• LitenBlommma

MA v 8+5 :(

Hej,

Skulle varit på mitt första ul i morgon, men fick en blödning i fredags som tilltog igår. Blödningen började efter/under sex så var först inte så orolig förrän någon dag efteråt när det fortsatte blöda och jag kände att mina grav symptom försvunnit. Åkte in till gynakuten igår kväll som fastslog att fostret slutat leva i v. 8+5, skulle varit i v.12 nu. På lördag ska jag in för att få tabletter som hjälper mig blöda ut det, då min kropp inte stött ut det av sig självt än. Någon som varit med om liknande? Är jätteorolig för smärtan. Känner mig så ensam, chockad, ledsen och grundlurad på nåt konstigt sätt :( undrar om det finns nåt jag kunde gjort annorlunda? Mat? Motion?

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen? Skulle må bra av lite solkskenshistorier nu..

• Svar på tråden MA v 8+5 :(
  • EmPe
    LitenBlommma skrev 2016-02-07 22:16:51 följande:
    Å så fantastisk att du blev gravid så snabbt igen! Hann du få en mens i mellan eller försökte ni på en gång så fort du återhämtat dig? Grattis till din lille, så underbart att du kommit så långt nu, önskar dig all lycka <3
    Tack:) Jag blev gravid direkt utan någon mens i mellan. Så fort jag slutat blöda så tog jag gravtest som var negativt sen började jag med äl-tester. Hade tur, redan efter 14 dagar fick jag äl så vi körde på för fullt! Kunde inte tro att det var sant att jag plussade igen så snabbt. Det var psykiskt jobbigt i början för rädslan för nytt mf var enorm men det blir lättare för varje vecka:) Kämpa på, det är snart din tur<3
  • LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-02-07 22:56:28 följande:

usch, ja det är hemskt att känna sig bitter och avundsjuk istället för att kunna glädjas :( 
    och som du skrev, när folk ska fråga å tycka synd om en. förstår också att de menar väl men egentligen hade ja inte velat säga nått alls och bli gravid igen snabbt istället hehe, men de funka inte riktigt.. 

Jag fick ju bara som en vanlig mens i 5 dagar, så testade jag med ÄL stickor i säkert 2-3 veckor och de visade svagt positivt hela tiden.. tillslut gav jag upp. men den dagen jag trodde jag skulle få mens igen (om man räknade missfallet som en vanlig mens) så tog jag både ÄL test och gravtest bara ifall att.. ÄL testet visade superstarkt, strecket va till och med starkare än kontrollstrecket! tog även ett CB-digital, positivt också. var en vinst bara i sig att äntligen få nått positivt även om de bara va på ÄL.. så körde vi på där runt ÄL och nu väntar jag på BIM på fredag.. oändlig väntan verkligen! har dessutom börjat må lite små illa korta stunder, det gjorde jag inte under missfalls-graviditeten. Så jag hoppas det betyder att vi kan ha tur denna gången!

..och att det som sagt är som alla säger att det kan gå snabbt att bli gravid igen efter missfall! :)

håller massa tummar för oss alla!! Drömmer

Å håller tummarna för er! Ska också köra ÄL stickor när det väl blir dags. Men just nu blöder man fortfarande som en stucken gris så det är bara att vänta tålmodigt.. 

Skulle egentligen blivit inlagd idag för att få cytotec, men eftersom allt kom ut i helgen så ligger jag bara hemma i sängen och dricker kaffe nu (hade redan tagit ledigt från jobbet så tänkte att jag kunde gott få ha kvar den lediga dan idag). Har lite ångest inför att gå tillbaka till jobbet i morgon. Jobbar på ett ganska litet bolag där alla vet allt om alla, känner inte riktigt att jag kommer orka med massa frågor. 
    Men det är skönt att kunna ventilera med er här på FL som förstår, känner mig rätt ensam med mina känslor annars. Verkligen svårt för någon som inte varit med om det att förstå hur jobbigt det är och vilket behov man har av att få prata om missfallet. Min sambo är självklart ledsen och besviken också, men inte alls på samma sätt. Jag klandrar honom inte heller, det var aldrig i hans kropp och jag tror aldrig han riktigt hann förstå att vi var gravida. Hade han hunnit få vara med på ett UL kanske det hade blivit lite 'verkligare' för honom men nu blev det ju tyvärr aldrig så. Så känner mig rätt ensam i hela situationen. Känner mig nästan lite 'tjatig' när jag tar upp det så har valt att bara prata om det med vänner/släktingar som själva varit med om det och förstår mitt behov av att prata om det och bearbeta det. 
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-02-08 09:55:17 följande:
    Å håller tummarna för er! Ska också köra ÄL stickor när det väl blir dags. Men just nu blöder man fortfarande som en stucken gris så det är bara att vänta tålmodigt.. 

