• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Tyret1501

Hejhej! Blev det någon ny Facebook grupp och hur hittar jag den?

Grattis alla gravida!

• pandoraDiem
    Anonym (nummer 3) skrev 2016-02-25 14:39:51 följande:
    Min Bm sa att jag ska fortsätta som vanligt och träna om jag inte känner nått. Fram till v 20 kan man köra på men var lite försiktig med magövningar - magmusklerna delar ju på sig. och med hopp pg av ligamenten.  Med ettan var jag och simmade ändra fram till han kom (han kom på kvällen efter ett simpass på morgonen) 
    Med tvåan fick jag foglossning så då kunde jag inte träna. Mådde så dåligt efter den förlossningen så nu tänker jag träna om det går...  
    Jag kör på som vanligt och sen kommer jag trappa ner och simma/cykla/träna styrka-uthållighet längre fram.  jag har fått jättemage och blivit stor de andra gångerna så då är det svårt att träna samtidigt som det är nödvändigt för mig. 

men om ni simmar ska ni inte göra bröstsimbenspart - det är inte bra för varken knän eller höfter (foglossning) crawl, rygg eller fjäril är bättre. Gärna med platta om armarna blir för jobbigt. 

hälsar nummer tre som älskar att träna. 
    Jag tycker också om att träna och kör en hel del löpning. Var ute och sprang i tisdags, tog det mycket lugnt. När jag kom tillbaka så hade jag lite rosa i mina flytningar så blev skiträdd. Nu vet jag inte hur jag ska göra med träning.
  • JennyNG

Hej???? stort grattis till er! Vi skulle precist få våra mediciner och veta vilket datum vi skulle starta Ivf:en och på morgonen plussade vi samma dag vi skulle dit ????

Vi är beräknad den 8 okt och ska få gå på tidigt ultraljud 29/2 .

Kraaaamar

eagle87 skrev 2016-02-24 12:01:39 följande:

Ja e så överlycklig O inte behöva göra ivf.. Va så rädd liksom... Ja hade en läkartid 22 feb då vi skulle förbereda remissen O ta blodprover men istället fick ja säga att jag är gravid :))))

Visst känns de overklighet?

• pandoraDiem
    JennyNG skrev 2016-02-25 17:45:00 följande:

Hej???? stort grattis till er! Vi skulle precist få våra mediciner och veta vilket datum vi skulle starta Ivf:en och på morgonen plussade vi samma dag vi skulle dit ????

Kraaaamar

Grattis! Plussade också alldeles innan vi skulle sätta igång med ivf :) visst är det helt underbart och helt overkligt :)
  • Ggrahnen
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-25 15:12:36 följande:

Ja jag har börjat gå som en anka men tycker det är alldeles för tiiiiiiidiigggttt

Jag med!!! Försöker hela tiden anstränga mig för att gå normalt!!
  • JennyNG

Ja helt overkligt. Bara skrev till mannen som låg å sov :)

Barnmorskan sa att dom var ganska duktiga på att skrämmas ;)

pandoraDiem skrev 2016-02-25 19:22:34 följande:

Grattis! Plussade också alldeles innan vi skulle sätta igång med ivf :) visst är det helt underbart och helt overkligt :)

• *Ida*
    JennyNG skrev 2016-02-25 21:16:53 följande:

Ja helt overkligt. Bara skrev till mannen som låg å sov :)

Barnmorskan sa att dom var ganska duktiga på att skrämmas ;)

Detsamma hände oss oxå. Ja hade en spolning inbokad innan vi skulle påbörja vfu. Helt otroligt att det är så psykiskt. Men grattis till oss ;)
  • Mammatilljesperochkevin06
    Ggrahnen skrev 2016-02-25 20:02:16 följande:
    Jag med!!! Försöker hela tiden anstränga mig för att gå normalt!!
    Hehe ja folk tittar ju lixom på en haha jag är. Bara i vecka 7 ;) du då
  • Anonym (orolig)
    JennyNG skrev 2016-02-25 17:45:00 följande:

Kraaaamar

Är också beräknad till den 8 okt o har ul den 29/2
Svar på tråden BF Oktober 2016