Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-04-01 15:31:41 följande:

Vilken dag! Gick på möte med läkare, hade skrivit upp punkter innan så jag skulle komma ihåg allt som jag ville få sagt, jättenervös. Jag behövde knappt säga något, han sjukskrev mig på 100 % direkt, helt otroligt. Min barnmorska måste ha berättat noga om anledningen till besöket.

Efteråt kände jag att jag kunde slappna av lite mer, mötte upp min man på stan, åt en god lunch på uteservering för första gången i år. Sen när vi kom hem så väntade ett brev från försäkringskassan, de beviljade min ansökan om graviditetspenning! Otroligt, trodde jag skulle få bekymmer med allt. På tisdag ska jag till sjukgymnast och se om jag kan få lite hjälp med smärtan.

Hur mår ni andra?

Grattis till både sjukskrivning ( konstigt att säga grattis till detta...) och HP! Hur länge sjukskrev han dig? Är det samma summa pengar ungefär som HP? Tänkte om du annars kunde stanna på sjukskrivningen, den kan man väl ha ända tills bebis föds? HP får man ju inte 10 dagar innan eller vad det är.
    Jag har ansökt om HP idag, får se hur det går.
  • Sommarmalva
    Namnlös2015 skrev 2016-03-31 17:49:47 följande:

Helt galet va tiden springer iväg, har drygt 14 veckor kvar och har inte hunnit fixa allt jag vill, vill ha det mesta klart inom kort, man vet ju aldrig om liten vill ut tidigare :p

Ligger i familjen med för tidiga födslar, själv var jag 10 veckor tidig!

Hur går det för er andra?

Är ni klara med allt?

Jag är i vecka 23 nu och har typ inte fixat nåt... Vagn ska vi få av sambons bror som har en liten kille men den används lite fortfarande så vi har den inte än. Det är det enda som är någorlunda fixat. Kläder har jag bara köpt fyra bodys känner ingen brådska alls denna gång, vet inte vad det är, "det löser sig" känslan har infunnit sig, och det känns som om det ändå är ganska lång tid kvar. Däremot måste vi ha större bil eftersom vi nu kommer bli 6 i familjen så det har vi börjat kolla lite på. Svårt att få tag i en bra billig bil som alla får plats i...
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-06 14:32:17 följande:

111 dagar och det är ett väldans liv i magen idag. :)

Här är det också full rulle! Kan inte minnas att de andra varit så aktiva! Så fort jag är stilla så är det cirkus liksom...
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-04-08 09:35:28 följande:
    Funderar på om det är samma känsla vi tänker på, men ibland känner jag pulsen mer än vanligt, men jag har alltid tänkt att det är för att hjärtats kapacitet ökat då det har mer blod att pumpa runt. Kan det kanske vara det? Berätta gärna vad bm tror idag!
    Vet inte riktigt om det är detta ni menar men man kan känna som hjärtklappning, som är helt normalt. Beror på hjärtats extra belastning. Ska vara ofarligt men känns riktigt obehagligt! Hade det ofta tidigare i graviditeten men inte känt av det på länge nu.
  • Sommarmalva

Åh! Jag börjar ledsna nu... Kanske bara har en dålig dag men känner mig nästan deprimerad idag. Fötterna börjar svullna. Foglossning. Svettas. Jackan kan jag ej knäppa. Ingen ork! Går in i vecka 25 i morrn så det är ju ett tag kvar. Magen känns stor och besvärlig och jag har inte så många kläder som passar eftersom jag inte har införskaffat så mycket mammakläder än. Ska till Ullared framöver. Tror denna graviditeten hoppar över den där härliga perioden man brukar ha så här i mitten. Mår lite småilla varje dag. Bara längtar efter att få vara ledig o gå hem från jobbet. Om nu FK godkänner min HP.... Vet inte vad jag ville med detta. Bara skriva av mig lite...

• Sommarmalva
    M A F H H skrev 2016-04-11 20:25:51 följande:

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

De tre andra barnen har jag ej tagit reda på könet, har velat ha överraskningen, men denna gång, efter missfall osv så kändes allt så oroligt. Kunde inte slappna av, och kände att det skulle kännas bättre att ta reda på vem set var där inne. Vet inte varför det kändes så. Vi fick veta att det är en liten lillebror! Och plötsligt så kunde jag slappna av mer. Känns så mysigt att prata med barnen om lillebror istället för bebisen
  • Sommarmalva

Fick idag brev från FK som har beslutat att jag får hel graviditetspenning fr.o.m. 1 juni. Känns helt underbart!! Ska till bm på måndag och ska då höra om jag kan bli halvt sjukskriven de tre sista veckorna innan. Vårt schema ska ändras vilket innebär BARA heldagar från 8-20!!!! Kommer jag absolut inte klara av då det är tillräckligt jobbigt nu med ett pass på 13-21....
    Hur har ni det andra? Ska ni gå hem tidigt? Eller mår ni bra och ska arbeta länge till?

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-17 20:17:13 följande:

Hur lång tid har det tagit för er att få svar från fk angående graviditetspenning?? Jag skickade mina papper idag och om det går igenom så jobbar jag lite mer än 1 mån till.

Tog nog ungefär 10 dagar för mig också. Mycket snabbare än jag räknat med!
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-04-18 14:51:03 följande:

Idag var vi på ett Tul för att kolla så att bebisen växer. Fick veta att våran lille kille låg på -15,6% och är på gränsen så vi ska dit om 2 veckor till och se så han inte hamnar under nedersta kurvan. Fick en uppskattning på att han kommer ligga på ca 3 kg om vi går tiden ut.

Fast 3 kg är ju inte lite. Det är väl alldeles lagom vad tycker de att en bebis ska väga?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)