• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Teskedsmamman
    Jewel: Åhå, så de är lika dyra??! Det var som attan...

Gratulerar Liv lite sent så här

mvaiperi: Hade gärna kunnat tänka mig att starta ett babycafé. Saken är den att den bör ju ligga i centrum och hur billigt är det med en stor lokal där... det är ju där de flesta småbarnsmammorna rör sig... eller på eurostop och där är hyrorna ÄNNU högre...

Zazla: Det är inte lätt det där... sömn är nog det största problemet för småbarnsföräldrar, alltså barnens sömnvanor..

Madde: Härligt initiativ!! Förövrigt är jag också ekonomiutbildad, har gått handel och kontor och har bokföring i botten, sedan har vi ju en del ekonomiutbildade i tråden om jag inte minns fel... som Blixten t ex (har jag rätt?)

Max F: Jag håller med dig!! Jag kan inte fika som det är nu... även om Jocke följer med och håller koll på Ian så är det för svettigt med Totte, så jag kommer lägga ner fikandet om vi inte kan enas om att i alla fall en av tiderna blir på förmiddagarna på tis-ons-tors... Fast jag gör det redan gärna från nästa vecka
    /Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Teskedsmamman
    Sancho Prudneck: Grattis och vad säger man Gott jobbat kanske Fast iofs... det var inte så mycket jobb kanske *asgarvar åt mina egna dåliga skämt*

Jewel: Det är riktigt svårt att veta... du får väl jaga på dem imorgon, iaf ringa och höra så att de inte lägger 3 veckor på att skicka ett brev till dig för att de vill ha lite fler uppgifter t ex..
  • JewelGirl

Teaspoon: Ja, jag ska göra det... vill ha ett svar snart. Skickade in förlängningen på sjukskrivningen idag där Tudor körde på samma stuk med överstimulering men tillade tvillinggraviditet... ska tydligen göra lite skillnad då. Eller nåt sånt.

Jewel har inte bara en pärla i magen :) Jewel har två pärlor!
  • Olga81

fy på mig!missade Livs namnsdagGenerad*skäms*
    GRATTIS LIV

O.&Sofia 2005/10/09
  • ängeln

Hej, nu har jag äntligen kommit hem efter 4 timmar på akuten. Linus har fått sin 3:e öroninflamation . Senaste penicillinkuren var för 1 månad sedan. Nu ligger han och sover sött, helt slut var han ju, stackaren. Han har skrikit hela eftermiddagen. ("Och till råga på allt väcker mamma mig och ger mig äckelmedicin, blä...")

• maviperi

god kväll.
    nu har jag jobbat mitt första pass och usch - ville bara hem och kela med mina pojkar

de var väl trevligt men kunde inte låta bli att undra om ajg gör rätt. vill vara hemma med min älskling. men jag intalar mig att det inte är så många pass... ska snart dit igen. börjar 6,45 imorgon bitti.

nu ska jag varva ner och sen sova. har varit inne och snusat på min lille - hoppas han vaknar inatt så jag får mysa lite

godnatt!!

• Teskedsmamman

Ängeln: Näeh... vad tråkigt!!!!

Hörrni... ska vi starta en mailinglista istället?!?!? Så behöver vi inte ha en tråd här på FL?? Jag gjorde ett försök för ett tag sedan men det var lite trögt, men det här gänget kan ju verkligen hålla låda

• Cassiopeja

tesked: det blir inte bökigt med historiken då?

man kan inte starta en "anonym" tråd istället? dvs... som heter något tråkigt som inte lockar till sig en massa nya?

Maria & Eira 060115
  • Blixten

Cassiopeja:
    Har du nåt i kikaren

Förresten, kolla din inbox! Jag tror att jag mailade dig innan på privata med.....

Diddi ♥ Amanda
  • Maximilius flicka

TeaSpoon: Som du kanske minns så var jag ju med i den mailinglistan (för oktoberbarn), men det strulade jättemycket för mig. Kanske lite trögfattad sådärGenerad... I alla fall var det lite bökigt enligt mig

Liv hälsar så gott och skänker en kram och lite dreggel till er som tack för grattandet Räcka ut tungan

Ida ♥ Micke = Liv 051030
Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)