-
Vilken vecka är du i nu? Jag är så kluven på nåt vis. Samtidigt som jag kollar pappret varje gång jag är på toa så är jag ganska inställd på att allt är bra. Jag känner ju Liten röra på sig just nu och är stolt över magen. Men spärren finns där. Hoppas det blir bättre efter rul. Jag inbillar mig det men vet inte... Trodde det skulle släppa efter kub men inte då! Hur kom det sig att du fick ett extra ul?Moorii skrev 2016-03-04 18:49:56 följande:Jag fick också missfall förra året, i juli, och jag har oroat mig fruktansvärt mycket! Nu har jag gjort rul och fick ännu ett ul i onsdags, allt ser så fint ut och äntligen har jag kunnat släppa oron så pass att jag inte oroar mig varje dag längre iallafall. Idag var vi i ullared och handlade jättemycket bebissaker, så skönt! Jag tror man får bestämma sig för att man tror på att allt är bra och veta att man gör allt man kan för att bebis ska må bra. Min mans brors fru har dock inte kunnat släppa sin oro, hon är en månad före mig. Det är svårt, men tror inte det är omöjligt för någon! Hoppas verkligen du kan komma över den tröskeln. -
Jamen precis så tänker jag! Att bara för att jag kommit si och så långt så betyder det inget... Ska på bytardag i morgon och fynda kläder till barnen och tänkte det hade varit smart o köpa lite bebiskläder då men tror inte jag kommer hem med några såna... Får se om jag tar mod till mig o köper nåt, men är tveksam...Gemmy skrev 2016-03-04 20:00:21 följande:har inte haft missfall, men förstår din oro lite, för jag är ständig orolig. Jag hade en vän som fick missfall, ganska sent, så jag går oftast runt och tänker "ja, bara för att jag är i vecka 20, så betyder det ju inte att risken inte finns", så jag vågar inte köpa något, trots att jag gärna vill -
Var ju på bytardagen igår. Min 5 åring var med och insisterade på att vi skulle köpa en jättesöt liten body, för 5 kr. Jag köpte den, för att försöka komma över min spärr... Men nu när den ligger här hemma känner jag inget när jag ser den... Hade velat känna lycka och mys! Och gå o känna på den ibland. Men den ligger där på byrån bara... Nåja, nu har jag iallafall köpt nåt...
-
Jag känner väldigt lite sammandragningar. Känner någon svag ibland men hade jag inte vetat sen innan hur det känns så hade jag nog inte ens reflekterat över dom...Moorii skrev 2016-03-06 23:05:38 följande:Känner alla utom jag sammandragningar? Vet förvisso inte hur det ska kännas, men gissar att man vet vad det är när det händer.
-
Så härligt att köpa bebiskläder! Jag har rul den 14. Om en vecka idag. Inbillar mig att det kommer kännas bättre efter det, vet ej. Köpte ju två söta bodys på klädbytardagen här men känner inte mycket alls när jag tittar på dom. Hade inbillat mig pirr i magen och myskänsla, men nej. Visst dom är söta men dom ligger bara där på byrån...Moorii skrev 2016-03-04 21:46:38 följande:Vecka 21 (20+2). Jag trodde inte heller det skulle släppa, men efter rul kändes det mycket bättre. Kanske för att jag visste att om något var allvarligt fel så hade det upptäckts då. Min mans son har ett allvarligt hjärtfel, så därför fick vi ett ul där en hjärtläkare kollade så att allt var bra med hjärtat, och det var det. Det är inte ärftligt, men vi ville ändå kolla upp det. När har du rul? -
Jag förstår inte varför folk tycker sig ha rätt att kommentera ens kropp när man är gravid! Fruktansvärt jobbigt! Jag fick kommentarer tidigt om min mage eftersom den växte ganska fort nu med fjärde barnet. Detta har gjort att jag försökt "dölja" den i pösiga kläder. En dag på jobbet kände jag att jag skulle ta på mig en tightare tröja och fick på en gång kommentarer om att den ser mycket större ut nu, för igår hade jag en tjockare tröja över... Suck!Gemmy skrev 2016-03-04 20:05:08 följande:Folk runt omkring mig har sagt att jag har gått upp i vikt, folk ska påpeka att min rumpa har växt och att brösten har växt, vilket jag själv märker så klart, men brukar inte kolla på sifforna eller väga mig, just för att det skulle nog bara stressa mig (tyvärr). Vill ju inte erkänna att jag skulle nog bli ledsen om vågen visade 10+, men sanning är nog att jag skulle ta på mig, så bäst att låta bli ;)
