• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Blixten

Hej alla!

Som trådstart (den här gången) känner jag mig obligerad att tala om för alla att vissa av oss "flyttar ut". Vi har diskuterat detta fram o tillbaka och kommer inte fram till någon bättre lösning än att bryta oss loss.

Anledningen är ABSOLUT INTE att vissa är tråkiga, dumma eller något annat negativt personligen, utan att vi helt enkelt blir för många, framförallt vid våra fikor. Vi som har hängt ihop ett tag har lärt känna varandra och varandras barn, vill fortsätta att göra det och vill värna om den gemenskap vi har byggt upp, men i denna fart tråden växer känner vi att det blir ohållbart. Det är dessutom supertråkigt att behöva säga till någon att de inte får komma med o fika därför att vi inte får plats

Vi förstår att många blir stötta, ledsna eller tycker att detta är snorkiga "mellanstadie-fasoner", men vi vill inget illa, försök förstå....Vi vill uppmana er som har kommit till tråden på sistone att fortsätta snacka, se till att träffas och bygga upp samma fina gemenskap som vi andra har lyckats med. Så får vi slåss om fikaställena på stan i fortsättningen

Med förhoppning om att alla ska kunna träffas på ett babycafé nån gång snart,
    Blixten med gänget

• ängeln

Någon som är kvar här eller??? Det verkar inte så...

• ängeln

tråkigt, är det ingen som vill prata??????

• magganhm

ängeln: Hur mår lillkillen? Oscar hade öroninflammation rätt ofta när han var mellan 1-2 år, det är inte kul..

• HaltaLotta

*hihi* Alla drog, kvar blev bara vi tre eller?

Allvarligt talat, Blixten o alla ni andra, jag är helt med på vad ni menar! Klart ni ska ha en egen "grupp" elelr vad man ska kalla det! Ni som hängde ihop från början! Jag tror ingen av oss "andra" (tex jag som läser här men inte skriver så ofta o aldrig är med på fikorna) tar illa upp utan fattar precis vad ni menar!
    När man träffas o fikar så är det ändå inget kul om man är tyå 30 pers och inte hinner pratas vid med alla ändå.... ..

Så - tummen upp ur min synpunkt, jag tycker inte det är vare sig dagisnivå eller mobbongklassat, bara helt naturligt att man helst vill kunna hålla ihop det ursprungliga gänget!

• ängeln

magganhm: Linus verkar må lite bättre nu, han har sovit en massa på förmiddagen och nu har han ätit jättemycket.

• ängeln

Trist att alla drog, då blir det ju ändå samma problem med många på fika osv. Vad är meningen då????

• JewelGirl

ängeln: vi är inte så fruktansvärt många från den ursprungliga gruppen som det kanske tycks... det är många här som inte är så himla aktiva bara, så ha lite tålamod så ska du se att det finns flera stycken kvar här.

Jewel har inte bara en pärla i magen :) Jewel har två pärlor!
  • Maria puh

Hej alla som är kvar!

Maria heter jag och har tre barn, två pojkar som är 5,5 år och 4år och en dotter som är 7½ månad. Vill gärna lära känna fler föräldralediga i Halmstad.

Gå gärna in på min sida och kolla runt lite.

//Maria

• magganhm

Maria puh: jag kan inte kika in hos dig, har du uppdaterat till betaversionen?

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)