• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Eili
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-08 18:11:33 följande:

Tack det värmer! <3

Tänker på dig! ?
  • Anonym (Maria)

Hejhej allihopa! Jag hoppar inte här, är gravid i v 13 nu. Hur mår ni? Mitt illamående vill inte lätta ännu, har mått såå illa sen v 5 med kräkningar och allt. Helt däckad på kvällarna.

Är det många av er som har gjort/ska göra kub? Vi bestämde oss för att göra NIPT-test för att få ett säkrare svar än ett sannolikhetssvar. Det var otroligt smidigt med ett ul plus ett blodprov och vi har redan fått svar också, plus svar på kön som är frivilligt. :) Kan varmt rekommendera det testet i alla fall!

• Eili
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-08 19:23:42 följande:

Hejhej allihopa! Jag hoppar inte här, är gravid i v 13 nu. Hur mår ni? Mitt illamående vill inte lätta ännu, har mått såå illa sen v 5 med kräkningar och allt. Helt däckad på kvällarna.

Är det många av er som har gjort/ska göra kub? Vi bestämde oss för att göra NIPT-test för att få ett säkrare svar än ett sannolikhetssvar. Det var otroligt smidigt med ett ul plus ett blodprov och vi har redan fått svar också, plus svar på kön som är frivilligt. :) Kan varmt rekommendera det testet i alla fall!

Jag har mått finfint under hela graviditeten. Nästan så att man funderat på om man verkligen är gravid :P

Jag och min kille hade tänkt göra kub-test men valde tillslut att inte göra det. Ingen av oss känner sig särskilt oroliga. Visst hade det varit kul att få se bebban på UL men har redan gjort två VUL så vi nöjer oss med det tills det är dags för RUL
  • Ggrahnen
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-08 12:58:33 följande:

Hej duvan!

Tyvärr fick vi dåligt besked. Bebisen hade varken vuxit och var i den storleken då jag är i v 11 efter många mått av bebis, livmoder eller hjärtslag fanns heller inte efter mycket om och men. Man såg en liten prick i en liten säck, min lilla groda var där.

Bröt ihop efter det på akuten läkaren sa att han inte kunde ljuga och säga att han kanske kan se något.

Det finns en risk att jag blev befruktad några veckor efter vad jag egentligen är. Ham sa att det finns sådana fall med, jag kan vara en av de.

Men han sa jag skulle ha lite tålamod, vi tog ett hcg prov för se värdet. Har inbokat ul och hcg prov på tisdag för se om bebisen ökat i mått och om mina nivåer ökat i hcg provet. Om jag tar ett grav test kommer det bara visa positivt det visar ju bara "ja" och inte nivån.

Känns jobbigt efter fem års längtan bara rinner ut i sanden. Försöker tänka på annat och hoppas på ett mirakel. Vill bara tisdag ska vara här nu.

Kramar!

Det är skönt att de gör så. Att de vill vara helt säkra. Jag fick en blödning i v.6 och fick komma på vul. Han såg inget hjärta och han hade inga förhoppningar men ville vara helt säker, så vi fick ett till vul senare. Då slog hjärtat! Och nu är vi i v.14!!

Förra gången gjorde de också dubbla koller, men då gick det inte lika bra. Väntan är jobbig men det är skönt att de inte gör något förhastat, hur det än går.

Vi här hemma håller alla tummar för dig!!!

Vila i helgen och rå om dig själv. Kram
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-08 15:25:01 följande:

Kan bara vänta och se hoppas på det bästa så klart. Men har börjat få blodiga klumpar när jag går på toa. Känner att denna helgen kommer bli lång.

Trevlig helg till dig! Kram

Tänker på dig. Hoppas du har något att fördriva tiden med. Kram
  • Anonym (Uh)

Jag var så inne på att ta ett KUB test, ville ju få se bebis igen(fick ett tidigt vul i v 7)
    Men sen tänkte jag om.
    Jag är otroligt nojjig som person, och min tanke var direkt...tänk om testet visar en avvikelse, då kommer jag gå o vara super orolig från v 11 tills jag föder...Det skulle bli en enorm stress och press för mig och det är inte värt.
    Dessutom kan ju oron vara helt obefogad då vissa får avvikelser men föder friska barn.

Så jag fick en tid, tog blodprov men ska nu kommande vecka ringa och avboka det.
    Om det är något så får jag veta det på RUL eller när bebis föds.
    Jag har det tillräckligt med oro redan jag klarar inte mer.
    Bokade in ett privat UL, så jag får nu se bebis.
    Men jag är så otroligt otroligt rädd...men inte många dagar kvar.

• Anonym (Lyckorus)
    Ggrahnen skrev 2016-04-08 21:02:05 följande:

Det är skönt att de gör så. Att de vill vara helt säkra. Jag fick en blödning i v.6 och fick komma på vul. Han såg inget hjärta och han hade inga förhoppningar men ville vara helt säker, så vi fick ett till vul senare. Då slog hjärtat! Och nu är vi i v.14!!

Förra gången gjorde de också dubbla koller, men då gick det inte lika bra. Väntan är jobbig men det är skönt att de inte gör något förhastat, hur det än går.

Vi här hemma håller alla tummar för dig!!!

Vila i helgen och rå om dig själv. Kram

Tusen tack!

Min man och jag blev glada av din historia att du vart med om liknande. Så vi såg ett litet ljus i tunneln ändå.

... Men jag vaknade med otroliga smärtor vid 01 och blodet bara forsade har inte kunnat röra mig. Sen var det stora klumpar när jag kissade. Ligger nu på akuten för träffa gyn, har fått i mig nålar som sitter. Så de räknar med att ta in mig på operation.
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 04:29:35 följande:

Tusen tack!

Min man och jag blev glada av din historia att du vart med om liknande. Så vi såg ett litet ljus i tunneln ändå.

... Men jag vaknade med otroliga smärtor vid 01 och blodet bara forsade har inte kunnat röra mig. Sen var det stora klumpar när jag kissade. Ligger nu på akuten för träffa gyn, har fått i mig nålar som sitter. Så de räknar med att ta in mig på operation.

Stackare.. tänker på dig.

Kraaaam
  • orzia1

Är inlagd igen... med dropp. Har inte blivit bättre sen ja kom hem.. och ligger på så om med 3 st äldre så det lär inte bli bättre.. mår illa av alla dofter o av matlukt... men här finns inga enkelrum...

• Anonym (Maria)
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 04:29:35 följande:

Tusen tack!

Så himla ledsamt!:( Har läst dina tidigare inlägg nu. Hoppas det går bra, tänker på dig.
Svar på tråden BF Oktober 2016