• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • TindraVilma

Märkligt! Är själv apotekare och jag äter själv lergigan Comp just nu...be att få prata med någon annan på apoteket och berätta att den tidigare gett dig fel information. Klart du kan äta dem!

*Ida* skrev 2016-02-24 17:41:57 följande:

Ja va nyligen på Apoteket för att ta ut lergigan Comp.

Apotekaren vägrade ge mig det. Hon sa att Comp ska man inte äta som gravid. Har ni några erfarenheter ?

• HCS

Åh så underbart! <3

Ggrahnen skrev 2016-02-24 19:10:30 följande:

Var på VUL idag pga misstänkt MA. HJÄRTAT SLOG!!!!! Åh vad jag grinade av lycka! Var häftigare än att hoppa fallskärm!! 7+2 BF 10/10 <3 <3 <3

• trex2013
    Ggrahnen skrev 2016-02-24 19:10:30 följande:

Var på VUL idag pga misstänkt MA. HJÄRTAT SLOG!!!!! Åh vad jag grinade av lycka! Var häftigare än att hoppa fallskärm!! 7+2 BF 10/10 <3 <3 <3

åh vad skönt att veta, vilken lättnad! :)
  • Anonym (orolig)
    *Ida* skrev 2016-02-24 17:41:57 följande:

Ja va nyligen på Apoteket för att ta ut lergigan Comp.

Apotekaren vägrade ge mig det. Hon sa att Comp ska man inte äta som gravid. Har ni några erfarenheter ?

Jag äter comp 4 ggr per dag o primperan 3 ggr per dag. Lite mindre när ja jobbar då jag kör bil till jobb
  • *Ida*

Apotekaren fick sig en utskällning av min barnmorska idag så det är löst nu ;)

• Anonym (orolig)
    *Ida* skrev 2016-02-25 12:49:55 följande:

Apotekaren fick sig en utskällning av min barnmorska idag så det är löst nu ;)

vad skönt, så du har tabletterNA? jag blir ganska pigg eller hur man ska uttrycka sig av de, så tar ja de för sent på kvällen så kommer jag ej till ro
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-25 11:10:16 följande:

Någon mer än jag som börjat gå som en anka?

nej jag har sluppit det än så länge
  • Anonym (nummer 3)
    Villhabarn29 skrev 2016-02-24 17:08:53 följande:
    Mycket finns att läsa på 1177 tror jag hon sa :) Lagom mängd. Man ska göra det som känns bra. Inga supertunga lyft (jag kör exempelvis marklyyft och tunga benböj med stång - det lägger jag av med). Lätt jogging, promenad. . Sen tyckte hon jag kunde prata med pt om upplägg. Hennes torde ha stött på frågan förr:) Fråga gärna din bm med om du blir osäker :)
    Min Bm sa att jag ska fortsätta som vanligt och träna om jag inte känner nått. Fram till v 20 kan man köra på men var lite försiktig med magövningar - magmusklerna delar ju på sig. och med hopp pg av ligamenten.  Med ettan var jag och simmade ändra fram till han kom (han kom på kvällen efter ett simpass på morgonen) 
    Med tvåan fick jag foglossning så då kunde jag inte träna. Mådde så dåligt efter den förlossningen så nu tänker jag träna om det går...  
    Jag kör på som vanligt och sen kommer jag trappa ner och simma/cykla/träna styrka-uthållighet längre fram.  jag har fått jättemage och blivit stor de andra gångerna så då är det svårt att träna samtidigt som det är nödvändigt för mig. 

men om ni simmar ska ni inte göra bröstsimbenspart - det är inte bra för varken knän eller höfter (foglossning) crawl, rygg eller fjäril är bättre. Gärna med platta om armarna blir för jobbigt. 

hälsar nummer tre som älskar att träna. 
Svar på tråden BF Oktober 2016