• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Sofia Cronwall

Jewel: jo det gör du på startsidan... scrolla ner så ser du.

• Sofia Cronwall

så lite så...

nu ska jag göra iordning filip för natten, nu e har FÖR jobbig, märks att han börjar bli trött... hoppas han däckar bara så jag kan göra lite nytta, vika tvätt BEHÖVS verkligen... har ett berg med rentvätt.

• Cassiopeja

Jag också!!

Jewel
    Maddisen
    Teaspoon
    zazla
    Cassiopeja

• Cassiopeja

Förresten... igår somnade Eira för natten redan klockan nio!!!

Det har typ aldrig hänt innan, vi har varit glada om hon somnat före klockan ett på natten, och det har väl hänt typ två eller tre gånger...

Ändå sov hon ända till sju imorse, skönt!!

Får se hur det går ikväll... just nu så sover hon, men hon har varit vaken en hel del idag, så vi får väl se...

• Sofia Cronwall
    Åh herre min jissaness.. Filip SOVER!! la han halv 8, 8 och nu sover han... så skönt med egentid.
  • Maximilius flicka

Här för vi en ständig kamp mellan 20 - 21 varje kväll för att hålla Liv vaken, för att ens ha en chans till en någorlunda sovandes natt. Somnar hon tidigare så tycker hon att det är morgon redan vid 05

Ida och Liv 051030
  • Sofia Cronwall

När filip var liten, alltså innan han blev sjuk så runt 6-7månader sov filip hela nätter i sin säng 20-8 varje natt (kan tillägga att han inte ammades utan han fick ersättning). sen blev han sjuk och då gick allt utför, han ville inte sova i sin säng... så han fick sova mellan oss, han skulle inte somna tidigare än 22 så ibland somnade man vid 24-tiden, då var man trött när han sovit så bra under en längre period. Och nu sen 2veckor tillbaka har han lagt sig runt 20 och sovit hela natten i sin EGNA säng. så nu är vi överlyckliga, vi sover skönt både mathias och jag, slippa ha en liten apa i sängen som inte ligger rakt utan ligger på tvären så mamma och pappa inte får plats... men om han blir ledsen på natten får han givetvis komma in till oss, huvudsaken är ju att han iallafall somnar i sin säng. nu den senaste veckan när han varit ledsen så har vi hämtat in honom, men då har han blivit skitförbannad och skriker; FILIPS SÄNG. så vi bär snällt in honom där igen, sätter på sagocd:n och han däckar inom 5min... så det e skönt.

• Maddissen85

Maximilus: Usch, jag kan inte fatta ens hur jobbigt ni har det.. Leo somnade för natten vid halv åtta.. Tror inte han kommer vakna igen iaf. Och han kommer att sova tills nio imån morgon.. Kanske lite mat runt 24 och 7 men annars så sover han fint...

Sofia: Skönt att han sover och att ni får lite egentid.. Man blir en mkt gladare person då Eller jag blir det iaf

• Sofia Cronwall

Maddissen: Ja, verkligen egentid, mannen jobbar till 22

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)