• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • HaltaLotta

lobe---> jag vet faktiskt inte vad det innebär ? supersnabbt minnsekort??? :-/ Ingen aning.... Kanske 200kr? Det är bara provat i min kamera men funkade som sagt var inte

• Teskedsmamman

Nu har vi vilat färdigt!! Passade på att titta på lite OCC också, vad jag älskar dessa gnabbande karlar som inte fattar ett jota

Vår skidresa gick bra, vi kom upp utan missöden. Det enda tråkiga på vägen var att Totte blev åksjuk när det var 15 mil kvar men han sov bort de flesta av milen tack och lov. Ian satt och sov eller försökte slakta sin Liberobok.
    På natten mot fredagen fick jag feber och sedan en påföljande extrem ledvärk, lite tvärtom från förra gången jag blev förkyld när jag fick ledvärk och SEDAN feber... Jag har fortfarande ont i varenda led i hela kroppen och händerna känns svullna. Det blev ju inga skidor för mig på fredagen. Natten till lördag får Totte feber så det blev inga skidor på lördagen heller, fast jag tror inte jag hade klarat av att staka mig framåt med ledvärken ändå.
    Hemresan gick i underbart väder och maken körde fel så vi tog östra sidan på vättren ner iställer för västra, men det gick det med...

Jag kommer på fikan imorgon! Eller rättare sagt jag och Ian om inte han blir sjuk, han känns lite varm...

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Cassiopeja

Så det är här ni håller hus!! Snygg trådstart Blixten!! Och grattis på födelsedagen!! I efterskott till moimukulatt!! Vi tre är visst nästan lika gamla!! 23 år och några månader alltså...

Jewel: Heja äggen!! Väx, väx, släpp, släpp, ta emot, ta emot... *viftar med händerna i besvärjande rörelser*

Jag och Eira kommer på fikan imorgon, även jag funderar på att promenera in till stan, jag börjar så att säga få upp flåset igen efter förlossningen. Det har fungerat med dagliga promenader!

Idag har jag varit hos sjukgymnasten för genomgång av knipövningsprogrammet. Inget avancerat, eftersom jag redan börjat själv så kände jag igen det mesta, men det kändes bra med lite uppföljning och feedback. Min bäckenbotten ska få sig en match den sent ska glömma!

Eira sover nu gott, så jag ska passa på att sätta igång med maten innan hon vaknar igen.

Tjipp!

• zazla

Tack för alla tipsen förresten, vi ska sätta oss ner och diskutera hur vi ska göra med sparandet nu

Jag ska inte gå till fikat imorgon för jag ska vara på bvc klockan 13. Istället åker jag bil in med en kompis som var nyfiken på er. Hon har en son som är född fyra dagar efter Jolie Vi kanske blir lite sena eftersom jag inte vet hur lång tid det tar på bvc...

NU ska vi ut och gå lite i det fina vädret. Eller rättare sagt gå till ica och hämta paket, fick avi på posten idag Spännande

• Teskedsmamman

Cassiopeja: Jag var duktig med mina knipövningar och vi har nu fått problem åt ANDRA hållet... Man har ju hört om män som tycker deras fruar har blivit "slappare" efter förlossningen, det problemet har inte vi! Nej, nej, här får det tänjas istället

Nu ska jag försöka komma ut i det fina vädret lite...

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Blixten

Tack igen alla Kyss

Det blir varken tårta eller paket för min del, så det värmer i hjärtat av alla gratulationer.
    Vet inte riktigt varför jag inte får iväg tårtan här...den syns på min dator, sen när jag skickar så blir det skit...hmmm

Maviperi:
    Tyvärr så blir det inte födelsedagskalas-fika för min del heller, då jag är bjuden på annan fika tillsammans med mina bvc-vänner. Men det ska inte stoppa er utan mumsa på för fulla muggar

Zazla och LoBe:
    Tack för berömmet *sträcker på mig*

Idag ökade jag Amandas portion till lunch + att jag kokte broccoli och mosade till puré själv. Trodde att hon skulle spotta o fräsa men jädrans vad hon åt

• Blixten

Ni som har uppgarderat till plus, kan ni göra mig en tjänst?
    Kan ni kopiera nån bild från ert galleri och klistra in i inlägget ni skriver? Jag får bara "databasfel" hela tiden

Har loggat ut och in o allt, men det vill sig inte.......

• MammaJ

Nu har jag hittat hit. Har varit å rekat för ett tag sedan, gillar denna sidan skarpt.

Fikan i morgon, missar jag... Attans.

Har lite bekymmer. Jag tar tacksamt emot lite tips från er som är bättre på detta. Jag och äldste sonen är två av ca 15 som skall medverka i reklamfilmen för Eurostop, som kommer att visas på TV4 Halland under året. Detta skall filmas i morgon, och nu får vi veta att de som skulle fixa all make-up, inte kommer att kunna assistera oss, eftersom det skulleta sån tid. VAD GÖR JAG??? Jag kan inte sminka mig, och även om jag var inne på Kicks för att be om råd, så står jag ju helt och hållet själv med denna (enorma) uppgift i morgon. Vill ju inte se ut som en påskkärring heller, och inte heller blekna bort. Nån som har nåt tips. Vad skall framhävas, vad skall inte framhävas??

• MammaJ

Grattis Blixten!!! 28.. vad gjorde jag då, när JAG var 28?? (som om det vore åratal sedan, hihihi...) Jag Gjorde nästan samma som nu, jag var mammaledig med vårt andra barn, och ogift, men annars ingen skillnad. Herregud, fyller ju inte mer än 32 i juli, för Guds skull. (Åldersnoja? Näääädå...) *vojne, vojne*

• Maximilius flicka

Kommer inte på fikat i morgonGråter Min förkyldning sätter stopp för det, men glöm inte att mumsa fika för mig ocksåGenerad

Ida och Liv 051030
Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)