Skulle egentligen blivit inlagd idag för att få cytotec, men eftersom allt kom ut i helgen så ligger jag bara hemma i sängen och dricker kaffe nu (hade redan tagit ledigt från jobbet så tänkte att jag kunde gott få ha kvar den lediga dan idag). Har lite ångest inför att gå tillbaka till jobbet i morgon. Jobbar på ett ganska litet bolag där alla vet allt om alla, känner inte riktigt att jag kommer orka med massa frågor. 
    Men det är skönt att kunna ventilera med er här på FL som förstår, känner mig rätt ensam med mina känslor annars. Verkligen svårt för någon som inte varit med om det att förstå hur jobbigt det är och vilket behov man har av att få prata om missfallet. Min sambo är självklart ledsen och besviken också, men inte alls på samma sätt. Jag klandrar honom inte heller, det var aldrig i hans kropp och jag tror aldrig han riktigt hann förstå att vi var gravida. Hade han hunnit få vara med på ett UL kanske det hade blivit lite 'verkligare' för honom men nu blev det ju tyvärr aldrig så. Så känner mig rätt ensam i hela situationen. Känner mig nästan lite 'tjatig' när jag tar upp det så har valt att bara prata om det med vänner/släktingar som själva varit med om det och förstår mitt behov av att prata om det och bearbeta det. 
    Prata prata prata! Eller skriv av dig nånstans.. Det hjälper! 

Man ska aldrig känna sig tjatig när det är något som tynger en! <3 en sak jag märkte var att säga att man var ok med en gång.. "vi fick missfall men vi var väldigt förberedda så det känns okej.. visst är det tråkigt, men vi hade inte riktigt förstått det ännu så vi kämpar vidare" då har alla svarat att det är bra att vi ser framåt och sånt där :) kanske hjälper att dra en liten vit lögn ibland för att slippa alla frågor när man i den stunden inte vill ha dom.. 

håller verkligen tummarna (skrivit det i varje inlägg känns det som) att du får sätta igång snart! Hur länge är det som du har blött nu?

Man blir lite knäpp också! Alla småsaker blir plötsligt symptom..
    MA 151223 - v.6+2
  • Mommy1986

Jag har också varit med om ett MA, graviditeten avstannade i v 9 och först i v 14 började jag blöda. Man kände ju sig aningen lurad för att det tog "så länge" för kroppen att reagera och man trodde att man passerat de kritiska tre månaderna.
    Men det gäller att tillåta sig sörja, samtidigt ta nya krafter och försöka på nytt. :)

• LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-02-08 14:55:31 följande:
    Prata prata prata! Eller skriv av dig nånstans.. Det hjälper! 

Man ska aldrig känna sig tjatig när det är något som tynger en! <3 en sak jag märkte var att säga att man var ok med en gång.. "vi fick missfall men vi var väldigt förberedda så det känns okej.. visst är det tråkigt, men vi hade inte riktigt förstått det ännu så vi kämpar vidare" då har alla svarat att det är bra att vi ser framåt och sånt där :) kanske hjälper att dra en liten vit lögn ibland för att slippa alla frågor när man i den stunden inte vill ha dom.. 

håller verkligen tummarna (skrivit det i varje inlägg känns det som) att du får sätta igång snart! Hur länge är det som du har blött nu?

Man blir lite knäpp också! Alla småsaker blir plötsligt symptom..
    Jo, jag har vänner som vet vad jag går igenom så jag har stöd. Tror jag kände mig lite extra nere igår när jag var hemma själv. Sen får man ju på något sätt distansera sig från dom negativa känslorna man känner för människor som inte riktigt kan förstå vad man går igenom och deras kommentarer. Dom menar ju inget illa, det är bara att dom inte vet hur det känns. Min sambo har verkligen varit vid min sida hela tiden, men han är lite så av naturen också. När saker blir jobbigt så 'gaskar man upp sig' liksom. Jag tänker och känner nog efter lite mer :)  
    Första dagen på jobbet idag och det känns faktiskt ganska skönt att vara tillbaka i rutin igen. Har en kollega på jobbet som visste att jag var gravid och också har gått igenom missfall så känns skönt att ha någon på jobbet som vet och förstår. Känner mig lite mer positiv idag :)

Jag började väl blöda ordentligt i torsdags och idag blöder jag typ som vanlig mens. Börjar bli bättre men tror nog jag får räkna med att blöda ett tag till. 
    Ingen mens i sikte för dig än? ;)
  • LitenBlommma
    Mommy1986 skrev 2016-02-08 19:56:15 följande:

