Linafina22 skrev 2016-04-19 10:12:11 följande:
Jag har släppt vikt ångesten. Jag väntar mitt tredje barn och har gått upp mycket med de två första. Och nu har jag redan gått upp ca 16 kg är i vecka 29. Jag äter bra, jobbar med ett jobb där jag promenerar mycket. Jag har ju visserligen oxå fått väldigt stora barn, men dom har mått bra. Jag har gått ner kilona sakta efteråt men inte behövt kämpa allt för mycket. Mitt tips... Ät bra mat, väx och frodas ,njut av annat än att vara erat snyggaste jag just nu! Vill ni så tappar ni de där kilona sedan. De e ju svårt att styra, visa går upp andra går ner under graviditeten. Så är det bara. Jag kommer säkert komma upp i 30kg+ innan denna resan är slut!
Bra synsätt på vikten! Jag har som många andra här också börjat få ångest över vikten. Har gått upp 9 kg och är i vecka 26. Äter tom nyttigare nu än innan då jag inte är så sugen. Fast har svullnat lite om ben och så, så där sitter väl endel också. Annars känns det som om jag bara har en mage så har så svårt att fatta vart alla kilon sitter! Ska försöka tänka mera som du, även om det är svårt! Omgivningen är ju också fokuserad på ens vikt liksom, och ska kommentera hur stor man är. Jag skulle så gärna vilja vara den där som går upp lagom 12 kg....