Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Var hos bm idag och fick höra hjärtat slå för första gången, låg runt 140. Magen mätte 26 cm. Allt var bra. Kommer dock inte ihåg alla värden som endel gör fast järntablettter måste jag börja med, attans! Trodde jag skulle slippa. Är så rädd för att bli trög i magen igen som jag var i början. Det var inte kul. Ska få träffa läkare i maj om 50% sjukskrivning tills havandeskapspenningen börjar. Känns som om jag börjar räkna ner lite nu. I veckan kommer jag under 100 dagar dessutom )))

• Sommarmalva

Är TUL nåt som alla får göra i vissa landsting? Eller hur kommer det sig att flera här inne gör det? Jag har aldrig fått göra nåt.

• Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-04-19 10:12:11 följande:

Jag har släppt vikt ångesten. Jag väntar mitt tredje barn och har gått upp mycket med de två första. Och nu har jag redan gått upp ca 16 kg är i vecka 29. Jag äter bra, jobbar med ett jobb där jag promenerar mycket. Jag har ju visserligen oxå fått väldigt stora barn, men dom har mått bra. Jag har gått ner kilona sakta efteråt men inte behövt kämpa allt för mycket. Mitt tips... Ät bra mat, väx och frodas ,njut av annat än att vara erat snyggaste jag just nu! Vill ni så tappar ni de där kilona sedan. De e ju svårt att styra, visa går upp andra går ner under graviditeten. Så är det bara. Jag kommer säkert komma upp i 30kg+ innan denna resan är slut!

Bra synsätt på vikten! Jag har som många andra här också börjat få ångest över vikten. Har gått upp 9 kg och är i vecka 26. Äter tom nyttigare nu än innan då jag inte är så sugen. Fast har svullnat lite om ben och så, så där sitter väl endel också. Annars känns det som om jag bara har en mage så har så svårt att fatta vart alla kilon sitter! Ska försöka tänka mera som du, även om det är svårt! Omgivningen är ju också fokuserad på ens vikt liksom, och ska kommentera hur stor man är. Jag skulle så gärna vilja vara den där som går upp lagom 12 kg....
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-24 13:20:45 följande:

Jag har börjat få ont typ där jag brukade ha mensvärk, alltså på sidan av nedre magen ( hoppas ni förstår vad jag menar) är det foglossning ? Det är oftast när jag är i farten och sen när jag lägger mig för att vila en stund.. Nån som har något förslag??

Man kan ha foglossning fram vid bäckenet också, inte bara i svanken som nån skrev men sidan av magen låter inte riktigt som foglossning, om det inte är höfterna? Förra graviditeten hade jag hemsk foglossning fram, gjorde jätteont bara att trycka lite försiktigt på bäckenbenet, under magen liksom.
  • Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-04-25 09:35:01 följande:

Hur har ni andra det med ork förresten? Nu är det lite drygt 1/4 kvar av denna graviditet och jag börjar känna mig slut! Eller jag tycker det rullar på bra så länge vardagen rullar på som vanligt men så fort jag får minsta lilla kämpa blir jag helt däckad och orkar ingenting. Nu har jag fått en vanlig förkylning men är helt knäckt och orkeslös. Har ni börjat gå ner i tid eller hur gör ni för att orka med? Jag har sagt att jag ska jobba heltid till midsommar för att sedan gå på semester innan fl, har ju två barn på 4 och snart 3 år som också behöver min tid och nu börjar jag undra hur jag ska orka med..

Min ork är typ borta! Är i v27 nu. Har fått HP från 1 juni men ska försöka bli sjukskriven 50% pga schemaändringar. ALLA mina arbetspass kommer vara 12 timmar med 1 timmes rast! Nu kan jag vara helt färdig efter ett 7-14 pass liksom... Hua... Med denna foglossning jag har med så kommer det inte funka. Har tre barn innan, som jag inte känner att jag kan ge allt nu. Vet jag att jag ska jobba på eftermiddagen så kan jag inte göra mycket alls hemma innan, för då klarar jag inte jobbet. Känns skit!
  • Sommarmalva

Jag ligger nu inne på förlossningen under observation... Har åkt på njursten. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv!!! Smärtan satte igång värkar, vilket är alldeles för tidigt, är ju bara i v27... Värkarna avtog när smärtlindring kom, men blir kvar här inatt iallafall. Livmodertappen var ej påverkad som tur var. Hade det varit minsta lilla påverkan på den så hade det blivit Göteborg för mig, inte kul. Nu är jag bara livrädd för att få ont igen. Tänk om värkarna kommer då igen?! För njursten går tydligen inte att åtgärda när man är gravid. Det är bara att vänta ut den. Hua!

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-04-29 18:07:50 följande:

Efter en oerhört dålig morgon när jag kände mig som en valross och allt bara var fel, så blev det en väldigt bra kväll. I postlådan väntade nämligen 2 brev. Ett med lillsmurfens första klädesplagg och det andra var ett brev från fk där det stod att jag fick graviditetspenning!!!! Det känns sååååååååååå skönt! Min sista arbetsdag är nu bara en månad bort, 26/5...

Grattis till gravidpenningen! Visst känns det härligt?! Jag jobbar också bara maj ut. Det närmar sig
  • Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-04-30 10:17:06 följande:
    Usch så hemskt. Krya på dig och hoppas lillen stannar i magen flera veckor till!
    Tack! Hade lite värkar i morse men sen har det varit lugnt så det ser bra ut. Nu gäller det bara att bli av med denna smärta som återkommer hela tiden... Nu har precis sambo + minsta dottern varit här, och nu inväntar jag min bror som skulle komma förbi med lite snask
  • Sommarmalva

Hej. Vet att man inte ska fundera så mycket över vikten. Man väger vad man väger liksom. Men... Jag nojjar mig iallafall och har nu gått upp 9 kg. Är i vecka 28 nu. Hur mycket hade ni andra gått upp då? Hur mycket har ni gått upp nu? Känn som om jag gått upp mycket... Dessutom en väldigt ovan känsla att väga över 70!!

• Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-05-09 06:25:49 följande:

går fyllde ja år. Va så härligt med sol och värme. :)Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset. 

Går in i v.33 i morgon.

Grattis! Hoppas du hade en fin dag! Vad berodde flytningarna på förra gången?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)