BF Augusti 2016
Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt
v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?
Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt
v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?
Haha aj det lät inte skönt
vilken vecka
Är du i?
Underbart !
I början kände bara bara om jag låg på rygg. Nu känns det lite när som :) min sparkar/trycker även uppåt nu, känns jättekonstigt haha! Den har utökat sitt revir till typ hela magen :)
Nu behöver du inte oroa dig mer <3
Åh va mysigt! Hoppas jag oxå
Känner oftare snart. Tack ![]()
I början var det när jag låg på rygg :) är i v 17 nu, och sen typ två veckor sedan började jag känna mer och mer när jag satt eller stod. Nu spelar det inte så stor roll vad jag gör :) mini känns av dagligen.. Igår kände jag av hur mini vände på sig inte bara "sparkar" eller s.k buffar. Det var kul :D
Jobbigt med hostan hörru :/ krya!!
Samma här faktiskt ![]()
Inte mycket sex här heller, har väl bara blivit ett par gånger bara. Min sambo gillar inte direkt "gravid-kroppen" och har aldrig tyckt att gravida är attraktiva.. Tyvärr. Men han får lov att stå ut med mig i 5 månader till som "tjockis" Sen tror jag min sambo tycker det känns lite olustigt att ha sex när det nu "bor nån där inne"
Nu är min "hypokondri" På gång igen. Idag blev en nära anhörig sjuk troligtvis stroke, handhade ont i huvudet och kräktes. Det fick mig att tänka på min huvudvärk för 2v sen. Jag hade varit sjuk den veckan i förkylning men kände mig böttre så på kvällen fick jag kraftig huvudvärk har aldrig haft så ont nån gång, la mig i sängen och hade ont i nacke o axlar. Mådde superilla så jag var tvungen att kräkas 1 gång sen Direk efter släppte allt.bjag va till läkare dagen efter för jag hade misstänkt uvi o lämnade kissprov men vi pratade aldrig om huvudet. Nu har jag googlat för mycket och tänker att, tänk om jag fick en stroke eller nåt och jag har inte kollat upp det? Tänk om jag går runt med nåt som är en tickande bomb? Nä usch va orolig jag ör. Men om det hade varit nåt farligt, hade jag inte haft mer "fel " då som skulle ha dykt upp? Nån som kan skriva nåt lugnande?
Tack för era svar! När jag nämnare detta för läkaren på familjeläkarjouren sa sa han bara att det inte hade med uvi att göra men sa inget om jag borde kolla upp det?kan man få migrän om
Man inte har haft det? Under hela den dagen hade jag lättare huvudvärk. Jag ich dottern var i Sthlm och shoppade men vi bar inte runtNåt tunga kassar, sen när på Kvällen åt jag strips och hamburgare sen kom jag till hotellet ich fick uvi känningar, blev orolig över att jag inte var hemna samtidigt som min huvudvärk eskalerade kraftigt. La mig i sängen jag hade ont i nacke och axlar men jag kunde vrida på mig fast det va jobbigt, sa åt dottern att sänka volymen på tv för det blev jobbigt, fick inget panik över att om jag behöver vård ska då dottern ringa ambulans mm? Den började Jag må illa när jag tänkte på maten jag åt, tog 2 alvedon och den mådde jag mer illamoch kräktes, direkt efteråt försvann smärtan i axlar o nacke, huvudvärken var kvar en hel dag efteråt
Men mycket lättare. Kan det vara migrän?
Jag beklagar
va sorgligt[quote=76456004][quote-nick]skattenmust skrev 2016-03-19 15:58:10 följande:[/quote-nick]Okey, näe som ovan skrev så har jag med läst att man kan få en hästspark och att bebis klarar sig, Inte för att det är att föredra..hypokondri? Då är vi nog många, Min mamma fick 3 st stroke och blev helt förändrad, mer aggressiv och än mer elak. Men det
Blev bara orolig för der står på 1177 att man ska kontakta läkare om
Man har svår huvudvärk och spyr om
Man inte har migrän, men jag vet ju inte om jag har migrän? Har inte haft det innan.. Men som sagt det va 2 v sen
Tack! Det kanske har med graviditeten att göra? Har nästan aldrig huvudvärk annars, men har inte haft huvudvärk sen den dagen heller, känns som att om det vore farligt så skulle
Väl fler saker ha visat sig under dessa dagar? Känner redan nu att jag är stressad och
Mår illa för jag läste detta, hoppas sambon kommer ikväll annars blir hab kvar på sjukhuset med vår anhörig. Mår alltid mer illa när jag får panik ...blir oxå stressad om jag "tror " att jag är sjuk och blir ensam hemma. Suck för denna hypokondri
Låter absolut som migrän, jag klarar inte ljus, ljud, vill bara ligga på badrums golvet och kräkas klart pga smärtan, ja du kan få migrän när som helst i livet och det låter absolut som det, har du stressat och oroat dig för uvi så är det som ett brev på posten att man får migrän när man väl slappnar av. Huvudvärken har inget med uvi att göra, det kan jag lova. Och jag e helt övertygad om att du inte har stroke..
Brukar din smärta försvinna när du har spytt?