-
Haha vet du, en gång när jag var gravid så sa min dåvarande svärmor "hej tjockis" till mig då svarade jag "detsamma..." Fast med lite skoj då sa hon bara att " ja det var rätt åt mig" hehe, tror hon fattade och sa inte så mera.Moorii skrev 2016-03-07 10:51:30 följande:Så länge det är folk jag känner så kan jag stå ut med att de klappar på magen, men en på jobbet har börjat kalla mig tjockis, och gravid eller inte - jag vill aldrig bli kallad tjockis. Får ta och säga åt henne innan jag får ett utbrott.. -
Jag är osäker på att ta reda på kön eller inte. De andra gångerna har jag absolut inte velat, men denna gången är jag mer nyfiken. Min sambo säger att jag får bestämma... Tror nog att jag vill det...Moorii skrev 2016-03-07 09:47:16 följande:Ok, det börjar närma sig ja! Jag hoppas och tror att det kommer kännas bättre för dig efter det. Och mer verkligt framförallt! Ska ni ta reda på kön? Det hjälpte mig att knyta an till den lille, han fick som en identitet. Du kommer alldeles säkert kunna glädjas åt dom söta bebiskläderna snart :)
Idag visade jag min stora mage i badhuset med, var där med jobbet, jobbar inom vården. Hade lite ångest över det innan eftersom jag fortfarande inte tror helt på att det ska bli ett barn av detta. Fast när jag bytt om och märkte att ingen kommenterade magen så kändes det jätteskönt! Och väl i vattnet är det ju inte så synligt. Har du fått stor mage? -
Nja jag har börjat med gravid jeans, men inget annat än. Men tror det börjar bli dags för tröjor snart. Måste ju ha kortärmat på jobbet och har haft linne under men börjar se lite dumt ut när jumprarna slutar under navelnMoorii skrev 2016-03-07 21:24:48 följande:Haha, bra där! Ja, jag får se till att kontra på nåt bra sätt ^^Sommarmalva skrev 2016-03-07 20:23:26 följande:Oj, det var modigt ändå. Skönt att det kändes bra!Jag är osäker på att ta reda på kön eller inte. De andra gångerna har jag absolut inte velat, men denna gången är jag mer nyfiken. Min sambo säger att jag får bestämma... Tror nog att jag vill det...
Idag visade jag min stora mage i badhuset med, var där med jobbet, jobbar inom vården. Hade lite ångest över det innan eftersom jag fortfarande inte tror helt på att det ska bli ett barn av detta. Fast när jag bytt om och märkte att ingen kommenterade magen så kändes det jätteskönt! Och väl i vattnet är det ju inte så synligt. Har du fått stor mage?
Jo, den är rätt stor nu faktiskt. Märkte idag att en gravidtröja som var för stor för 2 veckor sen, satt som den skulle idag.. Så det händer grejer :P kommer nog bli stor som ett hus! Lär se roligt ut till mina 154 cm ;) har du börjat med gravidkläder än?
längtar till sommaren när det räcker med linne eller nån klänning.
-
Jag tycker bara det känns så onödigt med gravidkläder när man inte använder de så mycket så jag försöker hitta billigt på Tradera. Sist fick jag fem gravidjeans/byxor för 200 kr! Sånt gillar jag! Har också nu vunnit en auktion med två fina randiga toppar för strax över hundralappenMoorii skrev 2016-03-08 21:16:52 följande:Haha, ja lite kanske ;) åh, jag med! Har tjuvkikat på fina gravidklänningar på nätet och längtar efter att få beställa lite.
har ni kollat efter vagn och sånt? Jag är lite petig med det eftersom jag inte vill ha en med såna där små fåniga hjul fram... Inbillar mig att det kommer bli besvärligt på vintern men en massa snö. Vill ha fyra rejäla stora hjul. Vi känner inte heller för att köpa en ny för flera tusen men finns ju många fina till bra pris på blocket.