Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Minimeea skrev 2016-05-21 11:53:29 följande:
    Vilken vecka är du i?

Jag fick något njurstensliknande mensig hittade inget fel så inga tabletter här inte :P

Du får testa att börja med dom igen så kanske det lugnar sig :)

Jag har ofta sd hela dagarna men på nätterna kommer dom mer intensiva förvärkarna :( hade hellre haft tvärtom så man fick känna sig liiite utvilad
    Jag är i vecka 30 nu. 31 på måndag. Du?
    Var det nyligen du hade som njurstenssmärta? Har du känt av det någe mera? Jag har ju en sten som är 1 cm som sitter någonstans. Den har flyttat på sig för de hittar den inte. Men tydligen inget farligt att ha den där sålänge den inte stoppar, och på ul igår såg njuren fin ut. Får vänta tills lillebror är ute för att ev spränga stenen.
  • Sommarmalva
    Minimeea skrev 2016-05-21 19:38:12 följande:
    Jag är i v.32+4 idag.
    Det var för 5-6 veckor sedan. Den vänstra njuren som gjorde ont men den högra var förstorad :/ Men det resulterade i illamående, lika illa som mina första 12 veckor var.
    Usch fy! Hoppas verkligen inte att den förändrar sig och blir större! Har du mycket ont av den?
    Jaha, så du mådde illa istället för att ha ont? Nu känner jag knappt av den längre. Den måste ha flyttat sig till ett bättre ställe fick ta smärtstillande några dagar hemma men har klarat mig utan nu. Blev ju inlagd eftersom smärtan orsakade att värkar startade så jag vägrade åka hem sålänge jag inte hade mer än alvedon att ta hemma. Så jag fick både papaperin eller vad tusan det hette och spasmofen. Känns bra att ha hemma ifall det skulle sätta igång.
  • Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-05-21 20:41:03 följande:
    Mysigt å se han igen. Var sj på tul i torsdags å då var lillens uppskattad till 1800. Är i v.34 nu. Vi fick en uppskattning på mellan 2,5-3 kg om han är kvar tiden ut.
    Ok. Gjorde ni TUL av någon anledning eller görs det ändå i ert landsting? Visste ni innan att bebis var liten?
  • Sommarmalva
    Minimeea skrev 2016-05-22 03:35:06 följande:
    Ville dom skickat hem dig bara så??

Haha ja jag fick illamåendet :P Inte alls vad jag föreställt mig :P

Inatt så fick jag stanna på förlossningen :/ Livmodertappen hade öppnat sig lite för två veckor sedan och efter massa sammandragningar och förvärkar så har det resulterat i mer öppning så nu har jag fått bricanyl spruta och hoppas på att få en lugnare mage :P
    Hoppas bricanyl hjälper nu då!
    Nej dom var väldigt tillmötesgående och sa att de inte skulle skicka hem mig så länge jag inte kände mig trygg med det. Hade ju åkt in natten innan men då var jag så dum och valde själv att åka hem, fick med mig alvedon och de andra tabletterna men dagen efter fick set bli ambulans in eftersom tabletterna inte hjälpte. Så åkte hem först när hag fick med mig spasmofen hem för det var det enda som hjälpte inne på förlossningen.

Hur mycket har du öppnat dig nu? Har förvärkta gjort riktigt ont? Blir lite nojjig nu över att man kan öppnas av förvärkar...
    Det är ju skönt ändå att du kommit en bit in i graviditeten, skulle ju inte vara katastrof om bebis kom nu. Har glömt, men har du gjort TUL? Tänkte hur stor bebis är?
  • Sommarmalva
    Namnlös2015 skrev 2016-05-20 21:57:03 följande:

Varit hos bm idag, mina magmuskler håller ett stadigt grepp om bebisen så det är inte så stor chans att hn vänder sig själv :(

Men hn har 2 veckor på sig, sen bokas det tid för vändningsförsök, så om drygt 3 veckor är det aktuellt i alla fall!

Har upplyst bm om att jag inte vill föda med rumpan först!

Mitt järnvärde är uppe på 120 nu :D

Trevlig helg alla!!

Har bebisar svårt att röra sig där inne om man har starka magmuskler?! Låter ju konstigt, fast jag har aldrig varit i den sitsen...hehe... Fast då borde det ju betyda att om de gör ett vändningsförsök och lyckas så borde ju bebis stanna i det läget. Fast det kanske är svårt att vända på den också?
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-23 20:45:11 följande:

Bara 2 arbetsdagar kvar, sen får jag gå hem och ladda upp för att lillsmurfen ska komma <3

Åh härligt! Jag har fyra så skönt att få vara ledig över sommaren utan att ta semester.
  • Sommarmalva
    Namnlös2015 skrev 2016-05-23 20:48:30 följande:

Ja eftersom hn är stor så är det trångt redan nu och tydligen så underlättar inte magmusklerna.

Vändningsförsök lyckas, vad min bm sa, till 50% och om de lyckas vända hn så är risken väldigt liten att hn inte stannar så sen.

Jaha ok. Hur stor är bebis då? Har de räknat ut vad vikten kommer vara vid födseln? Då kanske det blir vändningsförsök då eller? Vilken vecka är du i nu?
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-27 12:43:39 följande:
    Samma datum som mig :) roligt. Jag jobbade sista dagen igår.
    Jag jobbar i helgen och en natt nästa vecka sen går jag också hem! Känns helt underbart! Jobbar 50% nu, så idag jobbade jag 8-13. Min kropp är helt slut! Av fem timmar!! Nu är det verkligen nedräkning!
  • Sommarmalva
    SommarDahlia skrev 2016-05-28 13:02:08 följande:

Jag jobbar 3 v till. Tycker om mitt jobb, enda problemet nu är att jag jobbar långa dagar (14h) och även nätter, visserligen sovande natt om inget händer men det är jobbigt att lägga sig efter 23 när man lägger sig vid 21 när man är hemma.

Såfort jag slutar är bebis välkommen ut :)

Jag jobbar också långa dagar, 12 timmars, och har ibland natt, vaken, så jag gick ner på halvtid. Känns jätteskönt! Skulle inte klara hela dagarna. Natten går tyvärr inte att dela på så den får jag ju ta men har bara en natt på tisdag sen går jag hem
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-30 12:11:38 följande:

Jag är nu i v 32.(31+5) I morse vaknade jag och mådde så otroligt illa. Det var nästan som i början av graviditeten. Jag har hört nått om att det är ett enormt hormonpåslag just i dessa veckor, är det nån mer som varit med om det?

Jag är med i vecka 32 och kan må lite småilla men inte alls så farligt som du verkar råkat ut för. Gick det över? Hoppas du inte kommer dras med det nu. Däremot får jag sån halsbränna nu. Vissa kvällar är det så jag mår illa av den. Har funkat med samarin hittills men bm rekommenderade omeprazol så får köpa det i morgon. Hur har du det med andra krämpor nu?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)