BF Augusti 2016
Åh va skönt för er som redan har barnvagn! Det är en djungel det här! Till min första (född 04) köpte jag Emmaljunga nitro stil. Typ liggvagn med åkpåse
Åh va skönt för er som redan har barnvagn! Det är en djungel det här! Till min första (född 04) köpte jag Emmaljunga nitro stil. Typ liggvagn med åkpåse
Vilket mörke är det som
Är 3 i1?
Har faktiskt suttit och googlat barnvagnar idag. Brio go med vitt chassi är såå snygg men oxå såå dyr :-O har verkligen inte råd med en ny sån. Har sett på lite andra märken som inte är kända och hittat en fin 3 i 1 (ligg, sitt och babyskydd). Allt för 5000:-
Ja du får ta det lugnt så du slipper sammandragningar, annars blir man ju bara mer orolig och nojig. Det är inte farligt med sd, om de är korta, om de håller i sig bör man kolla upp. ![]()
Angående mina sammandragningar jag hade igår så var dom ganska så intensiva men jag förstod idag att det mest antagligen berodde på en stressande situation, för så fort det hela var över så la jag mig att vila och dom försvann.
Jag har en bror som mer än gärna kör våldsamt med bilen, jag är van vid det, han har ju varit typ racerförare, men att köra så mitt i innerstaden passar sig inte, och även om jag är väldigt van vid hans körning så är det så jäkla annorlunda nu när man är gravid, och det kan alltid smälla oavsett hur duktig han är på att köra, för han kör som en vettvilling, så fort jag klev in i bilen igår med min man, vi skulle ut på kvällen och ta en fika så började sammandragningarna direkt...och höll på så under bilfärden och fikan, sedan hem..väl hemma så släppte dom nästan omgående, dom gjorde inte ont men det var SD. ska undvika sådana situationer i fortsättningen då han har svårt att respektera den biten och tycker att han är en säker förare, så nu blir det bussen för mig istället, hellre det.
Jag tänkte nästan åka in idag för att kolla ifall dessa SD hade påverkat Cervix, Men vi beslutade här hemma att låta bli, kanske dumt att pilla och hålla på nu när det faktiskt känns bra, jag blöder inte och har inte ont å inga mer sd.
Får försöka att lita på det trots min oro och rädsla.
jag vet att jag hade mkt sd med min son, men minns inte när det började....Tror att det var relativt tidigt med, och då hade jag många sådana.
Det är ju helt sjukt va mycket grejer det finns, jag som har beslutsångest för allt. Haha. Är det nån här som har nån erfarenhet av fint love babysitter 3 in 1? Jag funderar på att köpa den ich även använda den som sovplats för barnet första tiden. Vi har väldigt litet sovrum så jag kommer inte få med spjälsäng bredvid sängen, den får står i bebisens rum, men jag skulle ändå vilja ha bebis i rummet första dagarna. Så en sån där skulle ju få plats i alla fall
JNprecisnjag tänkte köpa en babynest och ev ha den i stolen i liggläge. Stolen är slutsåld så jag har sen på bevakning ![]()
I och med att den går att fälla till liggläge funkar det ju. Alternativt kan du köpa ett babynest om ni har plats för ett sånt mellan er i sängen. Jag tyckte det var mysigt att kunna ha henne så pass nära i början. Vi hade nest och en klassisk babysitter och de två grejerna var helt klart de bästa investeringarna jag gjorde under första tiden.
Var köpte du waist trainern?
Första tiden hade jag sånna mjuka shaping trosor och efter några veckor övergick jag till en waist trainer. Funkade för mig och kändes bra att ha ett stöd och ha det tight runt magen efter förlossningen. Det är ju väldigt individuellt vissa vill ju inte ens ha en tajt byxa runt midjan efter fl :,) så beror på hur du känner dig.
Oj vad har hänt då?
Så var raseri utbrottet fakta ...IGEN, nu e jag fullkomligt rasande, och jupp jag får sd av det!!!!
Ska man ha den typ nån vecka efter förlossningen?
Utomlands :) men har sett att de finns billigt på fyndiq.se och sheshops.se
Det
Låter ju jättebra!ska verkligen införskaffa en sån. Jag håller redan på och planerar träning efter förlossningen. Haha. Jag har aldrig varit en träningsfantast men jag tänker mig typ powerwalks med vagnen och kanske zumba.
Tog på mig den 3 dagar efter fl i någon timme sedan ökade jag tiden för varje gång. Men även det är ju inviduellt. Tycker den va värd att ha iaf :) sen när man går på powerwalks med vagnen och har den på sig så känner man vekligen värmen och de e helt blött av svett när man tar av sig den så den punkt bränner på magen. På mig va de så iaf.
Även fast det inte är barnens fel så förstår jag att man blir less nör det är löss. Det är ju inte mysigt precis. Hoppad det känns böttre idag!
Mina sd släppte ganska så snabbt å var inte kraftiga och gjorde inte ont, men tur att jag fick en tid till bm igår iallafall, Jo saken är denna att mina 2 tidigare barn har jag med min x kille , min dotter träffar honom aldrig men min lille bor halva tiden var hos oss, VARJE vecka och då menar jag varje vecka när han kommer hem till oss så har han, LÖSS. jag får gå direkt från dagis där jag hämtar till apoteket och direkt hem , in i badrummet och behandla, samt slänga alla kläder, ytterkläder i tvättmaskin. NU ikväll så var måttet rågat då han kommer hem för 9 de gången med löss , jag rakade av honom håret. Så nu får det bli ett slut på det. Jag fattar inte detta, hur i hela helvete kan detta vara möjligt??? Det är inte en behandling som ska vara fler gånger och inget dom små svinen blir immuna ifrån, utan han får det på nytt varje vecka hos sin far. Vansinne!! Sedan tyckte jag att det var konstigt, att han mailade mig och bad mig ta vår son en dag tidigare än vanligt idag, ja men det e klart jag får stå för kostnaden varje gång samt detta jävla tvättandet. Blev så jävla arg så jag bara skrek här hemma och min stacars man fick en skrapa han med när han försökte att lugna ner mig, fick lite sd men inga som gjorde ont eller höll i sig, måste lära mig att behärska humöret nu.