• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Eili
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 08:13:28 följande:

Det är säkert en tjej om det är det du känner på dig, tror oftast känslan är rätt. Spännande hur som helst! Ska ni ta reda på vad det blir eller blir det en överraskning? :) Vi tog inte reda på det med sonen men nu vet vi ju och båda valen har såklart sin tjusning:)

Vi har inte bestämt oss än, men har sagt om någon av oss vill på RUL så gör vi det :) Jag vet inte om den är rätt alltid för alla inklusive mamma trodde jag va en pojk och alla trodde, framförallt syrran själv trodde hon skulle få en flicka men det blev en pojk. Spelar ju verkligen ingen roll vad det blir men att veta känner jag kan underlätta lite :)
  • Anonym (Maria)
    orzia1 skrev 2016-04-09 09:06:46 följande:

För man veta kön på kub?

Tror inte det går? På NIPT test får man veta både kön och kromosomavvikelser, går att göra från vecka 10. Det är bara ett ultraljud och ett blodprov från armen. Säkrare svar än kub, nästan som fostervattensprov. Vi är så glada att vi gjorde det så vi slapp fundera över en sannolikhetssiffra
  • orzia1
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 10:04:46 följande:

Tror inte det går? På NIPT test får man veta både kön och kromosomavvikelser, går att göra från vecka 10. Det är bara ett ultraljud och ett blodprov från armen. Säkrare svar än kub, nästan som fostervattensprov. Vi är så glada att vi gjorde det så vi slapp fundera över en sannolikhetssiffra

Okej.. ja förstår.. vi ska ändå inte föra ngt av det. Har ej åldern för att få det gratis och vi vill inte betala
  • orzia1

Vi kommer ta reda på kön. Vi ska även göra ett ul på spec mvc efter rul, sen ska vi boka 3d ul privat så vi tänker se om de kan se könet på dessa 3 ul.. o 3d ul känns inte som det blir så mkt fel

• Anonym (Maria)
    orzia1 skrev 2016-04-09 10:36:48 följande:

Vi kommer ta reda på kön. Vi ska även göra ett ul på spec mvc efter rul, sen ska vi boka 3d ul privat så vi tänker se om de kan se könet på dessa 3 ul.. o 3d ul känns inte som det blir så mkt fel

Okej men den är säkert frisk så det är lugnt :) Jag är också för ung för att få det gratis men har en släkting som fick ett barn med downs i relativt unga år så därför valde vi att betala för det. Då fick vi veta allt på en gång och det var skönt.

Åh 3d ultraljud verkar så spännande, att få en mer verklig bild av liten :) Ni borde ju absolut få ett säkert svar på kön efter tre stycken ul iaf, spännande! :)
  • orzia1
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 10:59:30 följande:

Okej men den är säkert frisk så det är lugnt :) Jag är också för ung för att få det gratis men har en släkting som fick ett barn med downs i relativt unga år så därför valde vi att betala för det. Då fick vi veta allt på en gång och det var skönt.

Åh 3d ultraljud verkar så spännande, att få en mer verklig bild av liten :) Ni borde ju absolut få ett säkert svar på kön efter tre stycken ul iaf, spännande! :)

jag tog reda på könet när vi vänta dottern och på första rul ville ej min man, sen blev ja inlagd och fick rådet o ta reda på kön för att börja knyta an.. då sa hon att det är en tjej, dottern snurra runt mkt och visa många ggr.. hon sa jag har aldrig haft fel.. sen gjorde vi ändå 3d o de bekräfta det.

Okej ja då förstår jag att ni valde o bet.. men här fråga de om man hade avvikelser i släkten för då fick man sånt gratis... vi var på UL för att kolla hjärtat o då tog hon sig god tid o kolla, o sa att nacken är okej, hade jag sett avvikelser så hade jag gett er rådet att göra vidare prover... så vi är ändå lugna..
  • Anonym (Lyckorus)

Hej allihopa.

Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

• Anonym (Lyckorus)
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 06:30:22 följande:

Så himla ledsamt!:( Har läst dina tidigare inlägg nu. Hoppas det går bra, tänker på dig.

Tack gumman! <3
    orzia1 skrev 2016-04-09 05:25:30 följande:

Är inlagd igen... med dropp. Har inte blivit bättre sen ja kom hem.. och ligger på så om med 3 st äldre så det lär inte bli bättre.. mår illa av alla dofter o av matlukt... men här finns inga enkelrum...

Usch, lider med dig. Fruktansvärt att må så illa stackaren. Finns nog inget mer än dropp i de läget. Kramar till dig!

<3 <3 <3
  • Eili
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

Lider med dig, vännen. Fick själv ett missfall i september och blev gravid igen i januari och är nu i vecka 13.

Styrkekramar till dig!
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Kram på er!!!

Vet inte var du ligger, men jag låg inlägg i lund med min dotter, där delades också en avd in med nyfödda o sen en med gyn.. där var alla som dels hade graviditetsbekymmer och även de som gjort abort. Både de frivilliga men även de ofrivilliga sk missfallen... och även de som hade fött barn som dött.. jag prata med en tjej som fått MF, lagom skoj o dela rum med mig som gravid, en som gjort abort o sen höra bebis skrik... vi hade livliga pratstunder hur fan de tänker... vet inte om de har ändrat det nu...

Hoppas att det går "smidigt" och enligt planerna så du ej behöver stå ut för länge... lider så med dig... får din man/pojkvän vara där med dig? Stor kram
Svar på tråden BF Oktober 2016