner redan nu att jag är stressad och

Mår illa för jag läste detta, hoppas sambon kommer ikväll annars blir hab kvar på sjukhuset med vår anhörig. Mår alltid mer illa när jag får panik ...blir oxå stressad om jag "tror " att jag är sjuk och blir ensam hemma. Suck för denna hypokondri

skattenmust skrev 2016-03-19 16:26:11 följande:

Låter absolut som migrän, jag klarar inte ljus, ljud, vill bara ligga på badrums golvet och kräkas klart pga smärtan, ja du kan få migrän när som helst i livet och det låter absolut som det, har du stressat och oroat dig för uvi så är det som ett brev på posten att man får migrän när man väl slappnar av. Huvudvärken har inget med uvi att göra, det kan jag lova. Och jag e helt övertygad om att du inte har stroke..

• anlili
    Nmg skrev 2016-03-19 16:13:47 följande:

Tack för era svar! När jag nämnare detta för läkaren på familjeläkarjouren sa sa han bara att det inte hade med uvi att göra men sa inget om jag borde kolla upp det?kan man få migrän om

Man inte har haft det? Under hela den dagen hade jag lättare huvudvärk. Jag ich dottern var i Sthlm och shoppade men vi bar inte runtNåt tunga kassar, sen när på Kvällen åt jag strips och hamburgare sen kom jag till hotellet ich fick uvi känningar, blev orolig över att jag inte var hemna samtidigt som min huvudvärk eskalerade kraftigt. La mig i sängen jag hade ont i nacke och axlar men jag kunde vrida på mig fast det va jobbigt, sa åt dottern att sänka volymen på tv för det blev jobbigt, fick inget panik över att om jag behöver vård ska då dottern ringa ambulans mm? Den började Jag må illa när jag tänkte på maten jag åt, tog 2 alvedon och den mådde jag mer illamoch kräktes, direkt efteråt försvann smärtan i axlar o nacke, huvudvärken var kvar en hel dag efteråt

Men mycket lättare. Kan det vara migrän?

Man tror ar migrän kan ha med hormoner att göra. Många som har migrän, däribland jag, blir av med den under graviditeten. Men man kan också få migrän under graviditeten om man aldrig haft det förut. Då har jag för mig att det brukar gå över efter förlossning. Det låter mycket som migrän det du beskriver. Vart i huvudet hade du ont? Oftast sitter det i tinningen och bakom ögat på ena sidan. Första gången jag hade migrän trodde jag på riktigt att jag skulle dö, hade aldrig haft så ont i huvudet förut. Började få migrän i 25-årsåldern och hade i spett sett aldrig ont i huvudet innan dess.
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-19 16:47:00 följande:

Tack! Det kanske har med graviditeten att göra? Har nästan aldrig huvudvärk annars, men har inte haft huvudvärk sen den dagen heller, känns som att om det vore farligt så skulle

Väl fler saker ha visat sig under dessa dagar? Känner redan nu att jag är stressad och

Mår illa för jag läste detta, hoppas sambon kommer ikväll annars blir hab kvar på sjukhuset med vår anhörig. Mår alltid mer illa när jag får panik ...blir oxå stressad om jag "tror " att jag är sjuk och blir ensam hemma. Suck för denna hypokondri

Åhh men söta du, det låter som om du får ångestattack i samband med migrän, inte alls ovanligt, absolut så kan du få migrän pga den otroliga hormonladdning i din kropp nu åxå, jag har med haft hemskt intensiv huvudvärk det sista. Fler saker hade visat sig om det var något annat, för mig låter det dessutom som om du har gått in i ångest, tro mig det vet jag allt om, då jag utreds för ptsd . Att må illa när man får panikångest är högt normalt, du vet att ångest är kroppens sista reserv, jag har vaknat mitt i natten av mitt eget skrik pga mardrömmar, som framkallas av minnen och jag får springa upp och kräkas, ångest är hemskt.
    Kan säja att min graviditet triggar min ångest då jag går in i perioder då jag blir mer orolig än annars, är just på väg ut en sådan nu, tills katten sprang och tog ett skutt på magen, men rara här inne lugnade ner mig och jag inser att det låter ju mest rationellt att det krävs mer för att skada bebis..
  • Nmg

Pratar du med nån om ångesten? Vilken hjälp har du fått? Min kan vara borta länge sen komma plötsligt som tex att hag va på hotellet med dottern och blev orolig att om jag blir sjuk pga huvudvärken ska dottern ringa ambulans och det blev värre då. Jag fick hjälp med samtalsstöd förut det hjälpte faktiskt.

skattenmust skrev 2016-03-19 16:59:47 följande:

Åhh men söta du, det låter som om du får ångestattack i samband med migrän, inte alls ovanligt, absolut så kan du få migrän pga den otroliga hormonladdning i din kropp nu åxå, jag har med haft hemskt intensiv huvudvärk det sista. Fler saker hade visat sig om det var något annat, för mig låter det dessutom som om du har gått in i ångest, tro mig det vet jag allt om, då jag utreds för ptsd . Att må illa när man får panikångest är högt normalt, du vet att ångest är kroppens sista reserv, jag har vaknat mitt i natten av mitt eget skrik pga mardrömmar, som framkallas av minnen och jag får springa upp och kräkas, ångest är hemskt.

Kan säja att min graviditet triggar min ångest då jag går in i perioder då jag blir mer orolig än annars, är just på väg ut en sådan nu, tills katten sprang och tog ett skutt på magen, men rara här inne lugnade ner mig och jag inser att det låter ju mest rationellt att det krävs mer för att skada bebis..

• skattenmust
    anlili skrev 2016-03-19 16:54:22 följande:
    Man tror ar migrän kan ha med hormoner att göra. Många som har migrän, däribland jag, blir av med den under graviditeten. Men man kan också få migrän under graviditeten om man aldrig haft det förut. Då har jag för mig att det brukar gå över efter förlossning. Det låter mycket som migrän det du beskriver. Vart i huvudet hade du ont? Oftast sitter det i tinningen och bakom ögat på ena sidan. Första gången jag hade migrän trodde jag på riktigt att jag skulle dö, hade aldrig haft så ont i huvudet förut. Började få migrän i 25-årsåldern och hade i spett sett aldrig ont i huvudet innan dess.
    Samma här, Men mitt tryck kommer i bakhuvudet, som om någon dragit ett basebollträ i mitt huvud, jag åkte in med ambulans första gången och var säker på att jag fått en hjärnblödning, Ja NMG min smärta brukar släppa efter ett visst antal kräkningar....men jag blir väldigt trött och matt efteråt...
    Min migrän försvann efter många år att ha lidit när jag fick min son, Men nu börjar jag känna av den igen..
Svar på tråden BF Augusti 2016