BF Augusti 2016
Har lämnat prov nu och det var tydligen urinvginfektion, tur jag kollade upp det! nu blir det pencilin i 5 dagar..
Har lämnat prov nu och det var tydligen urinvginfektion, tur jag kollade upp det! nu blir det pencilin i 5 dagar..
Tack!
Jag kände i fredags att det "kittlade" till i urinblåsan när jag satt men tänkte inte mer på det, igår kväll så var jag kissnödig flera ggr på en timme och det sved efteråt, idag var det bra så jag tänkte att det va säkert inget men de på 1177sa att man ska kolla upp de symptomen samma dag eller senast dygnet efter när man är gravid. Jag bar bortrest igår så det fick bli idag.
Sen undrar jag om nån här har fått kraftig huvudvärk? Det fick jag igår kväll, sen fick jag grymt ont i axlarna och nacken, tog 2 alvedon men mådde bara illa så jag kräktes. Sen släppte det mesta! Idag har jag haft lättare huvudvärk hela dagen...
Krya på dig!
Har glömt vad du skrev om det, men vad hade du för symptoms? Vanliga uvi-grejer eller?
Och angående grejer att äta så avstår jag från allt skivat pålägg förutom salami som jag har haft i frysen i tre dagar när jag är sugen. Äter inte heller sånt som Livsmedelsverket rekommenderar att man är försiktig med. Bara för säkerhets skull liksom :)
Här har jag känt de första säkra bebisrörelserna i ett par dar nu och börjar få allt ondare i korsrygg och höfter ju längre dagen går. Får se hur mobil man blir till slut :/
Ja visst är det tråkigt när man inte får svar
Hur är det med din huvudvärk nu? Har du blivit av med den?
Hmm, skrev flera inlägg om att jag har hemsk huvudvärk...men ingen svarade på det..men man ställer en del frågot och sällan får man svar här inne.
Åh va jobbigt att ha ont
Än, vilken vecka är du i? Har läst att huvudvärken kan vakta vid v 20 så jag håller tummarna...! Min könns liiite bättre idag visserligen har jag nyss vaknat så vi får se. Att ha ont i underlivet ver jag inte så mycket om, kanske är som nån annan skrev längre ner att det kan vara foglossning?
Ja faktiskt, man kan ju lika gärna föra en monolog med sig själv, tycker det är väldigt sällan någon här inne tar sig tid att svara medans jag faktiskt försöker att svara när andra oroar sig, lite trist... jag har fortfarande lite huvudvärk och nu helt plötsligt öm i fiffin....suck....denna ständiga oro....
Va bra att du kollar upp!
okey, då är jag inte ensam i den känslan då, Jag har inte ont i fiffin just nu men natten till idag så var det som ett väldans tryck neråt, som sedan släppte men kom tillbaka i intervaller, lite som krystvärkar, så jag ska strax bege mig hemifrån till sjukan och kolla upp då det oroar mig, har inte känns lillan alls nu heller sedan i förigår. Jag känner mig alldeles för orolig för att vänta nu, kanske man öppnar sig för tidigt, å går man i tid så kan dom sätta som ett gummiband runt livmodertappen, nu hoppas jag verkligen inte attd et är någon fara, men detta trycket kom och gick hela natten....ska strax åka in nu..
Ph va skönt att allt gick bra på kollen och roligt att det är en tjej, men sorgligt det som har hänt ![]()
Dottern har börjat ställa sig upp och gå mot allt så här finns ingen tid att sitta på fl när hon är vaken längre. Har börjat då mer och mer foglossning och med ett par oroliga nätter för dottern har inte energin funnits att skriva när hon har sovit på dan heller (då har jag också sovit).
Lite orolig för hur foglossningen ska utvecklas, men det är väl bara att se. Sen hade jag typ konstant sd när jag låg och vilade förut idag, men tror att det berodde på megafull blåsa. Sjukt stor livmodern är nu så nu har jag känt den från utsidan också :)
Annars har jag känt första buffen/sparken när jag hade handen på magen. Magiskt hörni! :D
När jag har halsbränna äter jag naturell youghurt och en skorpa
Vilken vecka
Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?
Vad trött jag blir på iPhone som ska göra om mina ord! Det ska stå för tidigt och inte förstudie....suck.
Vilken vecka
Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?
Ja man blir ju lite orolig, sen är jag lite nojig över min uvi, är snart klar med penicillin kuren och vet inte om den hjälper riktigt usch tänk om det är nåt annat fel?