Jag har också varit med om ett MA, graviditeten avstannade i v 9 och först i v 14 började jag blöda. Man kände ju sig aningen lurad för att det tog "så länge" för kroppen att reagera och man trodde att man passerat de kritiska tre månaderna.
    Men det gäller att tillåta sig sörja, samtidigt ta nya krafter och försöka på nytt. :)

Hej och beklagar ditt MA :( När hände det? Jag vet man blir så himla besviken på sin egen kropp och känner sig så lurad. Jag kände mig lite dum efteråt också, som flugit iväg i tankarna och planeringen. Hade precis börjat slappna av och förbereda mig på att berätta för fler människor i min omgivning när jag helt plötsligt började blöda. 

Har gråtit som en tok nu i flera dagar så idag känner jag mig lite bättre när jag är på jobbet och får fokusera på annat. Skönt att kunna börja blicka framåt :)
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-02-09 13:16:41 följande:
    Jo, jag har vänner som vet vad jag går igenom så jag har stöd. Tror jag kände mig lite extra nere igår när jag var hemma själv. Sen får man ju på något sätt distansera sig från dom negativa känslorna man känner för människor som inte riktigt kan förstå vad man går igenom och deras kommentarer. Dom menar ju inget illa, det är bara att dom inte vet hur det känns. Min sambo har verkligen varit vid min sida hela tiden, men han är lite så av naturen också. När saker blir jobbigt så 'gaskar man upp sig' liksom. Jag tänker och känner nog efter lite mer :)  
    Första dagen på jobbet idag och det känns faktiskt ganska skönt att vara tillbaka i rutin igen. Har en kollega på jobbet som visste att jag var gravid och också har gått igenom missfall så känns skönt att ha någon på jobbet som vet och förstår. Känner mig lite mer positiv idag :)

Jag började väl blöda ordentligt i torsdags och idag blöder jag typ som vanlig mens. Börjar bli bättre men tror nog jag får räkna med att blöda ett tag till. 
    Ingen mens i sikte för dig än? ;)
    Åh vad skönt att höra! Jag har märkt att ju mer man pratar med folk om missfall desto fler är det som berättar att de gått igenom samma sak! Känns som det vart väldigt tabu och lite skam-belagt att ha fått missfall, som att det är nått fel på en.. men de är ju inte så.. det är mer som världens största lotteri! Vissa har det hur lätt som helst, både att bli gravida och genom hela graviditeten, medans andra har ett helvete utan anledning :/ Samtidigt får man väl tänka att det alltid kunde vart värre! Klyscha, men funkar när man funderar lite på det. Håll fast i det där positiva!! {#emotions_dlg.flower}

Nope, fredag is the day! testade imorse, inte ett uns av streck.. va förbi sjukhuset med mannen som åkt på lunginflammation och hälsade på min moster som jobbar på abort-mottagningen (ironin där hehe) och fick ett grav-test av henne. Nått såntdär man ska samla upp urinen med en liten pipett och sedan droppa i ett platt test.. så väser hon "de ska tydligen vara känsligare än alla de man kan köpa på apoteket" innan vi ska gå.. HUR ska jag kunna hålla mig nu haha! :D 
    MA 151223 - v.6+2
  • Mommy1986
    LitenBlommma skrev 2016-02-09 13:19:51 följande:
    Hej och beklagar ditt MA :( När hände det? Jag vet man blir så himla besviken på sin egen kropp och känner sig så lurad. Jag kände mig lite dum efteråt också, som flugit iväg i tankarna och planeringen. Hade precis börjat slappna av och förbereda mig på att berätta för fler människor i min omgivning när jag helt plötsligt började blöda. 

Har gråtit som en tok nu i flera dagar så idag känner jag mig lite bättre när jag är på jobbet och får fokusera på annat. Skönt att kunna börja blicka framåt :)
    Det är snart 2 1/2 år sedan.
    Bara att gråta ut. :) Jag tyckte det kändes olustigt att gå tillbaka till jobbet första veckan, men det gick bättre sedan.
    Hänt har hänt och tyvärr kan ingen påverka det. Det är ju trots allt av en orsak graviditeten avstannar. Jag försökte tänka att bebis inte var friskt.
    Sörj och gråt ut, bara att släppa ut allt. Känns bättre så småningom, även om det lämnar en tomhets känsla.
    Men du ska blicka framåt och försöka på nytt när du känner dig redo. :)
  • 0lsson89

Mår fortfarande jätteilla till och från, men lite brun flytning nu ikväll.. Förvirrad :(

MA 151223 - v.6+2
Svar på tråden MA v 8+5 :(