• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-20 12:01:12 följande:

hahha jag älskar att vara gravid, just den stora magen, love it :)

Samma här! Längtar till sommaren när man kan gå runt i långa bomullsklänningar och bara njuta av magen :D

Hoppas inte att min foglossning sätter stopp för det bara!
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-20 13:44:50 följande:

Ja du får ta det lugnt så du slipper sammandragningar, annars blir man ju bara mer orolig och nojig. Det är inte farligt med sd, om de är korta, om de håller i sig bör man kolla upp.

ja jag får helt enkelt undvika stressande situationer , näe...det är nog inte farligt med Sd sålänge dom inte håller i sig och gör ont, reagerade mer på att jag kände det så "tidigt" i graviditeten och det skrämde mig, ingen annan här inne har ju svarat heller om dom själva har det, så man känner sig lite ensam i denna frågan.
    Får ringa mvc imorgon och fråga.
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 13:58:07 följande:
    Samma här! Längtar till sommaren när man kan gå runt i långa bomullsklänningar och bara njuta av magen :D

Hoppas inte att min foglossning sätter stopp för det bara!
    javisst är det underbart, min mage är stor men jag putar med den ändå, hahaha min son är född i aug och det var helt underbart på sommaren att slippa alla tjocka kläder, jag blötte ner en mjuk tunn bomullsklänning så den var fuktig, tog på mig den och gick ut i den underbara värmen :) DOCK så svullnar fötterna enormt mycket när man är gravid på sommaren att man kanske tom får gå upp en sko storlek.
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 13:52:55 följande:

Nä, är inte orolig för sånt. Det är mer att jag ska ha tid och ork att göra en valp rumsren och lära vardagslydnad och så. Känner att en tjej på ett år och nyfödd bebis räcker som energislukare ett par år framåt ;)

Förstår dig helt! Vår hund kommer vara ett år när bebis kommer så jag hoppas att vi hinner lära honom att inte hoppa och sånt innan dess. Är nervös för det som tusan. Rumsren är han iaf, tur det. Men tycker absolut det är smart att ni väntar :)
  • Mulan91

Skattenmust jag är glad att du mår bättre :( fy vad obehagligt det måste ha varit! <3

Jag har försökt hitta en vagn jag e helt nöjd med men det är alltid nåt som kan störa mig på en vagn vilken jag än kollar på haha:( djungel indeed. Har också kollat på Emmaljunga Viking det enda som stör mig e hjulen haha, super Viking har bättre hjul tycker jag att det verkar som men jag tycker om att Viking är liten.... Hmm jakten fortsätter..

Tänkte börja handla in mer saker nu under kommande månader :) och håller med er, man e lite otålig redan haha ;)

Brukar ni spela någon speciell musik för magen än? :) förutom spinnande katter haha

• Anonym (Malin)

Vi köpte faktiskt vagn i veckan, skulle inte köpa nåt innan RUL men de höll på att ta slut paketet vi beställde så vi fick chansa. Blev en Brio Smile iaf med babyskydd. Verkar kanon, hade Emmaljunga edge duo förra gången och tyckte den var så stor och klumpig.

Ska på ultraljud på torsdag så vi får hoppas att allt ser bra ut, har inte fått någon direkt mage än men jag känner ju den så nånting är det där inne iaf ;)

• Nmg

Det är ju helt sjukt va mycket grejer det finns, jag som har beslutsångest för allt. Haha. Är det nån här som har nån erfarenhet av fint love babysitter 3 in 1? Jag funderar på att köpa den ich även använda den som sovplats för barnet första tiden. Vi har väldigt litet sovrum så jag kommer inte få med spjälsäng bredvid sängen, den får står i bebisens rum, men jag skulle ändå vilja ha bebis i rummet första dagarna. Så en sån där skulle ju få plats i alla fall

• Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-20 14:37:00 följande:

ja jag får helt enkelt undvika stressande situationer , näe...det är nog inte farligt med Sd sålänge dom inte håller i sig och gör ont, reagerade mer på att jag kände det så "tidigt" i graviditeten och det skrämde mig, ingen annan här inne har ju svarat heller om dom själva har det, så man känner sig lite ensam i denna frågan.

Får ringa mvc imorgon och fråga.javisst är det underbart, min mage är stor men jag putar med den ändå, hahaha min son är född i aug och det var helt underbart på sommaren att slippa alla tjocka kläder, jag blötte ner en mjuk tunn bomullsklänning så den var fuktig, tog på mig den och gick ut i den underbara värmen :) DOCK så svullnar fötterna enormt mycket när man är gravid på sommaren att man kanske tom får gå upp en sko storlek.

Födde dottern i juni förra året och tror att jag klarade mig rätt bra från svullna fötter. Hoppas jag slipper denna gången också. Mannen ska vara pappaledig sista trimestern så kommer kunna ligga i solen medan han får springa efter dottern ;)

Fast kanske är dåligt för bebisen att man solar? Att det blir för varmt där inne?
  • Snuttispluttis
    Hazel Grace skrev 2016-03-20 15:40:04 följande:

Förstår dig helt! Vår hund kommer vara ett år när bebis kommer så jag hoppas att vi hinner lära honom att inte hoppa och sånt innan dess. Är nervös för det som tusan. Rumsren är han iaf, tur det. Men tycker absolut det är smart att ni väntar :)

Om du inte blir för orörlig eller trött sista trimestern så är ju ett år ändå okej ålder. Ingen minivalp då ju. Hade tänkt skaffa hund när dottern blev typ två och gick på dagis, men blev ju gravid så himla fort så får vänta lite till. Ja, pallar inte ouppfostrad hund så vill ha tid att träna och umgås med den ordentligt :) Pch tänker att det är roligare för barnen att kunna vara med och hjälpa till mer med den också. Haha, om man får barn som gillar djur och hundar då ;)
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-03-20 16:03:34 följande:

Skattenmust jag är glad att du mår bättre :( fy vad obehagligt det måste ha varit! <3

Jag har försökt hitta en vagn jag e helt nöjd med men det är alltid nåt som kan störa mig på en vagn vilken jag än kollar på haha:( djungel indeed. Har också kollat på Emmaljunga Viking det enda som stör mig e hjulen haha, super Viking har bättre hjul tycker jag att det verkar som men jag tycker om att Viking är liten.... Hmm jakten fortsätter..

Tänkte börja handla in mer saker nu under kommande månader :) och håller med er, man e lite otålig redan haha ;)

Brukar ni spela någon speciell musik för magen än? :) förutom spinnande katter haha

Tack Mulan91...yes...det var det..
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 19:54:23 följande:
    Födde dottern i juni förra året och tror att jag klarade mig rätt bra från svullna fötter. Hoppas jag slipper denna gången också. Mannen ska vara pappaledig sista trimestern så kommer kunna ligga i solen medan han får springa efter dottern ;)

Fast kanske är dåligt för bebisen att man solar? Att det blir för varmt där inne?

Okey, ja mina fötter dubblade stl både på bredd och höjd, såg ut som elefantfötter då jag har små fötter i vanliga fall....haha låt han springa, aså jag har aldrig solat som gravid då jag läste att barnen blir lite ljuskänsliga när dom öppnar ögonen i magen...
  • Kela1981

Ååååå har känt bebbe jättetydligt hela helgen nu. Så mysigt, fast det känns inte på utsidan än. Kom ihåg att jag kände dottern första gången i vecka 19 och det är samma vecka som jag är i nu :)

Svar på tråden BF Augusti 2016