• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Haha jag få börja va här inne oftare, gått en dag ungefär o över 50 nya inlägg :-O men riktigt kul att denna träd är så aktiv.

Lider med er stackare som ha migrän, hade det som ung, riktig pain in the ass, haft det ett par gånger senaste 10 åren bara tack o lov, föder hellre massa barn än migrän.

Ang allt som ska köpas ja vilken djungel det är, iaf bilstolar o vagn, dyrt att pröva sig fram med, sen ja vad behöver man, ingentligen inte mycket men man marker hur vettigt en del saker är, som skötbord, vagn, babyskydd med bas, bärsele, strumpbyxor haha ja man lär sig upptäcka vettiga saker

Kul med att så många vill veta könet, känns annars rätt tabu med det

• Kela1981

Är det nån här inne som har använt eller tänkt sig att använda typ belly bandit?
    Jag hade inte det förra gången men en kompis till mig hade det efter hon fått tvillingar och sa att det dels hjälpte med magen och sen gav bra stöd för ryggen direkt efter fl :)

• Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-20 19:58:14 följande:

Om du inte blir för orörlig eller trött sista trimestern så är ju ett år ändå okej ålder. Ingen minivalp då ju. Hade tänkt skaffa hund när dottern blev typ två och gick på dagis, men blev ju gravid så himla fort så får vänta lite till. Ja, pallar inte ouppfostrad hund så vill ha tid att träna och umgås med den ordentligt :) Pch tänker att det är roligare för barnen att kunna vara med och hjälpa till mer med den också. Haha, om man får barn som gillar djur och hundar då ;)

Nej tur det att han hunnit lära sig lyssna tills dess iaf. Hoppas jag. Peppar peppar... Ja barnen kommer nig uppskatta det mycket mer efter några år :) haha ja dom kanske hellre vill ha en minigris ;)
  • Snuttispluttis
    Hazel Grace skrev 2016-03-21 00:40:01 följande:

Nej tur det att han hunnit lära sig lyssna tills dess iaf. Hoppas jag. Peppar peppar... Ja barnen kommer nig uppskatta det mycket mer efter några år :) haha ja dom kanske hellre vill ha en minigris ;)

Haha, ja han blir ju i den så kallade slyngelåldern så lite hyss får ni nog räkna med. Men vore väl lite tråkigt om det aldrig hände nåt oplanerat ;)

Åh, minigrisar är så söta! Men skulle nog inte vilja ha en hemma. En hamster eller kanin kan jag nog tänka mig dock :)
  • anlili
    Nmg skrev 2016-03-20 19:27:52 följande:

Det är ju helt sjukt va mycket grejer det finns, jag som har beslutsångest för allt. Haha. Är det nån här som har nån erfarenhet av fint love babysitter 3 in 1? Jag funderar på att köpa den ich även använda den som sovplats för barnet första tiden. Vi har väldigt litet sovrum så jag kommer inte få med spjälsäng bredvid sängen, den får står i bebisens rum, men jag skulle ändå vilja ha bebis i rummet första dagarna. Så en sån där skulle ju få plats i alla fall

I och med att den går att fälla till liggläge funkar det ju. Alternativt kan du köpa ett babynest om ni har plats för ett sånt mellan er i sängen. Jag tyckte det var mysigt att kunna ha henne så pass nära i början. Vi hade nest och en klassisk babysitter och de två grejerna var helt klart de bästa investeringarna jag gjorde under första tiden.
  • Nmg

JNprecisnjag tänkte köpa en babynest och ev ha den i stolen i liggläge. Stolen är slutsåld så jag har sen på bevakning

anlili skrev 2016-03-21 07:36:22 följande:

I och med att den går att fälla till liggläge funkar det ju. Alternativt kan du köpa ett babynest om ni har plats för ett sånt mellan er i sängen. Jag tyckte det var mysigt att kunna ha henne så pass nära i början. Vi hade nest och en klassisk babysitter och de två grejerna var helt klart de bästa investeringarna jag gjorde under första tiden.

• skattenmust

Blir fan tokig av alla dessa mardrömmar!! kan inte minnas sist jag sov en hel natt nu utan att vakna kallsvett med drömmar, den ena avlöser den andre å så får jag för mig att lillan dött....jädrans skit att börja dagen såhär!!!

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-03-20 21:52:44 följande:

Är det nån här inne som har använt eller tänkt sig att använda typ belly bandit?

Jag hade inte det förra gången men en kompis till mig hade det efter hon fått tvillingar och sa att det dels hjälpte med magen och sen gav bra stöd för ryggen direkt efter fl :)

Vad är det? Aldrig hört :o
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-03-21 10:56:58 följande:
    Vad är det? Aldrig hört :o
    Det är typ en gördel för kvinnor som precis fört barn. Hjälper att hålla ihop allting för att avlasta rygg och de obefintliga magmusklerna. Det sägs att den ska underlätta för huden att dra ihop sig och bli fastare också.
    Tänker att det vore kanske skönt att ha eftersom hela mittenpartiet typ är gjort av gelé den första tiden ;)
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-21 06:51:07 följande:

Haha, ja han blir ju i den så kallade slyngelåldern så lite hyss får ni nog räkna med. Men vore väl lite tråkigt om det aldrig hände nåt oplanerat ;)

Åh, minigrisar är så söta! Men skulle nog inte vilja ha en hemma. En hamster eller kanin kan jag nog tänka mig dock :)

Haha! Sant sant ^^ grisar går ju att dressera har jag hört, men nej jag hade inte heller velat ha en hemma. Trots att dom är söta!
Svar på tråden BF Augusti 2016