• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • LaFontaine
    othello skrev 2016-02-24 12:55:05 följande:

Vilka av er under 35 kommer göra KUB test? Där jag bor får man bara gratis om man är över 35. 

Vi kommer nog att göra NIPT istället. Vi erbjuds KUB, men känner att träffsäkerheten är bättre på NIPT och betalar hellre för det. 
  • pandoraDiem
    eagle87 skrev 2016-02-24 12:01:39 följande:
    Ja e så överlycklig O inte behöva göra ivf.. Va så rädd liksom... Ja hade en läkartid 22 feb då vi skulle förbereda remissen O ta blodprover men istället fick ja säga att jag är gravid :))))

Visst känns de overklighet?
    Ja, verkligen, trodde inte vi kunde bli gravida på egen hand. Min hjärna måste vara född pessimist eller nåt sånt för jag kan inte låta bli att undra vad som kommer hända om jag får missfall/utomkveds. Om jag måste börja om från början då med ivfen, liksom vänta ytterligare ett till år i så fall.

MEN, så ska vi ju inte tänka nu. Nu är det bara att ta en dag i taget och hoppas att det kommer gå vägen :)

När har du bf? Känner du av graviditeten nåt än?
  • Villhabarn29

Idag höll jag i en kollegas bebis. Snacka om overklig känsla. "Om 8 månader är det jag. "

• motogurl
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-24 13:12:27 följande:

Vad är kub test?

Kub är kombinerat ultraljud och blodprov :)
  • Anonym (orolig)
    othello skrev 2016-02-24 12:55:05 följande:

Vilka av er under 35 kommer göra KUB test? Där jag bor får man bara gratis om man är över 35. 

Vi kommer nog inte göra det. Fick ingen info om det igår hos BM..
  • Villhabarn29

Första samtalet avklarat hos bm. Jag är ju bara i 4+2 men ville kolla av frågor om träning etc. Gud vad overkligt det kändes där inne. Jag ville typ fnittra eftersom det kändes på låtsas :) Hon ratade Nipt - test för att det diskuteras så mycket om det och kan vara svårt att tyda. . Och nub gör man inte i Sundsvall längre. Bara kub (för 2500 kr). Spännande. .

• motogurl
    pandoraDiem skrev 2016-02-24 11:40:56 följande:

Hej tjejer! Blev tipsad av eagle87 om er grupp. Plussade igår, har försökt sedan sommaren 2014 (med en graviditet under tiden som slutade i utomkveds) så det känns helt overkligt att ha plussat på "egen" hand, var helt inställd på ivf. Har bf den 31 okt.

Grattis!! :D
  • Anonym (nummer 3)

Med lite tur så klarar sig min lilla trea som vi såg på ul där inne i fredags... jag väntar alltså nr i början av oktober. Jag har en historia av missed abotions och har för avsikt att göra kub innan jag riktigt kan lita på att det faktiskt är någon där. 

mår som ni andra lilla men nu är det lite bättre i alla fall. Har inte full koll på när mensen var men bm gissade på att den lilla kommer i början på okt. 
    Däremot är jag så trött att jag kan lägga mig ner och sova när som helst. Somnar med ungarna varje kväll - gärna före dem faktiskt, och känner mig som världens värsta maka. 

Annars är det mycket träning som håller mig uppe just nu. Jag är 39 och bor i Stockholm.

skönt att det finns andra i samma sits 

• Oktbebis
    Villhabarn29 skrev 2016-02-24 15:46:26 följande:

Första samtalet avklarat hos bm. Jag är ju bara i 4+2 men ville kolla av frågor om träning etc. Gud vad overkligt det kändes där inne. Jag ville typ fnittra eftersom det kändes på låtsas :) Hon ratade Nipt - test för att det diskuteras så mycket om det och kan vara svårt att tyda. . Och nub gör man inte i Sundsvall längre. Bara kub (för 2500 kr). Spännande. .

Hur mycket kannan träna nu? Började träna på gym en månad innan jag blev gravid. Nu har det liksom stannat av :p
Svar på tråden BF Oktober 2016