• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • LaPil

Tänk att det redan har gått 1 vecka sedan plusset :) Igår fick min mamma och mormor veta och idag min ena lillebror. Mannens familj får nog veta imorgon :) Dags att gå in i v6 imorgon också. Woho!

Förra graviditeten bloggade jag för att dokumentera, men den här gången blir det Instagram då jag trivs bra med den typen av forum. Vill ni följa mig så hittar ni mig här: https://www.instagram.com/syskonresan/ 
    När vi passerat v12 kommer jag vara mindre anonym, men nu till en början är det för att även få de första veckorna sparade :)

Instagram @syskonresan
  • Mammatilljesperochkevin06
    Längtar88 skrev 2016-02-27 09:01:35 följande:

H

Jag har lite så med, fast de kan skilja från dag till dag eller ändras under samma dag. Blir jätte nojig! Tog ett till grav test men de visar betydligt starkare så borde vara ok
    Hehe jag har inte köpt något test till man får helt enkelt lita på sin kropp
  • Längtar88
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-27 10:33:51 följande:

Hehe jag har inte köpt något test till man får helt enkelt lita på sin kropp

Mitt svar försvann, så blir de dubbelt senare vet ni varför :p

Jag hade kvar ett sista test jag tog, förra graviditeten mådde jag dåligt hela tiden non stop (med undantag för en stund i mitten) så de här med att faktiskt må bra då och då är "fel" för mig...
  • Mammatilljesperochkevin06
    Längtar88 skrev 2016-02-27 10:42:08 följande:
    Mitt svar försvann, så blir de dubbelt senare vet ni varför :p

Jag hade kvar ett sista test jag tog, förra graviditeten mådde jag dåligt hela tiden non stop (med undantag för en stund i mitten) så de här med att faktiskt må bra då och då är "fel" för mig...
    Men vad bra du hade ett till test hemma så nu kan du då vara säker :)
  • Louise_86
    Ofiaa skrev 2016-02-27 07:39:38 följande:

Hej allihopa :)

Bf 24 oktober med första :) slutade med ppiller i augusti förra året då jag o min sambo bestämde att nu va se nog dags.

Dock har jag typ noll symtom? går in i vecka 7 på tisdag och ska träffa bm på onsdag för inskrivning, hoppas hon kan lugna min oroa. Egentligen borde man va överlycklig som inte hänger över toan och spyr, men lite symtom och bekräftelse vill man ju ha ;)

Hej!,
    Jag har också BF 24.okt med första. Jag känner precis som du knappt några symptom, lite ömma bröst bara. Men jag väljer å vara tacksam för det så länge jag slipper må illa. Hade molvärk varje dag förra veckan men nu kommer det bara en enstaka gång som ger med sig ganska fort.
  • Oktbebis

Känner heller inget förutom ömma bröst ibland. Får va glad för det :)

Ingen i vår familj får veta det innan vi varit på ultraljudet. Hoppas vi kan hålla oss :)

• Emm4

Hej och grattis allesammans! Jag plussade förra veckan och är i vecka 6(5+5). Är orolig då vi hade ett missfall i december i vecka 6. Ska till veckan boka tid för rul och inskrivning hos barnmorskan. Jag är 26år och min man är 29år. Har sedan plusset haft väldigt spänd mage&livmoder, ett par dagar efter plusset kom även ömheten i brösten.

• Anonym (orolig)

Välkomna hit alla nya o grattis till era plus

• nepe
    Anonym (Test) skrev 2016-02-26 18:20:56 följande:

Ni som är yngre än 35 där det inte erbjuds gratis KUB test: Kommer ni göra det ändå? 

Ja det kommer vi!
Svar på tråden BF Oktober 2016